Diploma / Uitgebreid Diploma in Operations Management
University of Johannesburg
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Johannesburg, Zuid-Afrika
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 - 4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
ZAR 23.050 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Accommodatie schatting: USD 2500 per jaar
Invoering
De student toegepaste en cognitieve competenties ontwikkelen bij het verwerven, interpreteren, begrijpen en toepassen van managementinformatie en beslissingsondersteuning. De student moet in staat zijn om:
- beheer van operationele middelen op het gebied van operations management,
- een gedetailleerd begrip aantonen van de verschillende doelstellingen van de toeleveringsketen die nodig zijn in verschillende operationele omstandigheden
- reflecteren op managementbeslissingen en -toepassingen om het effect ervan te beoordelen in de holistische context van gespecialiseerde operationele managementfuncties in de industrie, om hun leren in hun zakelijke omgeving te contextualiseren en om verbeteringen en interventies die ze in hun werkomgeving kunnen beïnvloeden, te waarderen.
toelatingen
Programma resultaat
De kwalificerende student moet in staat zijn om:
- Voer en toon kennis en toepassing van de rol en reikwijdte van de functie van de operations manager in de context van de productie van goederen en diensten in zowel winstgerichte als non-profitinspanningen.
- Herkennen, begrijpen en gebruiken van verschillende kwantitatieve en kwalitatieve technieken en modellen die toepasbaar zijn in operations management in hedendaagse productie-/serviceorganisaties om operationele processen te optimaliseren.
- Voer en toon kennis en toepassing van project- en supply chain management-principes, kwaliteit en productiviteitsverbetering.
- Pas een logische en analytische benadering toe voor het oplossen van problemen en bereid een managementrapport voor dat zorgt voor optimalisatie van middelen en processen op basis van de bevindingen.
- Begrijp de rol van kwaliteit en kwaliteitsverbeteringen in het leven van een organisatie, inclusief de implementatie van kwaliteitssystemen en het gebruik van kwaliteitsinstrumenten om weloverwogen beslissingen te nemen.
- Basisinformatietechnologie, vaardigheden op het gebied van menselijke relaties en financiële principes begrijpen en weergeven om operationele systemen te plannen en te controleren.
- Illustreer door middel van het indienen van een rapport op basis van een directe praktische industriële ervaringssimulatie die kennis en toepassing van operations management in verschillende productie- en dienstverlenende sectoren illustreert.