
Cursus in
Advanced Quality Excellence en Project Management Essentials London Business Training & Consulting

Invoering
Door deze cursus bij te wonen, weet u hoe u ervoor kunt zorgen dat kwaliteit is ingebed in uw producten en diensten vanaf de eerste ontwerpfasen van uw product- en dienstontwikkeling.
Het slagen of mislukken van uw kwaliteitsmanagementprogramma zal grotendeels afhangen van de mensen in uw organisatie. Deze cursus geeft u de nodige HR-vaardigheden en -kennis om ervoor te zorgen dat uw kwaliteitsmanagementprogramma succesvol is.
U begrijpt ook het belang van de toeleveringsketen voor het succes van uw kwaliteitsmanagementprogramma. Het helpt u de betrokkenheid bij uw toeleveringsketen te verbeteren.
Door deze cursus bij te wonen, ontwikkel je je technische kwaliteitsmanagementvaardigheden door je kennis te laten maken met de belangrijkste tools en technieken.
Een effectieve manier om uw inspanningen op het gebied van kwaliteitsbeheer te beoordelen, is audits. Deze cursus schetst het auditproces en introduceert de belangrijkste kwaliteitsonderscheidingen die veel organisaties gebruiken als middel voor zelfcontrole.
Deze cursus biedt een uitgebreide introductie tot de essentiële kennis en vaardigheden van projectmanagement. Het is bedoeld om deelnemers door de grondbeginselen van projectmanagement te leiden tot een punt waarop ze met vertrouwen een project kunnen plannen, starten en uitvoeren. De cursus is interactief en maakt gebruik van een mix van leer- en onderwijstechnieken, inclusief casestudy's en video's om alle leerstijlen aan te spreken.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de opgedane kennis en vaardigheden direct toe te passen wanneer u weer aan het werk gaat. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Ontwerp voor kwaliteit
- Ontwerp, innovatie en verbetering
- Ontwerp controle en beheer
- Normen en specificaties
- Kwaliteitsontwerp in de dienstensector
Kwaliteitsmanagement – de HR-factor
- Mensen en organisatiestructuur
- Samenwerken voor kwaliteit
- Communicatie voor kwaliteit
- Trainen voor kwaliteit
Kwaliteitsmanagement in de toeleveringsketen
- Inkooppraktijk in kwaliteitsmanagement
- Klant-leverancier relaties
- Van contract tot maatschap
- Innovatie in de toeleveringsketen
- De keten van onderlinge afhankelijkheid
Implementatie van kwaliteitsfuncties – House of Quality
- Inspelen op de behoeften van de klant
- De QFD de belangrijkste stappen
- Klantbehoeften opnemen in product- en procesdefinitie
- Implementatie QFD
Tools, systemen en technieken voor kwaliteitsbeheer
- Basisgereedschappen en -technieken
- Failure mode, effect and criticality analysis (FMECA)
- Statistische procesbeheersing (SPC)
- Verbetering van de onderhoudsprestaties
Kwaliteitsaudits, onderscheidingen en implementatie
- Kwaliteitscontroles
- Malcolm Baldrige, Deming-prijs en Europese kwaliteitsprijzen
- Implementatie van kwaliteitsmanagement
- Het managen van verandering
Kwaliteitsmanagement in de dienstensector
- Kwaliteit in productorganisaties versus dienstverlenende organisaties
- Dimensies van kwaliteit in diensten
- Hoe de kwaliteit van de dienstverlening te bereiken
- Uitstekende klantenservice en klanttevredenheid
Grondbeginselen van projectmanagement
- Een project definiëren
- Sleutelrollen & verantwoordelijkheden
- Analyseren van de haalbaarheid
- Vaststellen van kritische succesfactoren
Project planning
- Het definiëren van de projectvisie en -doelstellingen
- Tools voor projectplanning – Gantt-diagrammen, PERT, kritiek pad
- Middelen inzetten
- Het plan valideren
Projectimplementatie
- Risico's op uw project beoordelen
- Stakeholdermanagement
- Wijzigingen in uw project en projectafsluiting beheren
Project Stakeholdermanagement
- Voortgang volgen
- Beoordelen vergaderingen
- Problemen overwinnen
- Omgaan met verandering
Cursusoverzicht
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Leerresultaten
Na afronding van deze cursus zult u:
- Waardeer de noodzaak om kwaliteit vanaf de ontwerpfasen te integreren.
- Begrijp hoe mensen in uw organisatie uw kwaliteitsdoelstellingen kunnen maken of breken.
- Ontwikkel de vaardigheden die nodig zijn om samen met uw toeleveringsketen kwaliteit te bereiken.
- Waardeer de kwaliteitstools en -technieken die tot uw beschikking staan.
- Begrijp hoe u uw kwaliteitsdoelen kunt bereiken door middel van audits en kwaliteitsprijzen.
- Onderzoek de fijne kneepjes van het toepassen van kwaliteitsnormen in de dienstverlening.
- Begrijp de primaire vaardigheden die nodig zijn om projecten te beheren.
- Begrijp de structuur en resource management in projecten.
- Waardeer de sleutelrol die projecten spelen in organisaties.
- Implementeer een actieplan op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die u tijdens de cursus hebt opgedaan.
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor:
- Chief Operations Officers
- Operationeel directeuren, managers, praktijkmensen en teamleden.
- Hoofden onderhoud.
- Senior executives, managers, adviseurs en functionarissen die zich willen verdiepen in kwaliteitsmanagement.
- Degenen die een holistische, geïntegreerde aanpak willen voor het beheer van projecten, waarbij zowel technische als managementuitdagingen worden aangepakt.
- Degenen die evenveel nadruk willen leggen op zowel de individuele projectuitvoering als het strategische perspectief, moeten worden uitgerust met de middelen om projecten op zowel programma- als portfolioniveau te beheren.
- Degenen die hun focus willen verbreden voorbij de traditionele projectmanagementactiviteiten van planning en roostering, projectbeheersing en beëindiging, naar een meer algemeen, inclusief en dus waardevoller perspectief van het projectmanagementproces.