Keystone logo
Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Trinity College Dublin - Department of Engineering, Environment and Emerging Technologies

Invoering

Trinity College Dublin begint aan een ambitieus project om de onderwijs- en onderzoeksactiviteiten uit te breiden naar drie van zijn scholen: de Schools of Engineering, Natural Sciences en Computer Science & Statistics. Erkennend het belang voor de mensheid bij het aanpakken van de uitdaging van duurzame technologische ontwikkeling, wordt de uitbreiding van de drie scholen uitgevoerd als een enkele strategische activiteit op het gebied van “Engineering, Environment, and Emerging Technologies”, of E3.

De E3 vision maakt:

  • De oprichting van een speciaal gebouwde, multidisciplinaire gieterij voor het leveren van innovaties op het gebied van onderzoek en onderwijs binnen de Schools of Engineering, Natural Science en Computer Science and Statistics.
  • Een toekomstbestendige opleiding voor pas afgestudeerden die de samenleving in staat zullen stellen om op deze planeet te leven op een manier die duurzaam en rechtvaardig is.
  • De onderbouwing van de infrastructuur- en personeelsbehoeften van deze uitgebreide scholen om ervoor te zorgen dat hun output wereldwijd toonaangevend is.
  • Een toename van het aantal STEM-studenten binnen Trinity met ruim een derde in 10 jaar tijd.

Met E3 promoot Trinity de visie van een samenleving waarin de onderlinge afhankelijkheid tussen technologische innovatie en ons natuurlijk kapitaal wordt bevorderd door toonaangevend onderzoek, onderwijs en ondernemerschap.

E3 zal Ierland in de voorhoede plaatsen van onderzoeksgebieden in wetenschap, technologie, engineering en wiskunde (de STEM-disciplines), die cruciaal zijn voor het toekomstige economische concurrentievermogen. Het zal ingenieurs en wetenschappers opleiden voor werkgelegenheid in bestaande en nieuwe technologiesectoren, hen de vaardigheden en attributen bijbrengen om leiding te geven aan het opzetten van nieuwe bedrijven, en Ierland wereldwijd een leidende rol geven voor de kwaliteit van afgestudeerden in de STEM-disciplines.

Missie

E3 heeft tot doel de kennis, technologieën en bekwaamheden te ontwikkelen om de natuurlijke hulpbronnen van de planeet te ontwerpen en actief vorm te geven, door de unieke integratie van engineering, natuurwetenschappen en computerwetenschappen.

Visie

De onderlinge afhankelijkheid tussen technologische innovatie en onze natuurlijke kapitaalvoorraden versterken, door middel van wereldwijd toonaangevend onderzoek, onderwijs en ondernemerschap.

waarden

Vooruitziende blik, innovatie, transdisciplinair, wereldwijde verantwoordelijkheid en uitmuntendheid

Onderwijs

Trinity College is een van 's werelds toonaangevende universiteiten als gevolg van zijn lange geschiedenis van het nastreven van excellentie in onderwijs en onderzoek. Het blijft voortbouwen op zijn traditionele sterke punten terwijl het zich aanpast aan een constant veranderende omgeving. Naarmate ons begrip groeit, weten we beter welke effecten onze manier van leven heeft op de wereld om ons heen, zowel positief als negatief. Uitdagingen rond gezondheid, automatisering, kunstmatige intelligentie, klimaatverandering, energie, water en voedsel zijn inherent mondiaal, multidisciplinair en complex van aard. De rol van specialisten bij het begrijpen en vormgeven van ontwikkelingen op deze gebieden zal steeds belangrijker worden. De mensheid zal echter in toenemende mate specialisten nodig hebben die hun kennis in bredere kringen kunnen contextualiseren en die efficiënt en effectief kunnen samenwerken met experts uit andere disciplines.

In de nieuwe Martin Naughton zullen E3 Learning Foundry E3-studenten leren in een fysiek en intellectueel milieu van wereldklasse, waar ze in staat worden gesteld om hoeders te worden van hun eigen leer- en leeromgeving. Vanaf het prille begin tot het afstuderen zullen E3-studenten putten uit de ervaring en kracht van Trinity College als een centre of excellence in onderwijs en onderzoek. Hun ontwikkeling zal internationaal een referentiepunt zijn voor beste praktijken in wetenschappelijk en technologisch onderwijs. Samenwerking en partnerschap zullen centraal staan in de pedagogische aanpak. Studenten werken samen met studenten uit andere disciplines, met academisch, technisch en onderzoekspersoneel en met het bedrijfsleven en externe bureaus. Deze interacties zullen worden gefaciliteerd door projectwerk en stages. Het uitdagingsgerichte karakter van de E3-onderzoeksmissie wordt weerspiegeld in de educatieve ervaring van de E3. Het leren van studenten, met name projectgebaseerd leren, zal worden gecontextualiseerd voor de maatschappelijke uitdagingen die in onderzoek worden aangepakt. Studenten krijgen de kans om multidisciplinair te werken - in de kern, keuzevakken en co-curriculair, ondersteund door en ondersteunen onderzoekers van de deelnemende scholen. Ze zullen in staat worden gesteld en ondersteund om de diepgaande technische kennis te ontwikkelen die verband houdt met de door hen gekozen disciplines, en met de transversale vaardigheden die nodig zijn om grootschalige problemen aan te pakken - communicatie, (interdisciplinair) teamwerk en leiderschap. E3-studenten zullen gepassioneerd, gemotiveerd en nieuwsgierig zijn en verwachten te worden uitgedaagd door hun leerervaringen.

E3-afgestudeerden in al zijn samenstellende disciplines zullen een ervaring delen van hebben geleerd en gewerkt in een multidisciplinaire omgeving, zijn opgeleid door wereldleidende experts in gebieden van hun specialisatie en profiteren van de beste pedagogiek. E3-afgestudeerden zullen flexibele, flexibele en creatieve individuen zijn die diepgaande disciplinaire kennis en probleemoplossende expertise inbrengen voor elk probleem dat ze tegenkomen. Ze zullen zeer gewild zijn bij inheemse en multinationale bedrijven in Ierland en zullen uitgerust en klaar zijn om in een internationale context te werken als dat hun gekozen route is.

E3-afgestudeerden zullen:

  • Beschikken over een sterke technische competentie in de door hen gekozen discipline
  • Comfortabel en ervaren zijn in het werken in teams, ook met specialisten uit andere disciplines, aan slecht gedefinieerde en multidisciplinaire uitdagingen
  • Wees bekwame communicatoren op verschillende platforms en voor verschillende doelgroepen
  • Het vermogen hebben om op meerdere niveaus van detail en abstractie te denken
  • Wees comfortabel in zowel praktische als theoretische contexten
  • In staat zijn om geïnformeerde en ethische beslissingen te nemen die een evenwicht vinden tussen technische, sociale en milieuoverwegingen
  • In staat zijn om de beperkingen van hun eigen kennis het hoofd te bieden en deze beperkingen aan te pakken door middel van samenwerking en een leven lang leren

Locaties

  • Dublin

    E3 Trinity College Dublin Dublin 2 Ireland, , Dublin

Vragen