Postgraduate Certificate in Education (PGCE) Primary 5-11 (met QTS)
Oxford Brookes University
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Headington, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
42 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 14.900 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* Britse studenten voltijds: £ 9,250 | Internationale / EU-studenten voltijd: £ 14,900
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
Wil jij een leraar zijn die echt het verschil maakt? Wanneer je traint om les te geven aan Oxford Brookes, zul je ontdekken hoe je een uitstekende leraar kunt worden.
Je bouwt zelfvertrouwen op in elk klaslokaal. En je kunt kinderen met verschillende achtergronden ondersteunen. Je zult vijf verschillende scholen ervaren. En je hebt de vrijheid om te experimenteren met benaderingen en technieken terwijl je bezig bent.
Je traint binnen een ondersteunende gemeenschap van docenten, met mentoren die je kunnen helpen vaardigheden onder de knie te krijgen en specialismen te verkennen. Je hebt tijd om kennis op te bouwen over alle primaire onderwerpen. En we ondersteunen je bij het vinden van een manier van lesgeven die bij je past.
U profiteert van
- Een netwerk van 650 partnerscholen
- Modules op professioneel masterniveau
- Praktische SEN-ervaring
- Optionele training in muziek en PE
- Een bibliotheek met bronnen en apparatuur
Je studeert af als een veerkrachtige professional, met een manier van lesgeven die bij je past.
Galerij
toelatingen
Beurzen en financiering
leerplan
Studiemodules
Verplichte modules
Inleiding tot professioneel leren (20 studiepunten)
Dit geeft je een inleiding tot praktische leertheorieën en het curriculum voordat je aan je eerste ervaring met inhoudelijk lesgeven begint. Je ontwikkelt je kennis en begrip van pedagogiek en de bewijsbasis, zodat je klaar bent om dit toe te passen op je eigen praktische vaardigheden in de klas.
Belangrijkste problemen bij onderwijzen en leren (20 studiepunten)
Je kijkt naar belangrijke vraagstukken, thema's en debatten in het onderwijs. Je concentreert je op een selectie van kwesties die relevant zijn voor je Pathway/age-fase, en je hebt de mogelijkheid om na te denken over je eigen ontwikkelende klaspraktijk. Zo word je beter begeleid bij het ingaan van je NQT-jaar.
De mogelijke problemen en thema's zijn onder meer:
- onderzoek
- gedrag voor leren
- SEND/Inclusie problemen
- ondersteunend leren met TA's
- sociaal-economische en culturele kwesties
- werken met ouders en verzorgers.
Ondersteuning van op bewijsmateriaal gebaseerde praktijken (20 studiepunten)
Je richt je op de rol en het belang van onderzoek in het onderwijs, met als uiteindelijk doel het verbeteren van je onderwijs en het leren van je studenten. Je krijgt een basis in kwesties en debatten rond onderwijsonderzoek. Je gaat verder met je eigen op literatuur gebaseerde onderzoeksproject en kiest een onderwijsgebied dat je fascineert. Door middel van deze module versterk je je onderzoeksvaardigheden en bouw je een diepere kennis op van je vakgebied.
Professionele studies
Dit is je kans om meer te leren over het volledige professionele leven van een leraar. Je onderzoekt problemen en uitdagingen met betrekking tot:
- waarom en hoe scholen werken zoals ze doen
- waarom en hoe leraren lesgeven zoals ze doen
- waarom en hoe kinderen leren zoals ze doen.
De leerkoppelingen met al uw andere modules helpen u de processen van plannen, onderwijzen en beoordelen te verkennen. Je eigen ervaringen zijn hier belangrijk bij het ontwikkelen van je reflectieve praktijk. We streven ernaar u te helpen het gevoel van eigenwaarde en het zelfvertrouwen op te bouwen dat u nodig hebt om een echt effectieve leraar te worden, die in staat is om op vindingrijke en stimulerende manieren aan de behoeften van kinderen te voldoen.
Engels
Je werkt aan de kennis en vaardigheden die je nodig hebt om effectief taal- en alfabetiseringsonderwijs te geven. Reflectie op je eigen leren zal een belangrijk onderdeel van het proces zijn. Je onderzoekt onderwerpen als:
- je eigen zelfbewustzijn als taalgebruiker
- het ontwikkelen en beoordelen van de communicatieve vaardigheden van kinderen in lezen en schrijven
- leren over talen: hoe ze werken en de verbanden ertussen
- praten om te leren
- het gebruik van mediatechnologieën bij het ontwikkelen van de taal en geletterdheid van kinderen
- literatuur in de eerste klas
- het gebruik van dramastrategieën bij het ontwikkelen van de taal en geletterdheid van kinderen.
Wiskunde
Hier ontwikkel je je kennis, vaardigheden en vertrouwen in wiskunde. Je krijgt de basis die je nodig hebt om kinderen te helpen vooruitgang te boeken en te genieten van wiskunde in de basisfase en het basisonderwijs. Je vergroot je begrip met vakoverschrijdend werk dat wiskunde koppelt aan andere vakken.
Je verbetert je eigen kennis en vertrouwen in wiskunde en je begrip van getallen, algebra, meetkunde, metingen en gegevensverwerking, en je onderzoekt onderwerpen als:
- wiskunde toepassen in het hele curriculum
- begrijpen hoe kinderen wiskunde leren en hoe ze hun misvattingen kunnen aanpakken
- de rol van redeneren en communiceren bij het onderwijzen, leren en doen van wiskunde
- het ontwikkelen van creatieve, inspirerende en uitdagende benaderingen voor het onderwijzen van wiskunde in alle bereiken.
Wetenschap
Je ontwikkelt je kennis, vaardigheden en vertrouwen in wetenschap en begrip van de wereld. Je krijgt de kennis en het inzicht die je nodig hebt om kinderen te helpen vooruitgang te boeken en te genieten van wetenschap in de basisfase en in het basisonderwijs. Je vergroot je begrip met vakoverschrijdend werk dat wetenschap met andere vakken verbindt.
We zullen ons concentreren op het belang van het plannen van lessen die doelgerichte, praktische wetenschap gebruiken om het hogere orde denken van kinderen te stimuleren. En we gaan in op onderwerpen als:
- de integrale rol van praktische activiteiten in de eerste jaren en basiswetenschappen
- het belang van leerlingenpraat bij het ontwikkelen van hun begrip van wetenschappelijke concepten
- de algemene misvattingen van leerlingen over wetenschap begrijpen, en goede manieren om deze aan te pakken
- met behulp van ICT-toepassingen zoals datalogging en digitale microscopen
- voorzieningen voor SEND-, Hoogbegaafde en EAL-leerlingen
- veilig werken in de wetenschap.
Geesteswetenschappen
Hier krijg je een basis in de drie mensheidsvakken: RE, aardrijkskunde en geschiedenis. Praktische workshopsessies en projectmatig werken zullen helpen om uw zelfvertrouwen en plezier in deze onderwerpen op te bouwen. We onderzoeken onderwerpen als:
- nationale en lokale initiatieven ter ondersteuning van het onderwijs in de geesteswetenschappen
- leren buiten de klas
- gebruikmakend van de expertise van onderwijsambtenaren en docenten op verschillende locaties
- verankering van actief burgerschap, culturele diversiteit en cultureel erfgoed
- ICT effectief inzetten in de geesteswetenschappen
- vakoverstijgende benaderingen.
Kunsten
Je krijgt een basis in de twee kunstvakken: kunst en muziek. Je neemt deel aan praktische workshops, gericht op het vergroten van je plezier in kunst en muziek en je zelfvertrouwen om ze te onderwijzen. Je onderzoekt onderwerpen zoals:
- aspecten van leren buiten de klas
- gebruikmakend van de expertise van onderwijsambtenaren en docenten op verschillende locaties
- verankering van wereldburgerschap, culturele diversiteit en cultureel erfgoed
- Introductie van vakoverschrijdende benaderingen
- het effectieve gebruik van ICT in de kunsten.
PE, gezondheid en welzijn
Je put uit je eigen ervaringen en krijgt een basis in lichamelijke opvoeding en gezondheid en welzijn. Praktische workshops en lezingen zullen u helpen uw zelfvertrouwen en plezier in deze aspecten van het curriculum op te bouwen.
We onderzoeken onderwerpen als:
- nationale en lokale vereisten voor lichamelijke opvoeding
- lokale en nationale initiatieven voor Lichamelijke Opvoeding
- gebruikmakend van de expertise van onderwijsambtenaren en docenten op buitenlocaties
- inzicht krijgen in relevante vakoverstijgende verbanden
- het effectief gebruik van ICT in PE
Je hebt ook het vrijwillige optionele residentiële bezoek aan een buitencentrum in Zuid-Wales - kostendetails zijn te vinden in het gedeelte met aanvullende kosten hierboven.
Ontwerp en computergebruik
Je neemt deel aan praktische en interactieve workshops om je onderwijs in ontwerptechnologie te ontwikkelen. Je gebruikt een mix van technische leervaardigheden en overweegt pedagogiek. U krijgt de kans om een computerconferentiedag bij te wonen en u ontvangt een uitgebreide computerleeslijst om u te helpen bij het gebruik van technologie in de klasomgeving.
Je onderzoekt:
- nationale en lokale syllabusvereisten
- gebruikmakend van de expertise van onderwijsambtenaren en docenten op verschillende locaties
- effectief gebruik van ICT
- vakoverschrijdende benaderingen van het onderwerp
Leerplan op school
Verplichte modules
Leerplan op school 1
Dit is de eerste van drie hoofdblokken van schoolstages (SBT) die je gaat volgen. Je werkt in een van de partnerscholen van de universiteit. Je neemt deel aan inleidende activiteiten op basis van de klasomgeving, waarbij je nadenkt over hoe leren plaatsvindt.
Via deze module krijg je inzicht in het volledige professionele leven van een leraar. Je zult je vaardigheden van plannen, onderwijzen, handhaven van gedrag en het creëren van een geschikt ethos om te leren in de praktijk brengen.
Je onderzoekt problemen zoals:
- diversiteit, inclusie, gelijke kansen
- beroepstaken docenten en wettelijke kaders, inclusief borging
- planning, onderwijs en beoordeling voor het leren van kinderen met de nadruk op beoordeling voor leren (AFL)
- de school en het klaslokaal als leeromgeving
- klassenmanagement en het gedrag van kinderen.
Leerplan op school 2
In je tweede plaatsing ontwikkel je activiteiten op basis van de klasomgeving, waarbij je nadenkt over hoe leren en beoordelen plaatsvinden.
Via deze module ontdek je meer over het volledige professionele leven van een leraar. Je ontwikkelt je vaardigheden op het gebied van plannen, onderwijzen, handhaven van gedrag en het creëren van een geschikt ethos om te leren.
Leerplan op school 3
Tijdens je laatste stage geef je duurzaam onderwijs over het hele curriculum. Je neemt de volledige rol van de klasleraar op je ter voorbereiding op je eerste lespost.
Je streeft ernaar goede vakkennis aan te tonen in alle vakken van het basiscurriculum, en je vermogen om geweldige lessen voor je leeftijdsgroep te plannen en te geven. Je gaat professioneel om met collega's, leerlingen, ouders en verzorgers.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Lesgeven is een carrière waarin je echt een verschil kunt maken in het leven van kinderen. En je voltooit deze cursus met de vaardigheden en het zelfvertrouwen om een uitstekende leraar in het basisonderwijs te worden, klaar om je onderwijscarrière te beginnen.
Tijdens je stages ontwikkel je sterke relaties met leraren en schoolleiders op meerdere scholen. En je studeert af met een solide professioneel netwerk, dat je zal helpen je eerste baan als docent veilig te stellen.
Professionele accreditatie
Deze cursus is geaccrediteerd door de Teaching Regulation Agency om de Qualified Teacher Status (QTS) in het VK te verlenen. Aan het begin van je opleiding word je voorlopig ingeschreven bij de Dienst Onderwijsregeling. Studenten die de cursus met succes hebben afgerond, worden aanbevolen voor QTS.
Houd er rekening mee dat na het vertrek van het VK uit de Europese Unie, QTS die worden toegekend door instellingen voor hoger onderwijs in het VK momenteel niet worden erkend in de EU.
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Postdoctoraal certificaat in kinder- en jeugdstudies
- Online United Kingdom
Early Childhood
- The City, Verenigd Koninkrijk
Integrated Practice in Childhood and Youth (C97) (Taught)
- The City, Verenigd Koninkrijk