Keystone logo
Emirates College for Management & Information Technology

Emirates College for Management & Information Technology

Emirates College for Management & Information Technology

Invoering

The Emirates College voor Management & Information Technology (ECMIT) is een 4 jaar instelling voor hoger onderwijs die oorspronkelijk werd opgericht en een vergunning van de VAE ministerie van Onderwijs in 1998 als Emirates Centrum voor Management en Informatietechnologie. In 2004 werd het centrum omgedoopt tot Emirates College voor Management en Informatietechnologie, en een set van vijf-missie gedreven doelen werd ontwikkeld dat was om de toekomstige koers van het college vormen. In 2003 heeft het college voorgesteld aan het ministerie van Hoger Onderwijs (MOHESR) van de VAE zijn eigen 2-jarige AS opleidingen in de interdisciplinaire wetenschappen met majors in business en IT, die de initiële accreditatie werden gegeven in 2004.

Eerste 5 jaar Strategisch Plan ECMIT voor 2006-2011 werd ontwikkeld in 2006. Aangeduid als "Planning for Excellence in ECMIT", het plan geïdentificeerde zeven strategieën voor ontwikkeling. Het plan diende als basis waarop de gehele planning, beoordeling en evaluatie cycli van het college werden gebouwd door de jaren heen. In 2010, het college ontwikkelde een 2-semester foundation programma dat bestaat uit basiscursussen in het Engels, Wiskunde, IT, Arabisch en Studievaardigheden academisch zwakke leerlingen die aan de toelatingscriteria door de MOHESR vastgesteld voor hogere studies in de Verenigde Arabische Emiraten niet kan voldoen voor te bereiden. Het programma werd goedgekeurd door de MOHESR in hetzelfde jaar.

In het academisch jaar 2011-12, ECMIT ontwikkelde een tweede strategisch plan met een set van uitgebreide strategieën en doelstellingen die de lancering van graduate en undergraduate programma's, de uitbreiding van leermiddelen en re-samenstelling van de faculteit met terminal graad houders inbegrepen. In hetzelfde jaar, de institutionele missie en doelstellingen werden herzien om ze af te stemmen op de herziene strategie.

Tijdens het academiejaar 2012-13, het college succes herzien en verbeterd al haar associate degree-programma's, en aanzienlijk verbeterd zijn bibliotheek en IT-middelen. In dezelfde periode, de instelling onderging een reeks evaluaties door de CAA die leidde tot de volledige erkenning van al haar associate academische programma's en de initiële accreditatie van de 124 credit BBA-programma.

Het college heeft een lange weg afgelegd sinds haar oprichting in 1998 komen. Het is een westerse stijl administratieve structuur waarin het college wordt geleid door een president met uitgebreide ervaring in de Noord-Amerikaanse stelsel van hoger onderwijs en door een decaan van Academische Zaken, die een uitgebreide expertise in het buitenland bezit in het hoger onderwijs ontwikkeld. Zij heeft haar faculteit herbouwd met 90% terminal graad houders. Rond 84% van de 17 docenten werken nu full-time. Bijgevolg inschrijving was getuige van een aanzienlijke groei van 137 (laagste) in het najaar van 2012-263 in het voorjaar van 2014.

Het college Academische Zaken is georganiseerd in vijf academische divisies: Foundation en Remedial, Algemene Onderwijsbond en Engels Studies, Business, Information Technology en voortgezet onderwijs divisies. Deze divisies worden ondersteund door een goed georganiseerd netwerk van ondersteunende eenheden zoals, adviseren en registratie, Computer and IT Services, Bibliotheek, Admissions en Marketing, en Studentenzaken. De programma's worden geleverd in het Engels in een gender-uniforme omgeving waarin mannelijke en vrouwelijke studenten om samen te studeren. Bovendien heeft het college een goed functionerende Institutionele Planning en effectiviteit Unit, die coördineert en ondersteunt ECMIT's inspanningen om de kwaliteit in alle aspecten van de werking ervan te verzekeren gevestigd. De eenheid voert advies en tevredenheidsonderzoeken, verzamelt, genereert en analyseert informatie voor institutioneel onderzoek en compliance.

Over een periode van 15 jaar, heeft het college afgestudeerd meer dan 20 lessen in totaal meer dan 2000 studenten. Vandaag zijn deze studenten bezetten strategische posities in de regering, het bedrijfsleven, de publieke en private sector die een belangrijke bijdrage aan de nationale economie. In de loop der jaren heeft ECMIT het ideaal van praktische onafhankelijk denken, gevolgd door het onderwijs van studenten de vaardigheden en kennis die ze nodig hebben om succesvol zijn in het leven. Hoewel ze komen uit diverse achtergronden, studenten delen een toewijding aan het bereiken van hun individuele carrière ambities. Het college heeft deze verbintenis in een academische omgeving inspelen op de veranderende behoeften van de werkplek en door het verstrekken van sterke carrièreplanning steun en aandacht voor de behoeften van elke student gekoesterd. De constante nadruk op ECMIT is geweest om een ​​community netwerk op te bouwen via zijn connecties met potentiële werkgevers en het leveren van een ondersteunende omgeving waarin studenten hun doelen kunnen bereiken.

Locaties

  • Dubai

    ECMIT, Al Nahda Area II, , Dubai

Vragen