Operations Strategie en Quality Management Excellence
London Business Training & Consulting
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 8.225
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Deze cursus leidt afgevaardigden door de belangrijkste elementen van uitmuntendheid binnen Operations Strategy; het begrijpen en afstemmen van de operationele strategie op de bredere externe operationele omgeving, effectieve communicatie en betrokkenheid met belanghebbenden en het effectieve beheer van tijdshorizonten bij het creëren en uitrollen van de strategie.
Je ontwikkelt ook je kernkennis en vaardigheden op het gebied van kwaliteitsmanagement. De cursus helpt u de tools en technieken te begrijpen voor een effectief kwaliteitsmanagementprogramma. Het biedt u uitgebreide kennis en vaardigheden om een effectief kwaliteitsmanagementprogramma in uw organisatie te ontwikkelen en te leveren.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de opgedane kennis en vaardigheden direct toe te passen wanneer u weer aan het werk gaat. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Beheer van de operationele omgeving
- Inzicht in de bedrijfsomgeving van de organisatie
- Toolkit voor het maken van operationele strategieën
- Opstellen van effectieve Operations Strategy KPI's
Operationele strategie - Tijdshorizons beheren
- Inzicht in de bedrijfsomgeving van de organisatie
- Toolkit voor het maken van operationele strategieën
- Opstellen van effectieve Operations Strategy KPI's
Operationele strategie – Communicatie en overdracht
- Het creëren van de Business Case voor Senior Executives
- Effectieve communicatie en betrokkenheid met stakeholders
- Effectieve overdracht aan Operations Management-teams
Operationele strategie - Gebruik van Industrie 4.0-technologieën
- Menselijke cybersystemen
- Het industriële internet der dingen (IIOT)
- Voorspellende analyse
Kwaliteit begrijpen
- Beheer en kwaliteit
- De prijs van kwaliteit
- Mensen, processen en systemen
- De filosofie van Total Quality Management
Kwaliteitsmanagement Leiderschap
- Leiderschap De basis van TQM
- kwaliteit Leiderschapsrollen en verantwoordelijkheden
- kwaliteitsmanagement versus kwaliteitsleiderschap
- Operationeel leiderschap versus strategisch leiderschap
Het model met zes niveaus van TQM-adoptie
- Niveau 1 – Vrijblijvend
- Niveau 2 – Zwervers
- Niveau 3 - Gereedschapsduwers
- Niveau 4 – Verbeteraars
- Niveau 5 – Prijswinnaars
- Niveau 6 – Wereldklasse
Bedrijfsmilieukwaliteitsbeheer
- Milieubescherming
- Milieumanagementsystemen
- Continue verbetering van de milieukwaliteit
- Beoordeling van het milieubeheer
Ontwerp voor kwaliteit
- Ontwerp, innovatie en verbetering
- Ontwerp controle en beheer
- Normen en specificaties
- Kwaliteitsontwerp in de dienstensector
Kwaliteitsmanagement – de HR-factor
- Mensen en organisatiestructuur
- Samenwerken voor kwaliteit
- Communicatie voor kwaliteit
- Trainen voor kwaliteit
Kwaliteitsmanagement in de toeleveringsketen
- Inkooppraktijk in kwaliteitsmanagement
- Klant-leverancier relaties
- Van contract tot maatschap
- Innovatie in de toeleveringsketen
- De keten van onderlinge afhankelijkheid
Implementatie van kwaliteitsfuncties – House of Quality
- Inspelen op de behoeften van de klant
- De QFD de belangrijkste stappen
- Klantbehoeften opnemen in product- en procesdefinitie
- Implementatie QFD
Cursusoverzicht
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor:
- hoofden operaties
- Operationeel Directeuren en Managers
- Project managers
- hoofden onderhoud
- Senior executives, managers, adviseurs en functionarissen die zich willen verdiepen in kwaliteitsmanagement.
Leerresultaten
Na afronding van deze cursus zult u:
- Ontwikkel een diepgaand inzicht in de impact van de externe werkomgeving op de creatie en implementatie van Operations-strategieën.
- Zorgen voor effectieve betrokkenheid bij interne belanghebbenden.
- Operationele strategie effectief overdragen aan het Operations Management-team.
- Ontwikkel een alomvattende waardering voor de rol van kwaliteit in succesvolle organisaties.
- Begrijp het belang van leiderschap bij het bereiken van kwaliteitsnormen van wereldklasse.
- Evalueer de verschillende kwaliteitsniveaus in uw organisatie.
- Waardeer de vaardigheden die nodig zijn om het milieu te beheren.
- Waardeer de noodzaak om kwaliteit vanaf de ontwerpfasen te integreren.
- Begrijp hoe mensen in uw organisatie uw kwaliteitsdoelstellingen kunnen maken of breken.
- Ontwikkel de vaardigheden die nodig zijn om samen met uw toeleveringsketen kwaliteit te bereiken.
- Implementeer een actieplan op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die u tijdens de cursus hebt opgedaan.