Keystone logo
Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Witten/Herdecke University (UW/H)

Invoering

Witten / Herdecke University (UW / H) werd opgericht en staat erkende in 1983 en sindsdien is een pionier onder geweest instellingen voor hoger onderwijs in Duitsland. Over een periode van 30 jaar introduceerden we belangrijke innovaties op het gebied van onderzoek en onderwijs. Als model universiteit staan ​​we voor dynamische hervormingen van het traditionele alma mater en het nastreven van een humanistische onderwijsconcept aangepast aan de uitdagingen van onze moderne kennissamenleving. In naleving van educatieve idealen Humboldt's zien we onszelf als een ondernemende universiteit en streven naar het onderzoek en de leerling onderwijs verstrekken van wetenschappelijke dienstverlening, praktische toepassing en maatschappelijke verantwoordelijkheid te integreren. Op basis van theorie en praktijkgerichte onderwijs op UW / H wordt altijd geassocieerd met de overname van vakinhoudelijke, methodische, sociale en culturele competenties, waarde oriëntatie en persoonlijke groei.

Witten onderzoekt.

Onderzoek bij UW / H is interdisciplinair, zeer divers als methodologie, en richt zich op goed gedefinieerde gebieden. Als een particuliere universiteit met een bescheiden percentage van overheidsfinanciering in onze begroting, voelen we ons verplicht om iets aan de maatschappij bij te dragen in ruil voor de fondsen die we ontvangen. Een manier om dit te doen is om innovatief onderzoek resultaten te genereren. Real-life problemen vragen om transdisciplinair onderzoek. De maatschappelijke relevantie van ons gekozen gebied van onderzoek is zo belangrijk in dit opzicht zo transparant en algemeen begrijpelijk publicatie van onderzoeksresultaten.

Tal van UW / H projecten van derden gefinancierd. Meer dan 40 aanvragen voor fondsen van derden waren succesvol in 2010 alleen. Onze onderzoekers werken samen met gerenommeerde nationale en internationale partners. Alle UW / H Faculteiten streven naar nieuwe en voordien onbekende onderzoeksgebieden aan te pakken en daardoor belangrijke ontwikkelingen leiden.

Witten opleidt.

Onderwijs is veel meer dan het trainen voor de baan. Naast vakinhoudelijke kennis en vaardigheden, we brengen ook methoden en strategieën die onze studenten voor de rest van hun leven in staat stellen om te gaan met complexe en voortdurend veranderende eisen van de moderne kennissamenleving, ofwel als generalist met specialisatie competenties of zoals specialisten een brede algemene basis van kennis. In lijn met de Witten didactiek, student onderwijs is probleemgericht, state-of-the-art en in de buurt om te oefenen. Persoonlijke groei is een van onze belangrijkste doelstellingen.

Interdisciplinair - ongedisciplineerd

Na onderwijsconcepten Humboldt, UW / H studenten studeren in kleine groepen met een uitstekende student-docent ratio en voldoende tijd en ruimte om hun talenten en mogelijkheden te ontdekken en vormen hun eigen mening. Studenten worden aangemoedigd om na te denken in bredere context en draagt ​​maatschappelijke verantwoordelijkheid in en buiten een gekozen discipline. De economische, ecologische en sociale uitdagingen van de toekomst zal zeker niet de grenzen van de academische disciplines te respecteren.

Witten - fundamenteel.

Fundamentele studies zijn een kernelement van de Witten / Herdecke identiteit. Ze bevorderen out-of-the-box denken. Zij belichamen leidende gedachte van de universiteit en leerprocessen buiten subject-gerelateerde kennis te vergemakkelijken. Hier moeten de leerlingen aan te pakken vragen waarvoor we geen pasklare antwoorden, of waarvoor kan er geen antwoorden op alle. Onderwijs moet langdurige reflectie en een verandering van perspectief, moet vervreemding en afstand van zichzelf en de wereld. Fundamentele studies bieden deze gelegenheid gebruik om een ​​halt toe te roepen. Ze vormen een ongedisciplineerde en vertraagde benadering tot een schat aan perspectieven tussen reflectie, communicatie en kunst. Fundamentele studies zijn de hedendaagse opvolger van de oude scholen van de kunst van het leven en studia humanitatis. Tussen universiteiten van Duitsland de UW / H fundamentele studies zijn de oudste en meest geavanceerde model dat academische kwesties en vragen met betrekking tot de maatschappij, de kunsten, sociale rechtvaardigheid, de zorg voor de eigen persoonlijke toekomst, politiek, psychologie, filosofie en geschiedenis integreert en beoordeelt hun relevantie voor de houding van een individu, handelingen en gedragingen van het leven. In een steeds complexer, snel veranderende en onzekere wereld, prospectieve artsen, ondernemers, managers, politici of consultants nodig methodische, sociale, ethische en culturele competenties zo veel als subject-gerelateerde deskundigheid.

Witten wordt betrokken.

De rol van het hoger onderwijs in de samenleving onderging radicale veranderingen in de afgelopen jaren. Onderzoek en onderwijs zijn nog steeds de kernactiviteiten op universiteiten. Maar vandaag verwachten we nog veel meer. Maatschappelijk engagement als de "derde opdracht" in aanvulling op onderzoek en onderwijs student heeft altijd deel uitgemaakt van UW / H identiteit. Op de stichtende ceremonie van de Witten / Herdecke University, Alfred Herrhausen sprak over 'esprit geëngageerde, een toegewijde geest worden ontwikkeld en ingezet voor de bevordering van onze samenleving ". Deze geest is een essentieel onderdeel van onze filosofie en hecht evenveel belang aan sociale verantwoordelijkheid, student onderwijs en generatie innovatieve onderzoeksresultaten.

Meteen vanaf het begin Witten / Herdecke University veronderstelde maatschappelijke verantwoordelijkheid in vele vormen en op verschillende niveaus. Witten / Herdecke University is in een continue levendige uitwisseling met de gemeenschap: met Witten burgers, de lokale en regionale bedrijfsleven, maatschappelijke en culturele instellingen, ook internationale organisaties, bedrijven en stichtingen. In het licht van onze jonge leeftijd en een relatief klein aantal van de 1.300 ingeschreven studenten en 400 medewerkers, hebben we een indrukwekkend aantal sociale, culturele, commerciële en non-profit initiatieven geproduceerd.

Witten werkt.

Ondanks de hervormingen van Bologna, het vergroten van economische beperkingen voor de universiteiten en de nieuwe opleidingen voor de voorheen niet-academische beroepen, Witten / Herdecke University biedt nog steeds de vrijheid van studies die op basis van theorie zijn en dicht bij de praktijk, ethische en esthetische, snelle of ontspannen, dissident en onvoorwaardelijke, interdisciplinaire en ongedisciplineerd. En als Harvard University President Drew G. Faust recht in haar overtuiging is dat universitaire cultuur is in wezen ongedisciplineerd en dat dit moet het uitgangspunt voor toekomstige universiteiten, dan lijken we goed gepositioneerd op UW / H.

Bijgevolg Witten / Herdecke University ziet zichzelf als een onvoorwaardelijk ongedisciplineerd universiteit in de zin verkondigd door Drew en Derrida, en als een plaats van kritisch denken. Witten een verschil maakt, Witten werkt: in onderzoek, onderwijs en in de samenleving. In - en op de grensvlakken van - gezondheid, economie en cultuur.

Gedetailleerde informatie

> Gedetailleerde informatie over de Universiteit Witten / Herdecke en ons internationaal programma.

Locaties

  • Witten

    Witten Herdecke University, Alfred-Herrhausen-Straße 50, 58448 , Witten

    Opleidingen

      Instelling biedt ook:

      Vragen