IED – Istituto Europeo di Design Florence

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

Florence heeft een van 's werelds belangrijkste artistieke en culturele erfgoed, maar het is ook een stad met een lange geschiedenis in het Italiaans design.

Het is gelegen in het hart van een regio de thuisbasis van grote manufacturing excellence dat Florence een benijdenswaardige internationale reputatie op gebieden variërend van mode en artistieke vakmanschap te ontwerpen en technologische innovatie heeft gegeven.

In dergelijke onvergelijkbare plek voor degenen die willen de hedendaagse kunst en innovatie nastreven, IED richt zich op methoden voor het verbeteren van de voordelen van de verwevenheid lokale expertise met alle verschillende culturen aangetroffen.

De deugdzame relatie tussen hoge kwaliteit artistieke ambacht en industrie is een traditioneel kenmerk van de kwaliteit van de productie in Florence en omgeving.

IED Florence vertegenwoordigt deze speciale relatie die, wanneer toegepast op training, vertaalt zich in het mengen van al deze vaardigheden-zowel oude en contemporary- die aan de basis van nieuwe beroepen.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Italiaans

Bekijk Summer courses » Bekijk cursussen » Bekijk BA's » Bekijk Masters »

Programma's

Deze school biedt ook:

Cursus

Cursus: Fashion Styling - Spring Semester

Campus Voltijd 15 weken February 2019 Italië Florence

De cursus Fashion Styling biedt studenten de vaardigheden en hulpmiddelen om trends en waarden in de toeleveringsketen voor modeproductie te interpreteren. Het programma richt zich op het ontwikkelen van strategieën voor mode-styling en mode-communicatie om de ongrijpbare waarden van het artefact over te dragen aan de hedendaagse internationale markt. De Fashion Stylist moet in staat zijn om kritisch de belangrijkste content te analyseren en te ontwikkelen die moet worden gecommuniceerd, waaronder de selectie van geschikte media en het maken van zowel gedrukte als digitale promotiecampagnes. Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en het bedrijfsleven, is het IED Firenze Fashion Communication-programma een partnerschap aangegaan met LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA uit Florence, is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers. Professioneel profiel - De mode-stylist speelt een belangrijke rol in modepublicaties voor zowel gedrukte als digitale formaten, alsook in branchegerelateerde marketing- en persbureaus. Dit beroep omvat functies als Visual Merchandiser, Trend Forecaster, Fashion Event Planner, Fashion Blogger en Social Media Manager in de mode- en mode-gerelateerde industrieën. [+]

De cursus Fashion Styling biedt studenten de vaardigheden en hulpmiddelen om trends en waarden in de toeleveringsketen voor modeproductie te interpreteren. Het programma richt zich op het ontwikkelen van strategieën voor mode-styling en mode-communicatie om de ongrijpbare waarden van het artefact over te dragen aan de hedendaagse internationale markt. De Fashion Stylist moet in staat zijn om kritisch de belangrijkste content te analyseren en te ontwikkelen die moet worden gecommuniceerd, waaronder de selectie van geschikte media en het maken van zowel gedrukte als digitale promotiecampagnes.

Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en het bedrijfsleven, is het IED Firenze Fashion Communication-programma een partnerschap aangegaan met LUISAVIAROMA.com . LUISAVIAROMA uit Florence, is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers.... [-]


Cursus Fashion Communication - Spring Semester

Campus Voltijd 15 weken February 2019 Italië Florence

Het Fashion Communication semester programma aangeboden door IED Florence is een unieke, gerichte en praktische introductie tot de mode-industrie en de centrale rol van communicatie. Dit thema is ontwikkeld door middel van de aangeboden cursussen, de bedrijven gekozen voor samenwerkingen en het project dat het semester afsluit. De IED-aanpak biedt studenten de unieke kans om rechtstreeks samen te werken met professionals uit de industrie als onderdeel van hun academische ervaring en professionele ontwikkeling dankzij langdurige relaties met Italiaanse mode- en designindustrie-leiders. Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en de industrie, is het IED Firenze Fashion Communication-programma een partnerschap aangegaan met LUISAVIAROMA. LUISAVIAROMA uit Florence, is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers. [+]

DEZE CURSUS WORDT GEHOUDEN IN DE ENGELSE TAAL.

Het Fashion Communication semester programma aangeboden door IED Florence is een unieke, gerichte en praktische introductie tot de mode-industrie en de centrale rol van communicatie. Dit thema is ontwikkeld door middel van de aangeboden cursussen, de bedrijven gekozen voor samenwerkingen en het project dat het semester afsluit.

De IED-aanpak biedt studenten de unieke kans om rechtstreeks samen te werken met professionals uit de industrie als onderdeel van hun academische ervaring en professionele ontwikkeling dankzij langdurige relaties met Italiaanse mode- en designindustrie-leiders.

Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en de industrie, is het IED Firenze Fashion Communication- programma een partnerschap aangegaan met LUISAVIAROMA .... [-]


Cursus Fashion New Media - herfstsemester

Campus Voltijd 15 weken September 2019 Italië Florence

De Fashion New Media Semester Course richt zich op een strategisch aspect van het modesysteem. Het onderwijsproces is gericht op het creëren en beheren van geïntegreerde visuele en communicatiestrategieën, het structureren van verbindingen met andere professionele figuren, het creëren van strategische communicatieprojecten via nieuwe media. Tegenwoordig presenteert de modewereld enkele disruptieve veranderingen in digitale en de nieuwe mediastrategie, zoals opkomende gebieden van e-commerce en modeblogging. Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en het bedrijfsleven, is IED Florence Fashion New Media semester programma een samenwerking aangegaan met LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA (Florence) is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers. Professioneel profiel - De semestercursus in Fashion New Media bereidt studenten voor op het verwerven van nieuwe vaardigheden voor loopbaanontwikkeling in modebedrijven, persbureaus of in Italiaanse of buitenlandse mediabureaus. [+]

DEZE CURSUS WORDT GEHOUDEN IN DE ENGELSE TAAL.

De Fashion New Media Semester Course richt zich op een strategisch aspect van het modesysteem. Het onderwijsproces is gericht op het creëren en beheren van geïntegreerde visuele en communicatiestrategieën, het structureren van verbindingen met andere professionele figuren, het creëren van strategische communicatieprojecten via nieuwe media. Tegenwoordig presenteert de modewereld enkele disruptieve veranderingen in digitale en de nieuwe mediastrategie, zoals opkomende gebieden van e-commerce en modeblogging.

Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en het bedrijfsleven, is IED Florence Fashion New Media semester programma een samenwerking aangegaan met LUISAVIAROMA.com. LUISAVIAROMA (Florence) is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers.... [-]


Cursus in Fashion Marketing - herfstsemester

Campus Voltijd 15 weken September 2018 Italië Florence

Het semesterprogramma Modemarketing op IED Florence is een unieke, gerichte en praktische introductie tot de mode-industrie en de centrale rol van marketing. Dit thema is ontwikkeld door middel van de aangeboden cursussen, de bedrijven gekozen voor samenwerkingen en het project dat het semester afsluit. De IED-aanpak biedt studenten de unieke kans om rechtstreeks samen te werken met professionals uit de industrie als onderdeel van hun academische ervaring en professionele ontwikkeling dankzij langdurige relaties met Italiaanse mode- en designindustrie-leiders. Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en de industrie, IED Florence Fashion Marketing semester programma is een partnerschap aangegaan met LUISAVIAROMA. LUISAVIAROMA (Florence) is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers. [+]

DEZE CURSUS WORDT GEHOUDEN IN DE ENGELSE TAAL.

De Fashion Marketing semester programma op IED Florence is een unieke, gerichte en praktische inleiding in de mode-industrie en de centrale rol van marketing. Dit thema is ontwikkeld door middel van de aangeboden cursussen, de bedrijven gekozen voor samenwerkingen en het project dat het semester afsluit.

De IED-aanpak biedt studenten de unieke kans om rechtstreeks samen te werken met professionals uit de industrie als onderdeel van hun academische ervaring en professionele ontwikkeling dankzij langdurige relaties met Italiaanse mode- en designindustrie-leiders.

Centraal in deze didactische filosofie van het betrekken van professionals en de industrie, IED Florence Fashion Marketing semester programma is een partnerschap aangegaan met LUISAVIAROMA . LUISAVIAROMA (Florence) is een vooraanstaande e-commerce luxueuze kledingverkoper van 's werelds belangrijkste ontwerpers.... [-]


Modecommunicatie en marketing - Academiejaar - Lente-inname

Campus Voltijd 30 weken February 2019 Italië Florence

De modecommunicatie en marketing - Spring Intake richt zich op twee van de belangrijkste factoren die bepalen of merken die in het modesysteem concurreren succesvol zullen zijn of niet. Het is gericht op het trainen van professionals om geïntegreerde promotiestrategieën te maken en te beheren, om advertentiecampagnes te monitoren, relaties met de media en andere professionele figuren die in het veld werkzaam zijn te onderhouden en evenementen en catwalkshows te organiseren. De cursus wordt gegeven in samenwerking met LUISAVIAROMA, een van de beste Italiaanse e-commerce websites voor luxe mode wereldwijd. Florence is het brandpunt van de Italiaanse renaissance en de thuishaven van een ongelooflijk cultureel, artistiek en architecturaal patrimonium. Deze trotse tradities maken nog steeds deel uit van het economische en creatieve weefsel en vormen een fundamenteel onderdeel van het curriculum. Daarom biedt Florence, meer dan andere kunststeden, een uniek inspirerend patrimonium van artistiek en cultureel erfgoed dat dient als achtergrond voor het academische jaarprogramma. Speciale projecten - In de laatste edities van de academische jaarprogramma's hebben samenwerkingen plaatsgevonden met bedrijven zoals: LUISAVIAROMA, Fendi, Guess Europe, Emilio Pucci, Emilio Cavallini, Gold, Targetti, Elisabetta Franchi, Calvin Klein-ondergoed, Versace, The Mall, I Gigli en vele anderen. [+]

De modecommunicatie en marketing - Spring Intake richt zich op twee van de belangrijkste factoren die bepalen of merken die in het modesysteem concurreren succesvol zullen zijn of niet. Het is gericht op het trainen van professionals om geïntegreerde promotiestrategieën te maken en te beheren, om advertentiecampagnes te monitoren, relaties met de media en andere professionele figuren die in het veld werkzaam zijn te onderhouden en evenementen en catwalkshows te organiseren. De cursus wordt gegeven in samenwerking met LUISAVIAROMA, een van de beste Italiaanse e-commerce websites voor luxe mode wereldwijd.

Florence is het brandpunt van de Italiaanse renaissance en de thuishaven van een ongelooflijk cultureel, artistiek en architecturaal patrimonium. Deze trotse tradities maken nog steeds deel uit van het economische en creatieve weefsel en vormen een fundamenteel onderdeel van het curriculum. Daarom biedt Florence, meer dan andere kunststeden, een uniek inspirerend patrimonium van artistiek en cultureel erfgoed dat dient als achtergrond voor het academische jaarprogramma.... [-]


Modemarketing en communicatie - Academiejaar - najaarstaak

Campus Voltijd 30 weken September 2019 Italië Florence

De modecommunicatie en marketing - Fall Intake concentreert zich op twee van de belangrijkste factoren die bepalen of merken die in het modesysteem concurreren succesvol zullen zijn of niet. Het is gericht op het trainen van professionals om geïntegreerde promotiestrategieën te maken en te beheren, om advertentiecampagnes te monitoren, relaties met de media en andere professionele figuren die in het veld werkzaam zijn te onderhouden en evenementen en catwalkshows te organiseren. De cursus wordt gegeven in samenwerking met LUISAVIAROMA, een van de beste Italiaanse e-commerce websites voor luxe mode wereldwijd. Florence is het brandpunt van de Italiaanse renaissance en de thuishaven van een ongelooflijk cultureel, artistiek en architecturaal patrimonium. Deze trotse tradities maken nog steeds deel uit van het economische en creatieve weefsel en vormen een fundamenteel onderdeel van het curriculum. Daarom biedt Florence, meer dan andere kunststeden, een uniek inspirerend patrimonium van artistiek en cultureel erfgoed dat dient als achtergrond voor het academische jaarprogramma. Speciale projecten - In de laatste edities van de academische jaarprogramma's hebben samenwerkingen plaatsgevonden met bedrijven zoals: LUISAVIAROMA, Fendi, Guess Europe, Emilio Pucci, Emilio Cavallini, Gold, Targetti, Elisabetta Franchi, Calvin Klein-ondergoed, Versace, The Mall, I Gigli en vele anderen. [+]

De modecommunicatie en marketing - Fall Intake concentreert zich op twee van de belangrijkste factoren die bepalen of merken die in het modesysteem concurreren succesvol zullen zijn of niet. Het is gericht op het trainen van professionals om geïntegreerde promotiestrategieën te maken en te beheren, om advertentiecampagnes te monitoren, relaties met de media en andere professionele figuren die in het veld werkzaam zijn te onderhouden en evenementen en catwalkshows te organiseren. De cursus wordt gegeven in samenwerking met LUISAVIAROMA , een van de beste Italiaanse e-commerce websites voor luxe mode wereldwijd.

Florence is het brandpunt van de Italiaanse renaissance en de thuishaven van een ongelooflijk cultureel, artistiek en architecturaal patrimonium. Deze trotse tradities maken nog steeds deel uit van het economische en creatieve weefsel en vormen een fundamenteel onderdeel van het curriculum. Daarom biedt Florence, meer dan andere kunststeden, een uniek inspirerend patrimonium van artistiek en cultureel erfgoed dat dient als achtergrond voor het academische jaarprogramma.... [-]


Zomercursussen

Zomercursus Fashion Events en PR

Campus Voltijd 3 weken July 2019 Italië Florence

Dit programma richt zich op de basisvaardigheden en -methoden die worden gebruikt bij het ontwikkelen en produceren van succesvolle evenementen die specifiek zijn voor de mode-industrie. Studenten leren hoe ze het gebruik van public relationsstrategieën, modecommunicatie en evenementplanning kunnen samenvoegen om een ​​echt mode-evenement als hun laatste project voor een partnerbedrijf te presenteren. Deze cursus biedt studenten de mogelijkheid om meer te ontdekken en te ontdekken over Florence als een historische stad van design en mode die zichzelf in de loop der eeuwen heeft heruitgevonden en die in een tijd van globalisering een relevante rol heeft verworven in de wereld van haute couture / mode. Van studenten wordt verwacht dat ze buiten de klas werken in kleine groepen en individueel zowel voor reguliere opdrachten als voor het afstudeerproject. [+]

Dit programma richt zich op de basisvaardigheden en -methoden die worden gebruikt bij het ontwikkelen en produceren van succesvolle evenementen die specifiek zijn voor de mode-industrie. Studenten leren hoe ze het gebruik van public relationsstrategieën, modecommunicatie en evenementplanning kunnen samenvoegen om een ​​echt mode-evenement als hun laatste project voor een partnerbedrijf te presenteren.

Deze cursus biedt studenten de mogelijkheid om meer te ontdekken en te ontdekken over Florence als een historische stad van design en mode die zichzelf in de loop der eeuwen heeft heruitgevonden en die in een tijd van globalisering een relevante rol heeft verworven in de wereld van haute couture / mode.... [-]


Zomercursus grafisch ontwerp en portfolio

Campus Voltijd 3 weken July 2019 Italië Florence

De cursus Graphic Design and Portfolio biedt studenten de mogelijkheid om zichzelf uit te dagen met een creatief programma dat traditionele lezingen en projectwerk combineert om de basisgereedschappen en -technieken van grafisch en visueel ontwerp te benaderen. Door middel van lezingen, casestudy's, labs en bezoeken ter plaatse, zullen studenten hun theoretische kennis en technische vaardigheden verbeteren om een ​​creatief portfolio te voltooien, ontwikkeld tijdens het programma. [+]

De cursus Graphic Design and Portfolio biedt studenten de mogelijkheid om zichzelf uit te dagen met een creatief programma dat traditionele lezingen en projectwerk combineert om de basisgereedschappen en -technieken van grafisch en visueel ontwerp te benaderen.

Door middel van lezingen , casestudy's , labs en bezoeken ter plaatse , zullen studenten hun theoretische kennis en technische vaardigheden verbeteren om een ​​creatief portfolio te voltooien, ontwikkeld tijdens het programma.

Schema: Deze cursus komt van maandag tot vrijdag op basis van voltijd (ochtend en middag), de cursus heeft een duur van 75 uur gespreid over 3 weken.

Doel: Dit is een inleidende cursus en er zijn geen eerdere onderzoeken binnen het vakgebied vereist. We raden studenten echter aan vertrouwd te raken met de belangrijkste thema's die worden gepresenteerd.... [-]


Zomercursus in geavanceerd grafisch ontwerp

Campus Voltijd 3 weken July 2019 Italië Florence

Tegenwoordig moet de figuur van grafisch ontwerper bijzonder dynamisch zijn, niet alleen een expert in visuele talen, maar ook een specialist in communicatiestrategieën. Met de ontwikkeling van de digitale technologie is grafisch ontwerp aangenaam ingewikkeld en opwindend geworden. Elke dag maken nieuwe communicatiemiddelen de professionele figuur interactiever en boeiender. Dynamische afbeeldingen, GIF, virale video's en geluiden worden steeds meer trends in interactieve werken. De grafische ontwerper is in staat om met meerdere klanten in verschillende gebieden te werken dankzij een ontwikkelde veelzijdigheid. Om deze reden heeft hij te maken met nieuwe technologieën en altijd op de hoogte te zijn van de nieuwste digitale hulpmiddelen om op deze tijden te anticiperen en innovatieve oplossingen aan te bieden naar de markt. [+]

Tegenwoordig moet de figuur van grafisch ontwerper bijzonder dynamisch zijn, niet alleen een expert in visuele talen, maar ook een specialist in communicatiestrategieën. Met de ontwikkeling van de digitale technologie is grafisch ontwerp aangenaam ingewikkeld en opwindend geworden. Elke dag maken nieuwe communicatiemiddelen de professionele figuur interactiever en boeiender.

Dynamische afbeeldingen, GIF, virale video's en geluiden worden steeds meer trends in interactieve werken. De grafische ontwerper is in staat om met meerdere klanten in verschillende gebieden te werken dankzij een ontwikkelde veelzijdigheid. Om deze reden heeft hij te maken met nieuwe technologieën en altijd op de hoogte te zijn van de nieuwste digitale hulpmiddelen om op deze tijden te anticiperen en innovatieve oplossingen aan te bieden naar de markt.... [-]


Zomercursus in ontwerp - Gemaakt in Italië

Campus Voltijd 3 weken July 2019 Italië Florence

Dit programma richt zich op de basisvaardigheden en -methoden die worden gebruikt bij het ontwerpen van producten, het begrijpen van de kwaliteit van Made in Italy-producten, met name in op vakmanschap gebaseerd Italiaans MKB. Tijdens de cursus zullen studenten de kans krijgen om meer te ontdekken en te ontdekken over Florence als een historische stad van design en mode die zichzelf in de loop der eeuwen heeft heruitgevonden en die in een tijd van globalisering een relevante rol speelt in de wereld van design, samenvoegen van einde vakmanschap en innovatieprocessen. Studenten zullen industriële en productieontwerpprocessen begrijpen, zij zullen leren hoe culturele en historische factoren kunnen worden gecombineerd met product- en merkcommunicatie-elementen om zich te ontwikkelen - op innovatie gebaseerde - ontwerpprojecten. [+]

Dit programma richt zich op de basisvaardigheden en -methoden die worden gebruikt bij het ontwerpen van producten, het begrijpen van de kwaliteit van Made in Italy-producten, met name in op vakmanschap gebaseerd Italiaans MKB. Tijdens de cursus zullen studenten de kans krijgen om meer te ontdekken en te ontdekken over Florence als een historische stad van design en mode die zichzelf in de loop der eeuwen heeft heruitgevonden en die in een tijd van globalisering een relevante rol speelt in de wereld van design, samenvoegen van einde vakmanschap en innovatieprocessen.

Studenten zullen industriële en productieontwerpprocessen begrijpen, zij zullen leren hoe culturele en historische factoren kunnen worden gecombineerd met product- en merkcommunicatie-elementen om zich te ontwikkelen - op innovatie gebaseerde - ontwerpprojecten.... [-]


Zomercursus Visueel ontwerp en lateraal denken (wintereditie)

Campus Voltijd 3 weken January 2019 Italië Florence

Visueel ontwerpen en lateraal denken neemt een multidisciplinaire aanpak om theoretische en praktische vaardigheden in te bouwen die nodig zijn voor een solide basis, met het doel verschillende projecten te creëren met behulp van verschillende technieken. Studenten zullen het culturele en architecturale erfgoed van Florence van vroeger en nu gebruiken als hun inspiratie om hun ervaring en ideeën te gebruiken en om te zetten in een uniek werk. Dit is een geavanceerde cursus, deelnemers moeten een basisfundering hebben in de hoofdcomponenten van de cursussen, een achtergrond hebben in het gebruik van de grafische software en moeten gemotiveerd zijn om zelfstandig en onder tijdslimieten te werken. Aanvragers moeten sterke motivatie tonen en de vaardigheid om in groepen te werken. Structuur en methodologie - Tijdens het programma verwerven studenten de historische en moderne grondbeginselen van Italiaans grafisch ontwerp en hoe deze kunnen worden toegepast op een project van Visual Branding. Via specifieke laboratoria leren deelnemers de vaardigheden in de Adobe Suite te verfijnen, video's te schrijven en te produceren voor het web en de vaardigheden te verwerven die nodig zijn voor het gebruik van de apparatuur voor handwerk. Bovendien leren studenten door middel van handmatige en ambachtelijke technieken hun persoonlijke coördinaatbeeld te ontwikkelen. Ervaren faculteiten zijn actief betrokken bij de ontwikkeling van een cursus die ervoor zorgt dat studenten in contact staan ​​met het huidige denken en de nieuwste ontwikkelingen en relevante technologieën. De reguliere activiteiten zoals bezoeken aan musea, theaters en andere interessante plaatsen zorgen ervoor dat studenten op de hoogte blijven van de veranderende dynamiek van de eisen en vereisten van de industrie. [+]

Visueel ontwerpen en lateraal denken neemt een multidisciplinaire aanpak om theoretische en praktische vaardigheden in te bouwen die nodig zijn voor een solide basis, met het doel verschillende projecten te creëren met behulp van verschillende technieken.

Studenten zullen het culturele en architecturale erfgoed van Florence van vroeger en nu gebruiken als hun inspiratie om hun ervaring en ideeën te gebruiken en om te zetten in een uniek werk.

Dit is een geavanceerde cursus , deelnemers moeten een basisfundering hebben in de hoofdcomponenten van de cursussen, een achtergrond hebben in het gebruik van de grafische software en moeten gemotiveerd zijn om zelfstandig en onder tijdslimieten te werken. Aanvragers moeten sterke motivatie tonen en de vaardigheid om in groepen te werken.... [-]


Videos

IED Florence campus

Unraveling fashion, a knitting experience_Workshop_day 1

Three Year Diploma_Fashion Communication and Digital Media

Contact

Istituto Europeo di Design

Adres Via M. Bufalini 6/r
50122 Florence, Toscane, Italië
Website http://www.ied.it/firenze/home
Telefoon +39 055 29821