Keystone logo
Raffles Milan - International design institute Driejarige opleiding Fashion Design
Raffles Milan - International design institute

Driejarige opleiding Fashion Design

Milan, Italië

3 Years

Italiaans, Engels

Full time

Request application deadline

Nov 2024

EUR 10.000 / per year *

Op de campus

* registratievergoeding + jaarlijkse vergoeding volgens de zes categorieën van ISEE-gezinsinkomensschijven: de kost varieert van 9.000 tot 21.000 euro per jaar

Invoering

Leren door te doen is het principe achter de driejarige opleidingen van Raffles Milano, een opleiding die de geest structureert, een stevige technische achtergrond geeft en ervoor zorgt dat je je horizon wilt verbreden.

Cursusleider: Maria Canella, Modehistoricus

Doctoraat in de geschiedenis van de Europese samenleving, sinds 2009 doceert hij "Geschiedenis van de mode" en "Hedendaagse geschiedenis" aan de Universiteit van Milaan; sinds 2013 is zij universitair hoofddocent. Van 2004 tot 2014 was ze ANVUR-recensent voor kwesties met betrekking tot de geschiedenis van kostuum en mode, de geschiedenis van sport, de geschiedenis van vrouwen. Naast de geschiedenis van kostuum en mode, is ze een expert in de geschiedenis van de stad en het grondgebied. Voorzitter van de culturele vereniging Memoria & Progetto, ze is curator van redactionele series, conferenties en tentoonstellingen, auteur van volumes en essays in tijdschriften, ze heeft samengewerkt met vele merken voor het beheer van archieven en de verbetering van cultureel erfgoed, waaronder: Rinascente, Missoni, Fiorucci, Ferragamo, Curiel, Giorgio Correggiari, Biki, Jole Veneziani, Germana Marucelli, Italo Sport, Sergio Tacchini, Andrea Pfister, Calzoleria Rivolta, Sutor Mantellassi, Barbara Vitti, Walter Albini, Alberto Lattuada.

Waarom?

Het modesysteem is een uitgestrekt, gearticuleerd en zelfs onvoorspelbaar terrein, waarin de zin van de klassieker de meest extreme experimenten weet te doorstaan. Er zijn geen recepten om naar voren te komen. Er is een aanleg om te werken, het verlangen om de buitenwereld en zijn duizenden culturen te kennen en ermee te meten: high, pop, etno ... Er is een scherp oog - dat moet worden getraind - dat in staat is om het kleinste detail te vatten. Een oog dat traditionele maatwerkmethoden kent, maar niet bang is om oneerbiedige elegantie voor te stellen.

Student van het Jaar

Aan het einde van elk academiejaar reikt Raffles Milano het beste talent van elk jaar van de cursus uit.

De erkenning wordt gegeven aan de student die zich, voor academische loopbaan en portfolio, heeft onderscheiden in de evaluatie van zowel een commissie van interne docenten als die van een commissie van externe professionals, in dit geval opgeroepen om een door anonimiteit gegarandeerde portfolio te beoordelen.

Hoogleraren

Het zijn gevestigde professionals, auteurs van projecten die hun sporen hebben achtergelaten, en met lange jaren van lesgeven achter zich. Ze hebben een open en beslist internationale kijk. Ze maken deel uit van een samenhangende en vruchtbare groep en ze genieten van het vergelijken van de voortgang van de cursussen, de kansen die zich voordoen in de race en de prestaties van individuele studenten.

bedrijven

In bijna dertig jaar activiteit heeft Raffles Group een solide netwerk van partners opgebouwd die samenwerken in de driejarige cursussen en in de Masters. De reputatie van de bedrijven en de kwaliteit van de ontwikkelde relaties zijn de garantie voor een beslist vruchtbare ontmoeting tussen het onderwijs en het bedrijfsleven.

Adidas, Aigner, B&O - Bang & Olufsen, Boucheron, Brother, Bulgari, Burberry, C&A, Cartier, Chanel, Chloé, Design Business Chamber Singapore, Diesel, Dior, Dolce & Gabbana, Dunhill, Elle, Fendi, Fujifilm, Furniture Design Award Singapore, Giorgio Armani, H&M, Heinz, Hermes, Hogan, HP Technology, HSBC - Hong Kong en Shanghai Banking Corporation, IKEA, InterContinental Hotels & Resorts, Kohler, Lear Corporation, Lego, Li & Fung, L'Oréal, Louis Vuitton, LVMH, Mahogany, Max Mara, MediaCorp, Metro, Michael Kors, Microsoft, Nippon Paint, Nokia, Orchard Road Business Association, Pepsi, Philips, Prada, Puma, Ralph Lauren, Redworks, Richemont, Richmond, Rolex, Saatchi & Saatchi, Saint Laurent Paris, Samsung, Shiseido, Siemens, Singapore Furniture Industries Council, Singapore Jewelers Association, Sony Pictures, Standard Chartered, Textile & Fashion Federation, Tiffany & Co., Valentino, Versace, Y&R, Yves Saint Laurent.

Verlotingsgesprekken

Elke maandagavond om 18.30 uur nodigt Raffles Milano studenten uit om een groot figuur uit de designscene, stijl en cultuur van het project te ontmoeten. Live luisteren naar de verhalen en ideeën die de markt beïnvloeden en onze mentaliteit bevorderen, is een kans van grote diepte, die een aanvulling vormt op academische programma's.

toelatingen

leerplan

Ideale studenten

Carrièremogelijkheden

Over de school

Vragen