Geavanceerde inkoopkwaliteit en supply chain-strategie
London Business Training & Consulting
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Overzicht
Procurement Excellence is meer dan alleen het aansturen van een proces. Vaardigheden in het aansturen van collega's, potentiële leveranciers en hoger management zijn allemaal noodzakelijk. Maar misschien wel het belangrijkste ingrediënt is het oefenen van oordeel. Inkoop betekent het nemen van beslissingen, en dat kan moeilijk zijn. Een goede inkoopmanager moet persoonlijke voorkeuren voor bepaalde leveranciers opzij kunnen zetten en transparant kunnen opereren, maar wel zodanig dat de organisatie waarvoor hij werkt de juiste keuzes maakt. Deze keuzes zijn gebaseerd op een goede definitie van behoeften en een inschatting van hoe en door wie in die behoeften kan worden voorzien. Deze cursus gaat uitgebreid in op deze problemen.
De aansturing van de inkoopfunctie zelf – in tegenstelling tot de aansturing door inkoopmedewerkers van aannemers en leveranciers – kan het verschil maken tussen het hebben van een puur administratief, intern serviceproviderteam dat op de achtergrond opereert, of een strategisch belangrijke functie die mede vorm kan geven het succes van de onderneming. Als het hoofd inkoop een middenklassemanager is, heeft hij of zij misschien niet het oor van de algemeen directeur. Maar als het bedrijf een Chief Procurement Officer heeft in de "C Suite", die samenwerkt met zijn of haar collega's van Finance, Operations en Technology, dan is het redelijk om aan te nemen dat inkoop wordt gezien als de sleutel tot het realiseren van de bedrijfsstrategie. Deze cursus kijkt naar aspecten van inkoop als zijn meest invloedrijke en waardetoevoegende.
Deze cursus biedt deelnemers een diepgaand overzicht van de kritische succesfactoren binnen Supply Chain Strategy van het Value Chain-concept tot het opzetten van effectieve proces- en informatiestromen, en wordt afgesloten met het verbeteren van de veerkracht van de supply chain in het licht van wereldwijde veranderingen en bedreigingen. huidige en toekomstige.
De cursus omvat bezoeken ter plaatse aan organisaties die relevant zijn voor de cursus, zodat deelnemers inzicht kunnen krijgen in hoe hun tijdgenoten in de echte wereld functioneren.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de verworven kennis en vaardigheden direct toe te passen bij uw terugkeer naar het werk. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Inkoopondersteuning voor de organisatie
- De interface tussen supply chain management en inkoop
- Concurrerende inkoopalternatieven
- Bedrijfsbehoeften definiëren (input, output en resultaten)
Leveranciers en hun biedingen evalueren
- Technische evaluatie van biedingen - planning en implementatie
- Commerciële evaluatie van biedingen - planning en uitvoering
- Duurzame inkoop
Onderhandelen over de beste deal
- Tools en technieken voor contractonderhandeling
- Contracttoekenning beheren
- Omgaan met bezwaren van het verliezen van bieders
Bezoek ter plaatse
- Bedrijfsbezoek aan een relevante organisatie.
- Een inzicht in de interne werking van bedrijven.
- Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.
Inkoop en bedrijfsstrategie
- Het ontwikkelpad voor inkoop van transactioneel naar waardeketenbeheer
- Inkoop Organisatie, structuur en functies
Inkooprisico beheren
- Met welke risico's moet inkoop rekening houden?
- Een proces om prioritaire risico's te identificeren, te analyseren en erop te reageren
- Belangrijke supply chain-risico's – case study
- Hoe u risico's beheert die werkelijkheid worden?
Inkoop – prestatiemeting en governance
- Voordelen van het meten van de prestaties van inkoop
- Inkoopeffectiviteit en inkoopefficiëntie beoordelen
- KPI's voor het meten van prestaties
- Inkoopinformatiesystemen
Bezoek ter plaatse
- Bedrijfsbezoek aan een relevante organisatie.
- Een inzicht in de interne werking van bedrijven.
- Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.
Begrijp supply chains en waardeketens
- Het concept van de toeleveringsketen
- Het waardeketenconcept
- De rol en bijdrage van de Supply Chain aan de concurrentiestrategie van de organisatie
Supply Chain-strategie - Proces- en gegevensstroom
- Inkoop – de toegangspoort tot de toeleveringsketen
- Een effectieve processtroom tot stand brengen
- Een effectieve gegevensstroom tot stand brengen
Supply Chain-strategie - Veerkracht en efficiëntie
- De link tussen supply chain efficiëntie en supply chain veerkracht.
- De toepassing van MRP- en ERP-systemen binnen Supply Chain Management.
- Effectieve bedrijfsnoodplanning en rampenherstel in supply chain management.
Bezoek ter plaatse
- Bedrijfsbezoek aan een relevante organisatie.
- Een inzicht in de interne werking van bedrijven.
- Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.
Cursusoverzicht
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor:
- Inkoopmedewerkers, analisten en managers.
- Contractingenieurs en analisten.
- Hoeveelheid landmeters
- Commerciële adviseurs
- Leden van het inkoopteam
- algemeen directeuren
- Leidinggevenden belast met het beheren van contracten.
- Contractbeheerders
- Iedereen die inzicht wil hebben in en betrokken wil zijn bij inkoopactiviteiten.
- Supply Chain Managers
- Risicomanagers
Leerresultaten
Na afronding van deze cursus zult u:
- Begrijp de keuzes van beschikbare inkoopmethoden in een bepaalde situatie.
- Leer hoe u op een eerlijke en transparante manier een evaluatie van voorstellen van leveranciers uitvoert.
- Oefen onderhandelingsvaardigheden.
- Begrijp de belangrijkste kwesties rond duurzaamheid bij inkoop.
- Lees meer over de waarde die inkoop kan bieden voor het realiseren van de bedrijfsstrategie.
- Bedenk hoe je de inkoopfunctie inricht, om het grootste verschil te maken binnen organisaties.
- Vaardigheden verwerven in belangrijke inkoopactiviteiten, zoals waardeketenanalyse, inkoopportfoliobeheer en categoriebeheer.
- Oefen technieken bij het benchmarken van de prestaties van het inkoopteam.
- Waardeer en pas waardeketenconcepten toe.
- Effectief tot stand brengen en verbeteren van proces- en datastromen.
- Bouw en verbeter de veerkracht van de toeleveringsketen en het vermogen om het hoofd te bieden aan huidige en toekomstige staatsveranderingen en bedreigingen.
- Ontwikkel een praktisch perspectief op hedendaagse werkpraktijken in uw vakgebied.
- Implementeer een actieplan op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die tijdens de cursus zijn opgedaan.