MasterPhDLawBachelorMBAHealthcareOnline
Keystone logo
Northpoint Centre of Learning Post Graduate Program in Market Research (PGPMR)
Northpoint Centre of Learning

Post Graduate Program in Market Research (PGPMR)

India Online, India

11 Months

Engels

Full time

Aanvraagdeadline

Vraag de vroegste startdatum aan

INR 600.000

Op de campus

Beurzen

Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Meer informatie

Invoering

Northpoint Centre of Learning

Dit programma is ontworpen en uitgevoerd in samenwerking met Nielsen, wereldwijd leider in wereldwijde informatie en metingen, marktonderzoek, inzichten en gegevens over wat mensen kijken, luisteren en kopen. De taak van marktonderzoek (MR) is om het management relevante, accurate, betrouwbare, geldige en actuele informatie te bieden. Een concurrerende marketingomgeving en de steeds toenemende kosten die worden toegeschreven aan slechte besluitvorming, vereisen dat marktonderzoek goede informatie oplevert. Goede beslissingen zijn niet alleen gebaseerd op buikgevoel, intuïtie of zelfs puur oordeel. Marketingmanagers nemen tal van strategische en tactische beslissingen in het proces van identificatie en bevrediging van de behoeften van de klant. Ze nemen beslissingen over mogelijke kansen, doelgroepselectie, marktsegmentatie, planning en implementatie van marketingprogramma's, marketingprestaties en -controle. Deze beslissingen worden gecompliceerd door interacties tussen de beheersbare marketingvariabelen van product, prijsbepaling, promotie en distributie. Verdere complicaties worden toegevoegd door oncontroleerbare omgevingsfactoren zoals algemene economische omstandigheden, technologie, openbaar beleid en wetten, politieke omgeving, concurrentie en sociale en culturele veranderingen. Een andere factor in deze mix is ​​de complexiteit van de consument. Marktonderzoek helpt de marketingmanager om de marketingvariabelen te koppelen aan de omgeving en de consumenten. Het helpt een deel van de onzekerheid weg te nemen door relevante informatie te bieden over de marketingvariabelen, de omgeving en consumenten. Bij gebrek aan relevante informatie kan het antwoord van consumenten op marketingprogramma's niet betrouwbaar of nauwkeurig worden voorspeld. Het Northpoint Post Graduate Program in Market Research met onze medewerker en marktleider Nielsen, ontwikkelt u als een verantwoordelijke manager en een expert in inzichten.

Hoogtepunten van de cursus:

  • 11-maanden residentieel fast track-programma
  • Afgezien van marktonderzoek omvat de cursus marketing, bedrijfsmanagement
  • Uitgebreide hands-on projecten tijdens stages bij Nielsen en klantenorganisaties. Certificering aangeboden bij succesvolle afronding van het programma
  • Plaatsingen met Nielsen bij een startpakket van Rs 6 lakhs pa na succesvolle afronding van het programma *
  • Minimaal 60% punten in elke module, dissertatieprojecten, alle stages tijdens de cursus, 90% aanwezigheid op de campus en op de stages, en geen verslag van disciplinair wangedrag tijdens de duur van de cursus

verkiesbaarheid

Afgestudeerden van alle streams met een minimum van 50% komen in aanmerking voor aanmelding. Kandidaten verschijnen voor het laatste jaar Degree examen (academiejaar 2017-18) kan ook van toepassing zijn. Goede scores in competitieve examens zoals CAT / CET of gelijkwaardige examens zullen een bijkomend voordeel zijn. Hoewel werkervaring en CAT / CET-scores niet verplicht zijn, zullen ze een bijkomend voordeel zijn.

Selectie proces

Op de shortlist geplaatste kandidaten worden opgeroepen voor een schriftelijke test op het Nielsen-kantoor in Mumbai, Delhi, Chennai, Bangalore, Calcutta en Baroda. Als de kandidaat de schriftelijke test afrondt, wordt hij / zij uitgenodigd voor een groepsdiscussie en persoonlijk interview op de Northpoint Campus, Khandala. De schriftelijke test test je wiskundige, taal- en analytische vaardigheden.

Plaatsingscriteria

Studenten krijgen stage-assistentie door het centrum met Nielsen voor het voldoen aan de volgende criteria: Succesvolle voltooiing van de cursus met minimaal 60% punten in elke module, proefschriftproject en alle aangeboden stages tijdens de cursus 90% aanwezigheid tijdens de campus en tijdens stages Geen gegevens over fouten bij wangedrag / disciplinaire kwestie. Wis het definitieve selectieproces van Nielsen. Als een van de bovenstaande criteria niet wordt vervuld, trekt Northpoint eventuele hulp bij het plaatsen van een baan in. Nadat u bent geselecteerd, moet u de aanbieding van Nielsen aan u accepteren. Het is wel verstaan ​​dat een student die minder scoorde dan 50% na het toepassen van het creditsysteem het programma niet heeft gehaald en geen voltooiingscertificaat zal ontvangen.

Over de school

Vragen

Vergelijkbare cursussen