Amani Institute

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

Waarom we bestaan

Onze missie is om professionals te ontwikkelen die sociale impact creëren.

We bouwen het broodnodige talent en de nodige capaciteit voor organisaties die zich bezighouden met sociale problemen, waardoor ze effectiever kunnen werken in de hele sociale sector.

We ondernemen onze missie door nieuwe modellen van onderwijs en training te ontwikkelen die mensen helpen praktische vaardigheden en ervaringen te ontwikkelen, hun eigen leiderschapsreis te begrijpen en de wereldwijde netwerken te verwerven die nodig zijn voor succes op de lange termijn en persoonlijke ontplooiing.

Ons uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk mensen een bevredigende loopbaan te laten zien waar ze een positieve invloed op de wereld hebben.

Onze geschiedenis

Amani Institute werd in 2011 opgericht door Roshan Paul en Ilana Rabbat, respectievelijk uit India en Argentinië, die samen 25 jaar werkervaring hadden op het gebied van sociaal ondernemerschap wereldwijd. Door hun loopbaan in enorm verschillende delen van de wereld waren zij getuige geweest van de eerste hand

  1. de groeiende honger naar zinvolle carrières in de mensen die ze ontmoetten
  2. de vraag naar hoogwaardig talent van toonaangevende organisaties over de hele wereld, en
  3. de tekortkomingen van het hoger onderwijs (inclusief hun eigen top gerangschikte universiteiten) om aan deze tweerichtingsvraag te voldoen

In reactie op de wijdverbreide kloof tussen het hoger onderwijs en de arbeidsmarkt, hebben ze het Amani Institute - een instituut voor leren met de focus op het voorbereiden van een nieuwe generatie leiders die de zwaarste problemen in de wereld aanpakt. Onze naam is afgeleid van het Swahili-woord voor vrede. Het stamwoord 'aman' betekent vrede of stabiliteit in elk land in de arc van Marokko tot Indonesië.

Amani Institute opende in 2013 haar deuren in Nairobi (Kenia), Sao Paulo (Brazilië) in 2015 en Bengaluru (India) in 2017.

Onze waarden

Waarom niet een universiteit?

McKinsey beargumenteert overtuigend dat een groot deel van het [talententekort] probleem is dat opvoeders en werkgevers in parallelle universums werken - en dat een groot deel van de oplossing ligt in het samenbrengen van deze twee universums. The Economist | The Great Mismatch

Door niet naar een universiteit te streven, behouden we het vermogen om innovatief te blijven met betrekking tot ons onderwijsmodel, en zijn we nauw afgestemd op de behoeften van werkgevers. Dit komt omdat wat werkgevers waarderen bij inkomende werknemers onvoldoende wordt verzorgd door universiteiten, en vice versa, wat universiteiten goed doen, wordt door werkgevers niet hoog gewaardeerd. Hoewel universiteiten geconfronteerd worden met een stijgende vraag om meer kansen te bieden voor professionele ontwikkeling van ervaringsleren, betekent hun oriëntatie op academische resultaten dat ze niet kunnen leveren waar werkgevers het meest om geven. Door intensief samen te werken met universiteiten, hopen we hun overgang naar het type onderwijs te ondersteunen dat zowel hun studenten als werkgevers verlangen.

Ons vlaggenschipprogramma

375 Fellows uit 52 landen zijn al afgestudeerd. Het programma Social Innovation Management loopt twee keer per jaar gedurende 9 maanden: 5 maanden online en 4 maanden in Kenia, India of Brazilië. Alle lessen worden in het Engels gehouden. Gedeeltelijke beurs beschikbaar.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels

Bekijk Executive courses »

Programma's

Deze school biedt ook:

Contact
Bezoekadres
Insecta Center, 2nd floor, Braeside Gardens, off Muthangari Road, Lavington,
Nairobi, Nairobi County, KE
Social Media
Bezoekadres
Berlie Cross Road, 27, Magrath Rd, Ashok Nagar, Bengaluru, Karnataka 560025
Bengaluru, Karnataka, IN