HR-strategie en geavanceerd strategisch management
London Business Training & Consulting
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 8.225
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Deze cursus is ideaal voor ervaren strategen die op de hoogte willen blijven van de modernste benaderingen van Strategisch Management. Het is ontworpen voor mensen met ervaring om de mogelijkheid te hebben om te herzien, op te frissen en te bevestigen dat wat ze doen het beste is voor hun organisatie. Deze cursus omvat de essentie van strategisch management door afgevaardigden in staat te stellen een objectief strategisch overzicht te krijgen, om de sterke en zwakke punten van een strategie te identificeren: of deze wordt verwacht; wordt gemaakt of momenteel wordt uitgevoerd. Begrijpen waar de organisatie nu staat, is een essentiële basis voor het bepalen van realistische manieren om de visie te realiseren. Belanghebbenden moeten worden betrokken en gemotiveerd en middelen moeten worden toegewezen naar behoefte. Degenen die niet bekend zijn met het creëren van strategieën, krijgen de uitgebreide toolkit die nodig is om robuuste, realistische en praktische strategische managers te worden. De cursus belicht en ontwikkelt de belangrijkste managementvaardigheden die nodig zijn voor de rol.
Deze cursus is ook ideaal voor ervaren strategen die op de hoogte willen blijven van de modernste benaderingen voor het implementeren van een succesvolle strategie op korte, middellange en lange termijn. Het is ontworpen voor mensen met ervaring om de mogelijkheid te hebben om te herzien, op te frissen en te bevestigen dat wat ze doen het beste is voor hun organisatie. Deze cursus belicht en geeft praktische tips over de cruciale kwaliteiten en vaardigheden die nodig zijn om een succesvolle strategie te leiden, te beheren en te implementeren. De grote meerderheid van de strategieën mislukt, vaak tijdens de implementatie. We wijzen op het belang van betrokken leiderschap, ondersteund door en ondersteunend robuust management. Het vermogen van organisaties en individuen om zich aan te passen en te veranderen is nu de norm – niet de uitzondering. Daarom analyseren we de huidige verandering vanuit drie invalshoeken: ten eerste de introductie van een nieuwe strategie; ten tweede de strategie aanpassen aan veranderende omstandigheden en ten derde reageren op abrupte en onverwachte omstandigheden. We zullen analyseren hoe we "het ondenkbare denken" en anticiperen op risico's en crises, zodat ze professioneel kunnen worden beheerd, wanneer en als ze zich voordoen.
De fundamentele aard van organisaties is niet veranderd, het tempo van verandering gaat steeds sneller. In HR wordt ons, zoals in veel delen van de organisatie, gevraagd om meer te bereiken met dezelfde middelen of met minder. Dit is het moment voor u om nog strategischer te zijn in uw kijk en acties. Het uitvoeren van de dagelijkse taken is voor geen van ons meer een garantie voor werkgelegenheid. We moeten op een meer doordachte en strategische manier denken en handelen om waarde toe te voegen aan onze organisatie en ons werk. Deze cursus leidt je door de nodige stappen om dit te bereiken.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de opgedane kennis en vaardigheden direct toe te passen wanneer u weer aan het werk gaat. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Strategische analyse
- Strategisch planningsproces in tien stappen
- Huidige organisatiestructuur, kenmerken en context
- Interne analyse
- Externe analyse
Ontwikkelen van het Strategisch Plan
- Overeenstemming, begrip en communicatie van de visie
- Evalueren van de alternatieve strategische benaderingen
- Bepalen wat de meest geschikte manier is en waarom
- Maak het plan om visie te bereiken
Identificatie, analyse en betrokkenheid van belanghebbenden
- Identificeer alle belanghebbenden
- Belang en invloed van belanghebbenden
- Overleg en betrek belanghebbenden op de juiste manier
- Formuleer een uitgebreid plan om te betrekken, te motiveren en te engageren
Beoordeling en toewijzing van middelen
- Beoordeling van beschikbare middelen
- Gestructureerde evaluatie van de benodigde groepen middelen
- Efficiënte en effectieve toewijzing van middelen
- Haal het meeste uit elke bron
Strategisch Leiderschap en Management
- De strategische planningscyclus
- Waarom zoveel strategieën mislukken en hoe de valkuilen kunnen worden vermeden.
- Leiderschapsstijlen aanpassen aan een veelheid aan situaties.
- Vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen als de weg naar succes.
Strategisch verandermanagement
- Verandering is de norm, niet de uitzondering
- Creëer een organisatiecultuur om verandering positief te omarmen.
- Raamwerk voor het leiden en managen van positieve en creatieve verandering.
Strategische beoordeling en herkalibratie
- Bewaak en meet resultaten op korte, middellange en lange termijn ten opzichte van objectieve doelstellingen.
- Analyseer de impact van eventuele wijzigingen op de interne en externe planningsveronderstellingen en veranderende omstandigheden.
- Reageren op marktverstoorders
- Herzie, reageer en stel de strategie en de uitvoering ervan bij.
Strategische risicobeheersing en crisisbeheersing
- Risicomanagement cyclus
- Risicobronnen identificeren en beslissen welke acties moeten worden ondernomen.
- Crisisreactie, controle en respons.
HR-strategie
- Het strategische karakter van HR
- HR-modellen – sterke en zwakke punten
- Het strategische zakenpartnermodel
Strategie voor organisatieontwikkeling
- Activiteiten voor organisatieontwikkeling
- Formuleren en implementeren van OD-strategie
- Cultuurverandering
Strategie voor kennisbeheer
- De twee soorten kennis
- Toolkit voor kennisbeheer
- Kennismanagement als onderdeel van organisatiecultuur
Professionele zelfontwikkeling
- De leider van binnen
- Zelfcoaching
- Persoonlijke motivatie om te veranderen
Cursusoverzicht
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor een breed scala aan leiders en managers, maar zal van grote waarde zijn voor:
- C-Suite Officers en voorzitters.
- Bestuursleden en bedrijfssecretarissen.
- Niet-uitvoerende bestuurders
- Directeuren, adjunct-directeuren en senior managers.
- Afdelingshoofden
- Afdelingshoofden
- Risicomanagers en professionals.
- Managers en professionals op het gebied van juridische zaken en naleving.
- Transformatie Leiders
- Verander managers
- Managers en medewerkers op het gebied van MVO en duurzaamheid.
- Community Relations Managers en leidinggevenden.
- Managers en functionarissen op het gebied van gezondheid, veiligheid en milieu.
- Managers en medewerkers die verantwoord ondernemen willen ontwikkelen.
- Managers en medewerkers die zich bezighouden met het beïnvloeden of implementeren van bedrijfsstrategieën.
- Degenen die alle strategische kansen voor hun organisatie willen verzilveren en grijpen
- Degenen die het Strategisch Succes van hun organisatie willen bevorderen.
- Alle betrokkenen bij Strategie Creatie, Leiderschap en Management.
- HR-directeuren
- Hoofden van HR-functies
- HR-zakenpartners
- Senior HR-executives, managers, adviseurs en functionarissen die willen bijdragen aan de ontwikkeling en implementatie van de HR-strategie.
- Chief officers, voorzitters, bestuursleden, afdelingshoofden en iedereen op het hoogste niveau van een organisatie die geïnteresseerd is in het ontwikkelen van een diepgaande kennis van strategisch HRM.
Leerresultaten
Na afronding van deze cursus heeft u een uitstekend begrip van hoe u een succesvolle strategie kunt implementeren, waaronder:
- De tools om te analyseren waar een organisatie op dit moment staat: structureel; intern en extern, als sterke basis voor effectief Strategisch Management.
- Het belang van het creëren van een visie en het kiezen van de meest geschikte manier voor een organisatie om deze te bereiken. Je hebt de basis gelegd voor het ontwikkelen van een robuust plan.
- Het belang van stakeholders en hoe hun interesse en invloed te benutten voor succesvol strategisch management.
- De beschikbare en benodigde middelen en hoe ze moeten worden toegewezen om ervoor te zorgen dat ze optimaal werken.
- Geëngageerd, consistent en inspirerend leiderschap, essentieel voor Strategic Management Excellence.
- Erkenning dat 'verandering' nu het nieuwe normaal is en dat het moet worden opgenomen in al het strategisch denken als een geïntegreerd onderdeel van het proces in drie fasen: het creëren en implementeren van de strategie; het aanpassen naarmate het vordert; reageren op crises.
- Het meten en monitoren van voortgang en resultaten is essentieel voor succes, gecombineerd met flexibiliteit en bereidheid om hier constructief op in te spelen.
- Risico's en crises moeten worden gepland - "denken aan het ondenkbare" betekent dat u niet voor verrassingen komt te staan en onmiddellijk de controle kunt nemen.
- Het strategische karakter van HR.
- Het proces van het formuleren en implementeren van een strategie voor organisatieontwikkeling.
- De betekenis en betekenis van human capital management (HCM).
- De benaderingen voor de ontwikkeling van strategieën voor kennisbeheer.
- Hoe u een actieplan implementeert op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die u tijdens de cursus hebt opgedaan.