
Diploma in
Verzending en logistiek - diploma niveau 4 The College of Central London

Beurzen
Invoering
Verzending en logistiek - diploma niveau 4
Deze cursus is speciaal ontworpen voor studenten die willen leren hoe internationale handel werkt en hoe een grotere export het BBP kan helpen. De cursus zal ook duidelijk schetsen hoe import en export op een praktische manier kunnen worden afgehandeld.
Deze cursus is nauw verbonden met Maritiem Management, internationaal zakendoen en globalisering.
Toegangskwalificaties
Studenten moeten een goede kennis hebben van de Engelse taal. Er zijn geen andere formele kwalificaties vereist, hoewel 4 GCE's of het equivalent daarvan moeten zijn behaald.
Duur van de cursus
De duur van de cursus is 24 weken. Er is normaal gesproken slechts één instroom van studenten per jaar, beginnend eind september en eindigend in maart van het volgende jaar.
Syllabus
Er zijn vijf eenheden:
Verzending en logistiek - diploma niveau 4
Er worden 5 vakken gegeven over een periode van 24 weken, zodat je in aanmerking kunt komen voor een Diploma van ABMA op niveau 4. De vakken zijn:
Unit 1 - Inleiding tot de verzendpraktijk
Unit 2 - Inleiding tot internationale maritieme logistiek
Unit 3 - Inleiding tot verzendverzekering en berging
Unit 4 - Het verkeer van gevaarlijke goederen
Unit 5 - Overzeese handelswetgeving
Beoordelings- en beoordelingscriteria
De eenheden voor deze kwalificatie worden beoordeeld via examen.
Om te slagen voor elk van de eenheden, moeten de leerlingen aantonen dat ze kunnen voldoen aan de vermelde leerresultaten die in de syllabus worden beschreven. Studenten moeten de volledige inhoud van de unit bestuderen en begrijpen, aangezien elk onderdeel hiervan tijdens het examen kan worden getest.
Elke vraag in een examen wordt gewogen op 20% van het totaal aantal punten. Het is het totale aantal punten voor elke vraag dat bepaalt of een leerling een voldoende, verdienste of onderscheiding voor de eenheid heeft behaald. Cijfers van 39% of minder worden beoordeeld als een onvoldoende. Een leerling moet minimaal een cijfer behalen van:
- 40% om een Pass te behalen
- 60% om een verdienste te behalen
- 75% om een onderscheiding te behalen
Unit 1: Inleiding tot de verzendpraktijk
Eenheid Doel
Het doel van de unit is de leerling kennis te laten maken met de belangrijkste aspecten van de praktijk van het vervoer. Het behandelt alle belangrijke aspecten van import en export en de procedures waarmee deze worden uitgevoerd, inclusief kwesties met betrekking tot documentatie. De unit is ook bedoeld om leerlingen inzicht te geven in de rollen en verantwoordelijkheden van de verschillende partijen en operators die betrokken zijn bij de scheepvaartpraktijk, evenals de verschillende financiële opties die beschikbaar zijn in de internationale handel.
Eenheid overzicht
Deze unit is bedoeld voor studenten die een carrière in de scheepvaart en logistiek overwegen en die inzicht willen krijgen in de handels- en scheepvaartpraktijk. Cursisten zullen verschillende aspecten van import- en exportprocedures bestuderen en zullen hun begrip ontwikkelen van hoe goederen over de hele wereld met maritieme middelen worden verzonden. Cursisten zullen het werk van verzendorganisaties, agenten en verladers vergelijken en begrijpen hoe alle relevante partijen samenwerken om een soepel en efficiënt verzendproces te garanderen.
Eenheid Inhoud
Leerresultaat 1: Analyseer de principes en processen met betrekking tot importeren en exporteren
a. Internationale handelsvoorwaarden (Incoterms)
b. Verzendingsregelingen en verzenddocumentatie
c. Inklaring en betaling van rechten en belastingen
d. Ontvangst van zendingen en andere administratie
e. Overheidsbeleid en regelgeving
f. Bank- en financiële praktijken
Leerresultaat 2: Analyseer de belangrijkste procedures voor het importeren en exporteren van goederen
a. Documentatie die nodig is om een zending te importeren of exporteren
b. Vereiste informatie in elk document
c. Berekening van invoerrechten met behulp van de verzend- en verzekeringsdocumenten
d. Indienen van informatie aan de vervoerder en de expediteur
e. Aanleveren van gegevens ten behoeve van het invullen van een Douaneaangifte
f. Onderhoud van interne bedrijfsgegevens om alle import- en exporttransacties te tonen
Leerresultaat 3: Pas de principes met betrekking tot de financiering van internationale handel in context toe
a. Belang en functie van elk type document dat in de internationale handel wordt gebruikt
b. Verzekeringsdocument opgesteld door de verzekeringsmaatschappij
c. Vrachtbrief opgesteld door de vervoerder
d. Rol van banken en andere financiële instellingen bij internationale handelsfinanciering
e. Geschiktheid van elk type financiering in verband met de relatie tussen verkoper en koper
f. Impact van nationaal beleid en financiële en fiscale controles op handel
Leerresultaat 4: Analyseer de rollen en verantwoordelijkheden van de partijen en operators die betrokken zijn bij de handelspraktijken
a. Importeurs
b. Exporteurs
c. Expediteurs en vervoerders
d. Verschillen tussen een expediteur en een logistieke dienstverlener
e. Consolidators en 'non-vessel operating common carriers' (NVOCC)
f. Structuur van rederijen
Leerresultaat 5: Evalueer de rollen van organisaties die toezicht houden op de scheepvaartpraktijk en het scheepsbeheer
a. Rederijen, classificatiebureaus en goedkope vlaggen (FOC)
b. Vaartuigbeheerbedrijven
c. Lijn-/expediteurs in internationale havens
d. Scheepsbevoorrading
e. Stuwadoorsbureaus
f. Havencontrole, gezondheids- en douaneautoriteiten
Unit 2: Principes van internationale maritieme logistiek
Eenheid Doel
De unit is bedoeld om leerlingen kennis te laten maken met de grondbeginselen van de internationale maritieme logistiek. Het helpt de leerling inzicht te krijgen in de internationale toeleveringsketen en multimodaliteit in maritieme logistiek. De unit onderzoekt de verschillende elementen van maritieme logistiek in de context van de scheepvaart als geheel.
Eenheid overzicht
Deze unit is bedoeld voor studenten die een carrière in de scheepvaart en logistiek overwegen en voor degenen die inzicht willen krijgen in de verschillende elementen van internationale maritieme logistiek. Studenten zullen verschillende aspecten van maritieme logistiek en hun toepassing op scheepvaart en logistiek in het algemeen bestuderen. Ze leren ook de functie van multimodalisme, warehousing, opslag en inventaris, hoe logistiek de internationale toeleveringsketens en de Incoterms beïnvloedt.
Eenheid Inhoud
Leerresultaat 1: Analyseer de fundamenten van internationale logistiek
a. Logistiek
b. De internationale toeleveringsketen
c. Multimodalisme
d. Containerisatie
e. Volledige containerladingen (FCL's) en minder-dan-containerladingen (LCL's)
f. Consolidatie en groupage
Leerresultaat 2: Pas de Incoterms toe op internationale handel
a. Oorsprong en ontwikkeling van de Incoterms
b. Rol van de Incoterms in internationale handel
c. Werking van de Incoterms bij het bepalen van betalingsvoorwaarden
d. Werking van de Incoterms bij het bepalen wanneer risico-overdrachten tussen partijen
e. Definitie van alle 11 Incoterms
f. Toepassing van Incoterms
Unit 3: Principes van scheepvaart- en verzekeringsbeheer
Eenheid Doel
De unit heeft tot doel vele aspecten van scheepvaart- en verzekeringsbeheer aan de leerling te introduceren. Het behandelt de zaken van verzending, verzendingsbeheer en verzekeringsprincipes, en geeft details over hoe deze principes worden toegepast.
Eenheid overzicht
Deze unit is bedoeld voor diegenen die een carrière in de scheepvaart en logistiek overwegen en die inzicht willen krijgen in de verschillende elementen van scheepvaart- en verzekeringsbeheer. Leerders zullen de verschillende soorten scheepvaartactiviteiten leren, waaronder containerhandel, droge en vloeibare bulkgoederen, evenals hoe deze markten werken en werken. Daarnaast zullen de studenten ook verschillende aspecten van de scheepvaart bestuderen, inclusief de verschillende soorten charterovereenkomsten en hoe goederen en schepen zijn verzekerd.
Eenheid Inhoud
Leerresultaat 1: Analyseer de fundamentele elementen van de scheepvaart
a. Lijnvaarttransacties, lijnvaartallianties en groeperingen
b. Tramp, breakbulk, droge bulk en natte bulk sectoren
c. Containerlijnen, geëxploiteerde routes en toewijzing van containers aan verladers
d. Twenty-Foot Equivalent Unit (TEU) en Forty-Foot Equivalent Unit (FEU), Full Container Load (FCL) en Less-than-Container Load (LCL)
e. De capaciteit van containerschepen en stuwplannen, het tellen van lading, diepgangsonderzoeken en diepgangsmerken, stuw- en luikonderzoeken
f. Het meten van de hoeveelheid en kwaliteit van de lading om mogelijke verzekeringsclaims tegen de vervoerder te verwerken en de aansprakelijkheid van de exploitant/eigenaar van het schip te berekenen met betrekking tot schade aan of kwaliteitsverlies van de lading tijdens het transport
Leerresultaat 2: Analyseer de principes van droge en vloeibare bulkverzending
a. Types van de droge bulkcarrier en de aard, functie en werking van de Baltic Dry Index (BDI)
b. Koolwaterstofproducten vervoerd in vloeibare bulkcarriers
c. Vervoer van chemische en petrochemische producten en vloeibaar gemaakte gassen
d. Tankers voor het vervoer van olieproducten, chemicaliën en vloeibaar aardgas (LNG)/vloeibaar petroleumgas (LPG)
e. Veiligheids-, laad- en losvereisten en kenmerken voor dergelijke schepen
f. Droge bulk en kleine bulkgoederen en de schepen die worden gebruikt om ze te vervoeren
Leerresultaat 3: Pas de principes van het charteren van schepen toe in de context van internationale scheepvaart
a. Charterovereenkomsten
b. Verplichtingen van reders, operators, cargadoors en verladers van bulklading
c. Juridische en commerciële verantwoordelijkheden van partijen in een dergelijke overeenkomst
d. Toepassing van elk type charterpartijovereenkomst op verschillende soorten bulkvervoer
e. Omstandigheden waaronder elk type overeenkomst moet worden gebruikt en de vereiste documentatie voor elk type contract
Leerresultaat 4: Evalueer het belang van maritieme verzekeringen
a. Verzekerbare rente
b. Het principe van Uberrimae Fidei (uiterst goede trouw)
c. Vrijwaring en subrogatie
d. Romp- en machineverzekering
e. Underwriting en verzekeringsmakelaardij, Institute of London Cargo Clauses A, B en C
f. Rol van Lloyd's of London en Protection & Indemnity (P&I) Clubs en hun aansprakelijkheidsniveaus
Leerresultaat 5: Analyseer het belang van berging als onderdeel van het proces van scheepsbeheer en -operaties
a. Principe en toepassing van de generaal-gemiddelde en de aard van het gevaar
b. York-Antwerpen regels
c. Principes en toepassing van totaal verlies en gedeeltelijk verlies
d. Vrijwaring en vergoeding
e. Pure berging en contractberging en de functie van de Lloyd's Open Form
f. De levensvatbaarheid van scheepsreparatie in geval van ongeval of aan de grond lopen
Leerresultaat 3: Analyseer de rol van de toeleveringsketen in internationale handel
a. Onderdelen van de toeleveringsketen
b. De schakel tussen leveranciers en klanten
c. Primaire en secundaire leveranciers
d. Primaire en secundaire klanten
e. Goederen onderweg
f. Lopende werkzaamheden
Leerresultaat 4: Evalueer de elementen van logistiek zoals ze van toepassing zijn op internationale handel
a. Middelen om goederen te verplaatsen
b. Relatieve kosten voor het goederenverkeer
c. Doelmatigheid en gemak van levering
d. Logistieke dienstverleners en expediteurs
e. Multimodalisme
f. Rol van de Non-vessel operating common carrier (NVOCC)
Leerresultaat 5: Analyseer het doel van opslag en voorraadbeheer
a. Magazijn
b. Opslag
c. Voorraad
d. Voorraadsystemen
e. Materiaal management
f. Onderlinge relaties tussen magazijn, opslag en voorraad
Unit 4: Het verkeer van gevaarlijke goederen
Eenheid Doel
De unit laat de leerling kennismaken met vele aspecten van het vervoer van gevaarlijke goederen. Het behandelt het vervoer van gevaarlijke en gevaarlijke goederen zowel in havens als aan boord van schepen en hoe de principes van het vervoer van deze goederen worden toegepast, met inbegrip van de praktijk en procedures. Het onderzoekt ook de verschillende soorten gevaarlijke en gevaarlijke goederen, hun classificatie, verpakking en verplaatsing.
Eenheid overzicht
Deze unit is bedoeld voor studenten die een carrière in de scheepvaart en logistiek overwegen en die inzicht willen krijgen in het verkeer van gevaarlijke goederen. Cursisten zullen bestuderen hoe gevaarlijke en gevaarlijke goederen van verschillende eigenschappen worden vervoerd en opgeslagen, zowel aan boord van schepen als in havens, evenals de conventies en codes die bepalen hoe ze worden verplaatst en opgeslagen. Bovendien leren de leerlingen het belang van het correct labelen van goederen en het hebben van de juiste documentatie over gevaarlijke goederen die dergelijke goederen vergezellen.
Eenheid Inhoud
Leerresultaat 1: Analyseer de grondbeginselen van het vervoer van gevaarlijke en gevaarlijke goederen
a. Gevaarlijke en gevaarlijke goederen definiëren en beschrijven
b. Classificatie van gevaarlijke goederen volgens de International Movement of Dangerous Goods (IMDG) Code
c. Classificatienummer van de Verenigde Naties (VN)
d. Vervuiling van de zee (MARPOL) 73/78 Verdrag
e. Verpakking, opslag, behandeling en verplaatsing van gevaarlijke goederen
f. Documentatie gevaarlijke goederen inclusief de Dangerous Goods (DG) Note en Document of Compliance (DOC)
Leerresultaat 2: Analyseren van activiteiten met gevaarlijke goederen
a. Verpakkingen die worden gebruikt om gevaarlijke goederen te vervoeren
b. Methoden voor het vervoeren van gevaarlijke goederen
c. Wijze van laden en opslaan van lading aan boord van containerschepen
d. Specifiek laden en opslaan van gevaarlijke goederen aan boord van containerschepen
e. Verpakking, markering, etikettering, behandeling, opslag en documentatie van elk met inbegrip van de overwegingen met betrekking tot druk en temperatuur voor gassen en ontvlambare vloeistoffen
f. VN-classificatiecodes
Leerresultaat 3: Analyseer havenfaciliteiten en procedures met betrekking tot de behandeling van gevaarlijke goederen
a. Soorten gevaarlijke goederen, vaste stoffen, vloeistoffen, gassen
b. Hanteren, overbrengen en opslaan van vaste stoffen, vloeibare gassen
c. MFAG- en EMS-schema in het IMDG-codesupplement
d. Soorten schepen die worden gebruikt om gevaarlijke goederen te vervoeren
e. Procedures bij de behandeling en overslag van gevaarlijke goederen in bulk per tankwagen
f. Procedures bij de behandeling van gevaarlijke goederen per container
Leerresultaat 4: Evalueer voorzorgsmaatregelen en procedures voor het vervoer van gevaarlijke goederen
a. Speciale procedures bij het hanteren, opslaan en verplaatsen van gevaarlijke/gevaarlijke goederen
b. Veilige opslag en scheiding van gevaarlijke stoffen aan boord van een schip
c. Regelmatige inspecties van faciliteiten
d. Stuwfout/nalatigheid en de gevolgen hiervan
e. Codes, procedures en gegevens voor veiligheid en als er zich ongelukken voordoen
f. Veiligheid van mensenlevens op zee (SOLAS) 1974-verdrag, MARPOL 73/78-verdrag
Leerresultaat 5: Documentatie en etikettering toepassen op gevaarlijke goederen die per schip worden vervoerd
a. Documentatie gevaarlijke goederen
b. Identificatie van gevaarlijke goederen op wegvoertuigen
c. Documentatie en etikettering om de aard en identificatie van gevaarlijke goederen te bepalen
d. Gevaarlijke goederen (DG) Opmerking
e. Multimodaal DG-formulier
f. Noodkaart vervoer (Tremcard)
Eenheid 5: Overzeese handelswetgeving
Eenheid Doel
De unit heeft tot doel de leerling kennis te laten maken met het handelsrecht in het buitenland. Het behandelt de juridische aspecten van scheepvaart en internationale handel door te kijken naar de verschillende soorten wetten, contracten en regels die van toepassing zijn op overzeese handel.
Eenheid overzicht
Deze unit is bedoeld voor studenten die een carrière in de scheepvaart en logistiek overwegen en die inzicht willen krijgen in de verschillende elementen van het overzeese handelsrecht. De leerlingen maken kennis met de algemene juridische termen die worden gebruikt in het handelsrecht in het buitenland. Ze leren ook over de verschillende soorten contracten, voornamelijk Free on Board (FOB) en Cost, Insurance and Freight (CIF), en de implicaties van elk type contract voor de verkoper en koper. Bovendien leren de leerlingen de verschillende regels die gelden voor het vervoer van goederen over zee en de relevantie van elk in de overzeese handel, evenals de Europese wetgeving.
Eenheid Inhoud
Leerresultaat 1: Analyseer de juridische terminologie van overzeese handel en basiscontractcomponenten
a. Aanbod en aanvaarding, overweging, impliciete voorwaarden
b. Free on Board (FOB)-contracten en Cost, Insurance and Freight (CIF)-contracten
c. Internationale regels en verdragen met betrekking tot vervoer over zee
d. Wetgeving en juridisch precedent in Engels recht en Engels recht in contracten en de beslechting van internationale geschillen
e. Onderdelen van het basiscontract
f. Britse wetgeving inzake consumentenrechten
Leerresultaat 2: Analyseer het principe van het bureau
a. Definitie en rol van een bureau/agent
b. Juridisch agent
c. Soorten agenten werkzaam in maritieme handel
. Relatie tussen de agent en de derde partij
e. Rechten en verantwoordelijkheden van de principaal en van de agent in geval van geschillen tussen agentschappen
Leerresultaat 3: Evalueer verschillen tussen FOB- en CIF-contracten
a. Principes van FOB-contracten
b. Betekenis en implicaties van FOB onder de huidige Incoterms
c. Principes van CIF-contracten
d. Betekenis en implicaties van CIF onder de huidige Incoterms
e. Bepalen welk type contract moet worden gebruikt
f. Rechten en verantwoordelijkheden van de verkoper en van de koper onder FOB en onder CIF
Leerresultaat 4: Pas verschillende nationale en internationale wetten toe op het vervoer van goederen over zee
a. Regels en conventies in de nationale wetgeving betreffende het vervoer van goederen over zee
b. Internationale regels, hun ontwikkeling, implementatie en de opname van regels in Britse wetten betreffende het vervoer van goederen over zee
c. Verschillen tussen de regels en hun toepasbaarheid
d. Landen die elke regel aan hun nationale maritieme rechtsstelsels hebben toegevoegd / zullen toevoegen
e. Taken en verantwoordelijkheden van de kapitein van het schip volgens de regels
f. Aansprakelijkheid van vervoerders voor het verlies of de beschadiging van lading tijdens het transport volgens de regels
Leerresultaat 5: Analyseer de principes van Europese wetgeving in relatie tot internationale handel
a. Oorsprong van het Verdrag van Rome
b. Het Verdrag van Rome 1957
c. Doel van het Verdrag en het effect van het Verdrag op de scheepvaart
d. Oprichting van de Europese Unie (EU)
e. Totstandbrenging van een interne markt door de Europese Akte 1986
f. Ontwikkeling van vrijhandelsovereenkomsten en hun impact op de scheepvaart
Lees onze beoordelingen:
- Google: https://tinyurl.com/y8paf9gg
- Sccot: https://tinyurl.com/y9p7p6sr
- Hotcourses: https://tinyurl.com/y9s6su7b/
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Master of Science/Postdoctoraal diploma in internationale scheepvaart- en transportlogistiek
- Hung Hom, Hongkong