Lees de Officiële Beschrijving

Dertig jaar lang heeft Communication Academy professionals opgeleid in marketing , communicatie en reclame met haar Post Graduate Courses en Post Graduate Masters .

Een werkplek waar elke dag studenten worden vergezeld door communicatieprofessionals .

Een plaats van opleiding en ervaring die tot op heden heeft plaatsgevonden in de wereld van het werk, meer dan 4000 studenten aan de top van de beroepen .

Een laboratorium van projecten ontworpen voor bedrijven.

De school die concreet alle creatieve en strategische beroepen van communicatie voorbereidt .

geschiedenis

Accademia di Comunicazione werd geboren in Milaan op 7 november 1988 met het doel om een ​​training-, onderzoeks- en innovatieproject op het gebied van persuasieve en visuele communicatie te ontwikkelen (marketing, reclame, public relations, grafisch ontwerp en alle technologieën met betrekking tot deze gebieden professioneel).

Op 9 mei 2008 wordt de Academie een stichting.

De stichting Accademia di Comunicazione verspreidt op statuut de cultuur van communicatie op basis van ethische waarden, bevordert en implementeert opleidingen in de kunst- en communicatiesector, verhoogt en ondersteunt exploitanten en onderzoekers op dit gebied.

Fondazione Accademia di Comunicazione heeft een ethische gedragscode aangenomen , overeenkomstig artikel 6 van Wetgevingsdecreet 231/01, dat de reeks waarden definieert die worden erkend, aanvaard en gedeeld bij de uitvoering van de activiteit.

Het trainingsproject is gebaseerd op het concept van "bottega", zijnde "de bottega", de plaats waar het grootste deel van de huidige professionele wereld is gegroeid - van historische vaders / moeders tot de laatste generatie.

De beroepen van Communicatie (Strategisch, Creatief) werden eigenlijk op het veld geboren en veranderden in de loop van de tijd als reactie op veranderingen in de markt, bedrijven en organisaties, sociale waarden en consumentenbehoeften.

De methodologie van de workshop realiseert een goede professionele basiscultuur, een mentale vorm die specifiek is gericht op communicatie en het vermogen om te doen, om echte professionele vaardigheden te verwerven.

De werken die Accademia-studenten tijdens de cursussen realiseren, bestaan ​​uit communicatieprojecten, marketingstrategieën, reclamecampagnes, grafische projecten, websites voor openbare instellingen, verenigingen en non-profitorganisaties en bedrijven, gecreëerd met begeleiding en supervisie van de professoren in de Academie.

Aan het einde van de cursussen organiseert Accademia voor elke student een stage in het bedrijf of in het bureau , waarbij de praktische ervaring die is opgedaan tijdens de cursus eindigt: de studenten kunnen nu aan hun professionele carrière beginnen.

Het percentage van degenen dat in de wereld van het werk is ingeschreven was 100% .

De intense uitwisseling en voortdurende samenwerking die de Academie met de communicatiemarkt verbindt, stelt haar studenten in staat om een ​​adequate inbreng in de wereld van het werk te vinden.

Daarnaast hebben de oud-studenten van de Academie een vereniging opgericht die een constante referentie is voor nieuwe leden. De Associates bieden elk jaar stages en werkmogelijkheden voor pas afgestudeerden.

Fondazione Accademia di Comunicazione is een geaccrediteerde instelling voor voortgezette beroepsopleiding in het kader van de regionale wet van 6 augustus 2007 n. 19.

De cursussen geven een bekwaamheidsbewijs af dat de professionele geschiktheid certificeert in overeenstemming met EU-richtlijnen en -voorschriften.

Opleidingen te volgen in:
  • Italiaans

Deze school biedt ook:


Accademia di Comunicazione

De twee jaar durende post-diplomacursus in Marketing en Bedrijfscommunicatie presenteert vandaag een geheel nieuw systeem om effectief in te spelen op de vraag van de com ... [+]

De twee jaar durende post-diplomacursus in Marketing en Bedrijfscommunicatie presenteert vandaag een geheel nieuw systeem om effectief in te spelen op de vraag van de communicatiemarkt, waarbinnen de digitale sector het meest dynamisch is en professionele bronnen met degelijke basiskennis vereist en specifieke technische vaardigheden.

De noodzaak voor bedrijven om professionals te hebben die weten hoe ze de uitdagingen van digitalisering en globalisering het hoofd moeten bieden, vereist een educatief aanbod dat de toegang tot het arbeidswereldwerk van jonge mensen met solide technische vaardigheden, met strategische visie en het vermogen om zoveel mogelijk te versnellen, versnelt. gebruik maken van de bijdrage van de meerdere digitale kanalen waarmee consumenten communiceren, steeds meer verbonden zijn, om contexten te creëren die het mogelijk maken om de consument te benaderen en de reputatie, consensus en het succes van het bedrijf / de organisatie waarvoor zij werken te beheren.... [-]

Italië Milaan
Oktober 2019
Italiaans
Voltijd
2 jaren
Campus
Lees meer in Nederlands
Accademia di Comunicazione

Wanneer we met woorden werken, hebben we de mogelijkheid om de wereld te verkennen met een instrument op de grens tussen realiteit en het imaginaire. Wanneer we dromen, h ... [+]

Wanneer we met woorden werken, hebben we de mogelijkheid om de wereld te verkennen met een instrument op de grens tussen realiteit en het imaginaire. Wanneer we dromen, hoeveel dimensies penetreren we dan? We roepen herinneringen op, we zien beelden. Waar komen ze vandaan? Werken in de wereld van adverteren betekent mensen laten dromen, mensen laten vliegen naar andere plaatsen, andere werelden, andere dimensies. Had Ariosto het zich niet voorgesteld om naar de maan te gaan, zouden de mensen daarheen willen gaan? Het is de dichter die als eerste een droom voorstelt waar de wereld verliefd op kan worden. Iedereen heeft de maan altijd bewonderd, maar Ariosto praat eerst over naar de maan gaan en introduceert het idee van de mogelijkheid om daar te komen. Als hij niet had verteld over de ridder die deze fantastische reis maakt, zou misschien niemand deze missie echt hebben willen ondernemen en misschien zouden we nooit op de maan zijn aangekomen. Hier maakt de dichter het voorwerp van verlangen, het wonder van onze menselijkheid. Wat schijnbaar niet realiseerbaar, onmogelijk, niet te rechtvaardigen, wordt ineens realiteit. In strikt biologische termen, wie van ons is gemaakt om te vliegen? Vanaf Icarus werd niemand meer geboren die kon vliegen. Maar vliegt de mensheid wel of niet? De mensheid vliegt, en hoe vliegt het! En het gaat ook naar de maan! Vooruitgang in de wetenschap komt vaak voort uit de droom en uit het proberen te bereiken. Writing for Advertising, oftewel copywriter zijn, is voor de meeste mensen... [-]

Italië Milaan
Oktober 2019
Italiaans
Voltijd
2 jaren
Campus
Lees meer in Nederlands
Accademia di Comunicazione

De driejarige cursus Art Direction van de Accademia di Comunicazione , een van de eersten op het gebied van persuasieve communicatie in Italië, werd in 1988 samen met de ... [+]

De driejarige cursus Art Direction van de Accademia di Comunicazione , een van de eersten op het gebied van persuasieve communicatie in Italië, werd in 1988 samen met de Academie zelf opgericht met als doel experts op het gebied van reclamebeelden op te leiden. In feite is het de taak van de Art Director om te communiceren via de keuze van het ideale beeld en de verschillende technieken van realisatie die voor hem beschikbaar zijn. Hiertoe wil de training alle hulpmiddelen overbrengen die nodig zijn om een ​​solide cultuur van beelden te bieden, zowel statisch als dynamisch, en het vermogen om hun suggestieve en symbolische waarde te manipuleren. Daarnaast moeten studenten een sterke capaciteit verwerven voor synthese en visuele uitvinding, om de reclambelofte in een originele en consistente vorm te vertalen naar het deel geschreven door de Copywriter met wie hij werkt.... [-]

Italië Milaan
Oktober 2019
Italiaans
Voltijd
3 jaren
Campus
Lees meer in Nederlands
Accademia di Comunicazione

De driejarige post-diplomacursus in Graphic Design van de Accademia di Comunicazione , een van de eerste in de sector visuele communicatie in Italië, heeft vandaag een la ... [+]

De driejarige grafische ontwerpcursus Accademia di Comunicazione , een van de eersten op het gebied van visuele communicatie in Italië, heeft vandaag een lange traditie en een showcase van prestigieuze nationale en internationale prijzen die aan studenten worden toegekend voor hun projecten. Daarnaast heeft de cursus ook de verdienste dat hij meerdere generaties grafische ontwerpers heeft opgeleid die onmiddellijk worden gewaardeerd voor de kwaliteit van hun voorbereiding en hun ervaring. Velen zijn nu eigenaar van hun eigen professionele studio's en sommigen zijn erin geslaagd zich in het buitenland te vestigen.

In feite is de Cursus bijna uitsluitend gericht op het verwerven van een schat aan praktische ervaringen die deelnemers in staat stellen om, onder andere, een definitieve presentatieportfolio te maken. De kansen die de arbeidsmarkt biedt, zowel als freelance-professional als als medewerker van bureaus of studies, moeten op de meest effectieve manier worden benut. In die zin is de presentatie van een goede portfolio de eerste stap naar een professioneel pad vol met voldoening. Daartoe wordt de Cursus gekenmerkt door een aanzienlijke aanwezigheid van praktische oefeningen die worden ondersteund door een meer klassieke onderwijsmethodologie, waarbij de filosofie van de "bottega" wordt gevolgd als een hulpmiddel voor snelle professionele groei, effectief en rijk aan ervaringen in het veld.... [-]

Italië Milaan
Oktober 2019
Italiaans
Voltijd
3 jaren
Campus
Lees meer in Nederlands
Address
Via Savona,112/A
20144 Milaan, Lombardy, Italië