Alternative Medicine College of Canada

Introductie

Lees de Officiële Beschrijving

Het Collège des médecines douces du Québec werd in 1988 in Montreal opgericht. Het doel van het college was om kwalitatief goed onderwijs te geven in alternatieve geneeskunde die een dialoog zou bevorderen tussen alternatieve en conventionele geneeskunde. AMCC realiseerde zich snel dat afstandsonderwijs een grote waarborg zou zijn voor veel van zijn studenten. Aanvankelijk was het College alleen voor Franstaligen , maar vanaf 2000 werden cursussen Engels aangeboden.

Het idee van een educatieve structuur kwam tot leven in de adviespraktijk van twee artsen (waarvan er één homeopaat was), een natuurgeneesheer en de feitelijke universiteitsdirecteur, David Bentata, een acupuncturist en erkend lid van het Collège des médecins du Québec in 1988 (toen bekend als de Corporation professionnelle des médecins du Québec). In die tijd was de adviespraktijk gastheer voor stagiairs van andere scholen. De vraag was groot, in een context van verschillende, maar complementaire benaderingen.

De regering van Quebec en het Office des provessions du Québec hadden een wetsvoorstel (# 25) aangenomen waardoor acupunctuur onder de controle viel van de Corporation professionnelle des médecins du Québec. Dit gebeurde in de jaren 80, waarna de acupuncturisten van die tijd examens ondergingen. In diezelfde periode installeerden Dolisos en Boiron laboratoria in Montreal. Het leidde tot de ongekende ontwikkeling van de homeopathische geneeskunde, beoefend door artsen niet door artsen. Deze beoefenaars volgden met passie cursussen in diverse scholen en laboratoria in Quebec. De oprichter en directeur van het College was een pionier in het bevorderen van acupunctuur al in 1979 en homeopathie al in 1984.

In de jaren 80 bestond er natuurgeneeskunde, maar veel onopvallender; de laboratoria Robert et Fils waren de eersten die hoogwaardige natuurlijke producten leverden. Pas tegen het einde van de jaren negentig manifesteerde zich echter een reële interesse voor dit soort praktijken.

In het begin, in 1988, bood het College een multifunctionele opleiding aan in de spreekkamers, één weekend per maand gedurende drie jaar. De leraren hielden rekening met hun wens om hoogwaardige wetenschappelijke kennis door te geven, wat een echte communicatie en samenwerking met artsen mogelijk maakt. Dit was een legitieme bezigheid omdat drie van de vier leraren betrokken waren of lid waren van het Collège des médecins du Québec.

Onderwijs op afstand

Het idee van afstandsonderwijs kwam toen leraren de problemen bij het handhaven van een kwaliteitsprogramma onderkenden, terwijl ze slechts één weekend per maand studenten ontmoetten. Met dergelijke beperkte ontmoetingstijd kunnen weer, ziekte en vakanties de voortgang van een student gemakkelijk verstoren. Afstandsonderwijs zou deze problemen oplossen. Handboeken en geschreven materialen werden aan alle cursussen toegevoegd. Dit complimenteerde de praktische workshops aan het College. Deze handboeken bieden ook een referentiebibliotheek voor zowel studenten als docenten.

Snel bleek afstandsonderwijs tal van voordelen te bieden. Studenten kunnen hun tijd zelfstandig beheren, profiteren van vrije tijd en zonder zorgen over reizen. Workshops hebben de training voltooid.

Zodra leren op afstand succesvol bleek, kon het college studenten uit een Franstalig land accepteren. Het College groeide met succes voor vele jaren, inclusief openingstak in Zwitserland.

In 1994 heeft het College het curriculum aangepast aan de internationale onderwijsnormen. Elke cursus onderging een herstructurering, gebaseerd op een model van 45 of 90 uur. We hebben ook de cursus anatomie-fysiologie toegevoegd, die een vereiste was voor training.

Een Online College worden

In 1997 lanceerde het College zijn eerste website en online cursussen. Deze vooruitgang heeft de onderwijservaring van onze studenten verbeterd. Communicatie met docenten was sneller, spontaner en vloeiender. In 2000-2001 werden cursussen vertaald naar het Engels, waardoor een groot aantal Engelstalige studenten uit alle vijf continenten werd aangetrokken.

Tegenwoordig heeft het College zowel Frans als Engels sprekende studenten, onder toezicht van een team dat altijd voor hen beschikbaar is.

Fundamentele doelstellingen van onze programma's

Onze programma's voldoen aan drie hoofddoelen in de alternatieve geneeskunde.

  • Educate: leer gezonde levensstijl en kwaliteit van leven
  • Voorkomen: leren voorkomen door middel van gezonde leefstijlprogramma's. Deze zijn gebaseerd op gewichtsbeheersing, voedingsbalans, het corrigeren van voedingstekorten, ontgifting, revitalisatie, beweging, stressmanagement, enz.
  • Genezen: therapeutische oplossingen aangeboden met behulp van natuurlijke zorgmethoden.

Essentiële vaardigheden om te ontwikkelen

Afstandsonderwijs is bedoeld voor volwassenen. Het is gericht op het bouwen van bepaalde vaardigheden.

  • Autonomie: de mogelijkheid om door te gaan met het opvolgen van nieuwe kennis in het veld gedurende de loopbaan van een beoefenaar.
  • Kritisch denken: analyse op het gebied van alternatieve geneesmiddelen.
  • Creativiteit: open staan ​​voor het leren van nieuwe vaardigheden en ideeën, en deze opnemen in behandelplannen.
  • Aanpassingsvermogen: deelnemen aan de transformatie van de maatschappij en de vernieuwing van sociale waarden.
  • Communicatie: goede didactische vaardigheden.

Voordelen van afstandsonderwijs

Met afstandsonderwijs kun je studeren waar je wilt, wanneer je wilt. We bieden lesmateriaal en docenten die je weg naar kennis gladstrijken, ongeacht de afstand. Docenten helpen je om je tijd te beheren en je meer autonomie te geven. Langdurig leren wordt door steeds meer scholen over de hele wereld voor deze eigenschappen overgenomen. Met deze formule is het aantal uren van de cursus gegarandeerd. Geen risico op annulering - om welke reden dan ook.

  • Je studeert in je eigen tempo en op bepaalde momenten die voor je werken.
  • U bepaalt uw wekelijkse werklast.
  • U kiest de onderwerpen die u interesseren. Leren op afstand betekent dat je niet hoeft te haasten, je kunt deze diepgaand bestuderen. U profiteert van contact en persoonlijke follow-up met een tutor die een medische en natuurgeneeskundige training heeft gevolgd.
Deze school biedt programma's in:
  • Engels
  • Frans

Bekijk Online Cursus »

Programma's

Deze school biedt ook:

Videos

Bienvenue au site du CMDQ!