Keystone logo
London Business Training & Consulting Geavanceerd strategisch marketingmanagement
London Business Training & Consulting

Geavanceerd strategisch marketingmanagement

London, Verenigd Koninkrijk

2 Weeks

Engels

Full time

Request application deadline

Request earliest startdate

Request tuition fees

Op de campus

Invoering

Overzicht

De toonaangevende organisaties van de wereld erkennen en erkennen dat marketingstrategieën een concurrentievoordeel kunnen bieden. Wanneer er een marketinggerichte benadering van marketingplanning is, kunnen we de waarden herdefiniëren die leiden tot succesvolle strategische marketingplannen. Deze cursus is gericht op het brengen van inzicht in innovatie en het opleveren van een rendement op uw investering voor al uw marketingactiviteiten.

Deze cursus zal ook een uitgebreid begrip opleveren van de theoretische en praktische problemen met marketingmanagement. De focus van de modules weerspiegelt het veranderende marketinglandschap en de tools die nodig zijn om te excelleren in het veld. Wanneer organisatorisch succes wordt ondersteund door het werven en behouden van klanten, is marketing wellicht de belangrijkste commerciële discipline. Marketingmanagement voedt u met eigentijdse kernconcepten die op de markt kunnen worden toegepast.

De cursus omvat bezoeken ter plaatse aan organisaties die relevant zijn voor de cursus, zodat deelnemers inzicht kunnen krijgen in hoe hun tijdgenoten in de echte wereld functioneren.

De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de verworven kennis en vaardigheden direct toe te passen bij uw terugkeer naar het werk. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.

Agenda

Marketingstrategie

  • Marketingdoelstellingen definiëren
  • Een marketingstrategie maken
  • De elementen van een marketingplan
  • Marketingmodellen en casestudy's

Marktonderzoek, analyse en inzicht

  • Primair en secundair onderzoek begrijpen
  • Technologische overwegingen bij onderzoek
  • Kwantitatief en kwalitatief onderzoek
  • Trendanalyse en marktoverzicht

Demografie, consumentenpsychologie en psychografie

  • Gedragseconomie en marketing
  • Houdingen, waarden en levensstijlen
  • De psychologie van marketing
  • Demografie en gegevensinzichten

Bezoek ter plaatse

  • Bedrijfsbezoek aan een relevante organisatie.
  • Een inzicht in de interne werking van bedrijven.
  • Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.

Marktplanning – segmentatie, targeting, positionering

  • Segmentatie Analyse
  • Consumenten targeten
  • Marktpositionering en herpositioneringsstrategie
  • Klantprofiel opbouwen

Productlevenscycli begrijpen

  • Planning van de productlevenscyclus
  • Groei schalen
  • Overgangen en dalingen beheren
  • Cross-product servicestrategieën

Marketingcommunicatie, branding en design

  • Maak winnende marketingcampagnes
  • Merkprincipes
  • Design Management
  • Geïntegreerde marketingoplossingen

Bezoek ter plaatse

  • Bedrijfsbezoek aan een relevante organisatie.
  • Een inzicht in de interne werking van bedrijven.
  • Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.

Cursusoverzicht

  • Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
  • Actieplanning

Doelgroep

Deze cursus is geschikt voor:

  • Mediaplanners en marketingmanagers
  • Accountmanagers en merkmanagers
  • Marketingmanagers
  • Leidinggevenden voor bedrijfsontwikkeling
  • Senior managers
  • Accountdirecteuren, team bedrijfscommunicatie, datawetenschappers
  • Marketingdirecteuren, ontwerpdirecteuren
  • Directeuren, leiders en ondernemers

Leerresultaten

Na afronding van deze cursus bent u in staat om:

  • Gebruik analytische tools om de marketingstrategie en effectiviteit van de organisatie te verfijnen.
  • Leid de marketingstrategie van de organisatie die gericht is op rendement op investering.
  • Bepaal de beste marketingkanalen en -methodologie om onberispelijke strategische marketingcampagnes te leveren.
  • Gebruik geavanceerde marketingmanagementprincipes en pas deze toe op het marketingplan.
  • Stem zowel de marketing- als de merkstrategie voor Strategische Business Units (SBU's) op elkaar af.
  • Los slecht presterende aspecten op en breng een revolutie teweeg in het marketingbeheer in de organisatie.
  • Ontwikkel een praktisch perspectief op hedendaagse werkpraktijken in uw vakgebied.
  • Implementeer een actieplan op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die tijdens de cursus zijn opgedaan.

Over de school

Vragen