Accademia di Comunicazione

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

Dertig jaar lang heeft Communication Academy professionals opgeleid in marketing , communicatie en reclame met haar Post Graduate Courses en Post Graduate Masters .

Een werkplek waar elke dag studenten worden vergezeld door communicatieprofessionals .

Een plaats van opleiding en ervaring die tot op heden heeft plaatsgevonden in de wereld van het werk, meer dan 4000 studenten aan de top van de beroepen .

Een laboratorium van projecten ontworpen voor bedrijven.

De school die concreet alle creatieve en strategische beroepen van communicatie voorbereidt .

geschiedenis

Accademia di Comunicazione werd geboren in Milaan op 7 november 1988 met het doel om een ​​training-, onderzoeks- en innovatieproject op het gebied van persuasieve en visuele communicatie te ontwikkelen (marketing, reclame, public relations, grafisch ontwerp en alle technologieën met betrekking tot deze gebieden professioneel).

Op 9 mei 2008 wordt de Academie een stichting.

De stichting Accademia di Comunicazione verspreidt op statuut de cultuur van communicatie op basis van ethische waarden, bevordert en implementeert opleidingen in de kunst- en communicatiesector, verhoogt en ondersteunt exploitanten en onderzoekers op dit gebied.

Fondazione Accademia di Comunicazione heeft een ethische gedragscode aangenomen , overeenkomstig artikel 6 van Wetgevingsdecreet 231/01, dat de reeks waarden definieert die worden erkend, aanvaard en gedeeld bij de uitvoering van de activiteit.

Het trainingsproject is gebaseerd op het concept van "bottega", zijnde "de bottega", de plaats waar het grootste deel van de huidige professionele wereld is gegroeid - van historische vaders / moeders tot de laatste generatie.

De beroepen van Communicatie (Strategisch, Creatief) werden eigenlijk op het veld geboren en veranderden in de loop van de tijd als reactie op veranderingen in de markt, bedrijven en organisaties, sociale waarden en consumentenbehoeften.

De methodologie van de workshop realiseert een goede professionele basiscultuur, een mentale vorm die specifiek is gericht op communicatie en het vermogen om te doen, om echte professionele vaardigheden te verwerven.

De werken die Accademia-studenten tijdens de cursussen realiseren, bestaan ​​uit communicatieprojecten, marketingstrategieën, reclamecampagnes, grafische projecten, websites voor openbare instellingen, verenigingen en non-profitorganisaties en bedrijven, gecreëerd met begeleiding en supervisie van de professoren in de Academie.

Aan het einde van de cursussen organiseert Accademia voor elke student een stage in het bedrijf of in het bureau , waarbij de praktische ervaring die is opgedaan tijdens de cursus eindigt: de studenten kunnen nu aan hun professionele carrière beginnen.

Het percentage van degenen dat in de wereld van het werk is ingeschreven was 100% .

De intense uitwisseling en voortdurende samenwerking die de Academie met de communicatiemarkt verbindt, stelt haar studenten in staat om een ​​adequate inbreng in de wereld van het werk te vinden.

Daarnaast hebben de oud-studenten van de Academie een vereniging opgericht die een constante referentie is voor nieuwe leden. De Associates bieden elk jaar stages en werkmogelijkheden voor pas afgestudeerden.

Fondazione Accademia di Comunicazione is een geaccrediteerde instelling voor voortgezette beroepsopleiding in het kader van de regionale wet van 6 augustus 2007 n. 19.

De cursussen geven een bekwaamheidsbewijs af dat de professionele geschiktheid certificeert in overeenstemming met EU-richtlijnen en -voorschriften.

Locaties

Milaan

Address
Via Savona,112/A
20144 Milaan, Lombardy, Italië