Postgraduate-diploma in
Post-afstuderen in creatieve gastronomie Universidade Europeia

Invoering
In de afgelopen jaren is het gastronomisch toerisme aanzienlijk gegroeid en is het een van de meest dynamische en creatieve segmenten van de toeristische sector geworden. Zowel bestemmingen als toeristische bedrijven zijn zich bewust van het belang van gastronomie om het toerisme te diversifiëren en de lokale, regionale en nationale economische ontwikkeling te stimuleren. Daarnaast omvat Gastronomisch Toerisme in essentie ethische en duurzame waarden gebaseerd op territorium, landschap, zee, lokale cultuur, lokale producten en authenticiteit, iets wat ze gemeen hebben met de huidige trends in culturele consumptie.
In dit kader promoot de Universidade Europeia de 4e editie van de Post-Graduate Course in Creative Gastronomy, in samenwerking met AHRESP – Associação da Hotelaria, Restauração e Similar de Portugal.
Deze cursus bestaat uit 17 modules, waaronder 4 masterclasses, die de deelnemers transversale vaardigheden zullen bijbrengen in de context van de hedendaagse gastronomie, namelijk marketing, operationele planning en management en gastronomische creativiteit.
De Post-Graduation in Creative Gastronomy is een uitstekende kans voor iedereen die een carrière wil ontwikkelen, kennis wil verwerven of verdiepen in dit zakelijke gebied, dat wordt gekenmerkt door diepgaande veranderingen en constante innovatie. De opleiding en actualisering van de kennis van human resources in het toerisme zijn een kernfactor om het concurrentievermogen van bedrijven te verzekeren. De cursus maakt de ontwikkeling mogelijk van zeer gespecialiseerde academische en professionele vaardigheden om de uitdagingen van een wereldwijde toeristenmarkt aan te gaan, en biedt stagiairs vaardigheden op het gebied van management, innovatie, marketing en operationele planning op het gebied van gastronomie.
voordelen
- Technische advisering in de gastronomie;
- Bedrijfsvoering in restaurants en hotels;
- Managementadvies- en adviesbureaus in de hotelsector;
- Ontwikkeling en beheer van projecten en evenementen in de hotel- en restaurantsector.
partners
Programma in samenwerking met AHRESP - Portugees hotel, restaurant en soortgelijke vereniging.
leerplan
Studieplan
Module 1
- Trends in de gastronomie
- Masterclass 1 - Portugese Keuken
- Voedselgeschiedenis van Portugal
- Geïntegreerd voedsel- en drankbeheer
- Project
Module 2
- duurzaam voedselontwerp
- Certificeringen en wetgeving in restauratie
- iMarketing 360
- Masterclass 2 - Auteurskeuken
- Project
Module 3
- voeding en diëetkunde
- Leiderschap en Peoplemanagement
- Wereldkeukens
- Masterclass 3- Disruptieve Gastronomie
- Project
Module 4
- Mixologie
- Masterclass 4 - Gastronomische zeefdruk
- Enogastronomische recensie
- Technische en protocolnormen
- Project
Programma resultaat
doelstellingen
De Post-Graduation in Creative Gastronomy van de Universidade Europeia , in samenwerking met AHRESP, heeft tot doel afgestudeerden uit te rusten met de essentiële vaardigheden voor een succesvolle carrière in de horeca-, horeca- en toerismesector, zowel op het gebied van strategie, marketing of innovatie, als als in het kader van de bedrijfsvoering.
Ideale studenten
Ontvangers
- Professionals op het gebied van Restauratie, Horeca en Toerisme die vaardigheden op het gebied van management en innovatie in de sector willen verwerven of actualiseren;
- Jonge afgestudeerden die willen werken op het gebied van restaurants, hotels en toerisme.