DS Inno - Data Science Driven Innovation in Bedrijf en Samenleving
Pisa, Italië
DUUR
5 Days
TALEN
Engels
TEMPO
Full time
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Vraag de vroegste startdatum aan
COLLEGEGELD
EUR 200 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* van 200 tot 1000 euro, afhankelijk van het jaarinkomen van de aanvrager
Invoering
Als gevolg van technologische vooruitgang, toenemende digitalisering en de ontwikkeling van sociale media, evenals het wijdverbreide gebruik van mobiele apparaten met sensoren en apps, wordt het fenomeen van big data niet alleen cruciaal voor bedrijven, maar ook voor veel sectoren en de samenleving als geheel. Bijgevolg is het bijzonder belangrijk om specifieke vaardigheden te verwerven om de overvloed aan gegevens in bedrijfsinnovatieomgevingen effectief te benutten.
Hoewel het belang van dit onderwerp in de wereldeconomie duidelijk wordt, is het universitaire onderwijsaanbod op het gebied van innovatiemanagement en datawetenschap nog steeds beperkt. Om deze aspecten uitgebreid aan te pakken, is het nodig om vaardigheden te ontwikkelen met een interdisciplinaire aanpak, waarbij wetenschappers op het gebied van management en economie, maar ook computerwetenschappers en statistici worden betrokken.
Deze Seasonal School wil de relatie tussen innovatiemanagement en datawetenschap onderzoeken via een benadering op meerdere niveaus. Ten eerste zal deze relatie worden onderzocht op bedrijfsniveau, niet alleen via theoretische kennis, maar vooral via getuigenissen uit de eerste hand en bedrijfsbezoeken aan grote en kleine ondernemingen. Ten tweede zal deze relatie worden behandeld op sectorniveau (bijv. gezondheidszorg en farmaceutica) en ten slotte op sociaal niveau door enkele directe ervaringen van computerwetenschappers te presenteren. Tot slot zullen de deelnemers ook stimuli en instrumenten uit de datawetenschap aangereikt krijgen om de complexiteit van deze relatie te begrijpen en te meten.
Onderwijsmethoden
Studenten worden interactief en proactief betrokken bij het opleidingsproces dankzij de integratie van theoretische concepten met praktijkervaring onder begeleiding van de trainers, die zowel academici als praktijkmensen omvatten.