Geavanceerde financiering en strategie voor de publieke sector
London Business Training & Consulting
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
GBP 8.225
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Deze cursus is voor iedereen die een basiskennis van bedrijfsfinanciering en inzicht in operationele besluitvorming nodig heeft. Het zal:
- de operationele medewerkers de financiële gevolgen van hun activiteiten laten zien.
- aantonen dat de combinatie van KPI's en reguliere managementinformatie essentieel is voor het operationele succes van een organisatie.
- uitleggen hoe de financiële functie bijdraagt aan het effectief gebruik van middelen.
Door deze cursus bij te wonen, leren niet-financiële medewerkers die hun begrip van financiën moeten vergroten, hoe dit een verschil kan maken voor het financiële beheer van hun organisatie. Je zal het begrijpen:
- de rol van financiën bij de uitvoering van projecten.
- hoe de stakeholders van een organisatie haar financiële prestaties en groei beïnvloeden.
- de activiteiten bij het bepalen van prijsdoelstellingen, beleid en strategieën.
Deze cursus biedt ook inzicht en begrip om de uitvoering van enorm uitdagend overheidsbeleid met succes te creëren en te plannen. Het analyseert de vele en vaak tegenstrijdige strategische prioriteiten binnen de publieke sector en hoe een compromis kan worden bereikt, zodat een samenhangend en samenhangend beleid kan worden gecreëerd en uitgevoerd. We bespreken de fundamentele vereisten van een gestructureerd, strategisch planningsproces. Het is echter essentieel om te onthouden dat strategische planning plaatsvindt in een bredere politieke context, die vaak constant in beweging is en onderhevig is aan een overvloed aan belangen en invloeden, dus een dergelijke strategievorming kan niet geïsoleerd worden uitgevoerd. Begrip, waardering en raadpleging van belanghebbenden is essentieel voor het succesvolle resultaat van een beleid, zodat we grondig nadenken over hoe we dit kunnen bereiken. Een beleid kan echter niet worden geïmplementeerd zonder middelen die moeten worden beoordeeld, geëvalueerd en afgestemd op vereisten om de vereiste resultaten te bereiken, die we in deze cursus bestuderen.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de opgedane kennis en vaardigheden direct toe te passen wanneer u weer aan het werk gaat. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Belang van financieel beheer
- De elementen van financieel beheer
- Belangrijkste boekhoudkundige termen en terminologie
- Hoe contant geld en winst verschillen
- De twee belangrijkste jaarrekeningen: de resultatenrekening en de balans
Financieel succes meten
- Managementsucces meten
- Meten van risico en rendement
- Het belang van cashflow en werkkapitaal
- Budgettering en budgetbewaking
Financiële middelen beheren
- Het belang van kostengedrag
- Kostenbeheer
- Opex en capex
- Break-even analyse
Communiceren met uw boekhoudcollega's
- Het definiëren van uw behoefte aan financiële informatie
- Communicatie en feedback systemisch en systematisch maken
- Het gebruik van tweerichtingscoaching om wederzijds begrip te verbeteren
Investeringen en financieel beheer van langetermijnprojecten
- Projectbeoordeling
- Projectschatting
- Budgettering
- Financieel management
Financieel beheer – Verwachtingen van belanghebbenden
- Belanghebbenden identificeren
- Verantwoording aan belanghebbenden
- Driedubbele ondergrens
- Niveaus van investeerderscontrole
Prijsbeslissingen
- Strategische prijsstelling
- Prijs structuur
- Prijsbeleid
- Analyseren van kosten en opbrengsten
Besluitvorming over financieel beheer
- Het definiëren van de beslissingen die u neemt
- Beslissen welke ondersteuning u nodig heeft om de relevante financiële informatie te definiëren die nodig is om die beslissingen te nemen
- Voorbeelden en casussen
Strategische visie en planning
- Strategische prioriteiten: zinvolle doelen stellen
- Het strategische planningsproces
- Incorporeren van de complexe invloeden en belangen bij het creëren van strategie
- Interne analyse
Politiek en de publieke sector
- Anticiperen op en reageren op veranderende overheden en politici
- Ambtenaren die rechtstreeks samenwerken met gekozen vertegenwoordigers
- Conflicten tussen politieke doelstellingen, tegenstrijdige eisen en onverenigbare prioriteiten afstemmen en oplossen.
- Het handhaven van de continuïteit van de servicestandaarden
Identificatie, analyse, afstemming en betrokkenheid van belanghebbenden
- Identificeer alle stakeholders en monitor veranderingen binnen en tussen hen
- Op een juiste manier relaties opbouwen met belanghebbenden
- Hoe om te gaan met concurrerende en tegenstrijdige belangen en doelstellingen
- Formuleer een alomvattend plan om alle belanghebbenden te betrekken, motiveren, betrekken en monitoren, vooral als ze veranderen.
Beoordeling en toewijzing van middelen
- Beoordeling van de huidige beschikbare middelen
- Gestructureerde evaluatie van de benodigde groepen middelen
- Efficiënte en effectieve toewijzing van middelen
- Haal het meeste uit elke bron
Cursusoverzicht
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor een breed scala aan professionals, maar zal van grote waarde zijn voor ervaren, nieuwe of ambitieuze:
- Permanente secretarissen, kabinetssecretarissen en alle ambtenaren.
- C-Suite Officers en voorzitters van non-profitorganisaties en liefdadigheidsinstellingen.
- Senior Public Sector Officers die rechtstreeks werken om politici te leiden.
- Verkozen en benoemde beleidsmakers, managers en planners bij overheden, openbare instanties en non-profitorganisaties.
- Gemeenteraadsleden, burgemeesters, stadsmanagers, beheerders en planners.
- Hogere functionarissen die samenwerken met openbare diensten om bredere gemeenschapsresultaten te bereiken, bijvoorbeeld volksgezondheid en welzijn, economische ontwikkeling en gemeenschapsrelaties.
- Politiechefs, brandweercommandanten en hun personeel.
- Bestuursleden, bestuurders en personeel van de school.
- Bestuursleden en bedrijfssecretarissen.
- Niet-uitvoerende bestuurders
- Directeuren, adjunct-directeuren en senior managers.
- Afdelingshoofden
- Transformatie Leiders
- Verander managers
- Managers en medewerkers op het gebied van MVO en duurzaamheid.
- Risicomanagers en professionals.
- Community Relations Managers en leidinggevenden.
- Managers en functionarissen op het gebied van gezondheid, veiligheid en milieu.
- Juridische en Compliance Managers en professionals.
- Managers en medewerkers die verantwoorde strategische praktijken willen ontwikkelen.
- Managers en medewerkers die zich bezighouden met het beïnvloeden of implementeren van organisatiestrategieën.
- Degenen die alle strategische kansen voor hun organisatie willen verzilveren en grijpen.
- Die het strategische succes van hun organisatie willen bevorderen.
- Medewerkers die beter willen begrijpen hoe boekhouding en financiën kunnen helpen bij hun besluitvorming en hoe dit van invloed is op de financiële positie van de organisatie.
- Medewerkers die hun kennis van financiën moeten uitbreiden naar meer specifieke operationele activiteiten.
Leerresultaten
Na voltooiing van deze cursus kunt u begrijpen:
- De relevantie van financiën voor operationele besluitvorming.
- De relatie tussen operationele en financiële maatregelen.
- Waarom een beter begrip van kosten en kostengedrag operationeel personeel kan helpen.
- De rol van financiën bij het opleveren van projecten.
- De rol van stakeholders en hun impact op de financiële prestaties van een organisatie.
- De processen die betrokken zijn bij het bepalen van prijzen.
- De sleutelfactoren die leiden tot het succes van planning in de publieke sector en non-profit en weten hoe deze toe te passen.
- De rol en invloed van de politiek bij het plannen en bijstellen van strategisch beleid.
- Hoe alle belanghebbenden te identificeren en het belang van een systematische benadering van raadpleging, betrokkenheid en communicatie te waarderen.
- De middelen die momenteel bestaan, de middelen die nodig zijn en hoe de algehele capaciteit en capaciteit van middelen kan worden vergroot.
- Hoe u een actieplan implementeert op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die u tijdens de cursus hebt opgedaan.