Professionele HBO-opleiding Digital Marketing Management
ISAG - European Business School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Porto, Portugal
Talen
Portugees
Studieformaat
Op de campus
Duur
2 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 2.315 / per year *
Deadline voor aanmelding
02 Aug 2024
Eerste startdatum
Sep 2024
* Tabel van kracht voor het schooljaar 2023/2024
Invoering
ALGEMENE BESCHRIJVING VAN DE CURSUS
Deze cursus is bedoeld om professionele senior technici op te leiden in het beheer van sociale media, met de mogelijkheid om innovatieve programma's te ontwikkelen voor aanwezigheid in zoekmachines, de klanten van de organisatie te identificeren en te segmenteren, aantrekkelijke inhoud te creëren en te evalueren en deze te verspreiden in tekstformaat, beeld, audio en video . De toekomstige senior technicus in social media management zal de vertrouwde persoon zijn die in een organisatie de aanwezigheid op sociale media van een merk, product, individu of rechtspersoon monitort, filtert, meet en begeleidt.
LEERRESULTATEN/HOOFDACTIVITEITEN
Ontwikkel een beheerplan voor sociale media dat is aangepast aan de marktvereisten en de kenmerken van de organisatie:
a) Identificeer segmenten en definieer het doel;
b) Definieer positionering op basis van onderscheidende kenmerken van het merk, product of dienst;
c) Ontwikkel de mix van sociale netwerken;
d) Analyse-, monitoring- en rapportagemechanismen ontwikkelen;
Definieer beleid, instrumenten en communicatiemiddelen die worden toegepast op sociale netwerken:
a) Definieer de redactionele lijn die moet worden toegepast op de verschillende sociale netwerken;
b) Nieuwsbriefapplicaties en bestemmingspagina's maken op mobiele apparaten;
c) Virale en buzzmarketingcampagnes ontwikkelen met behulp van video- en audiomedia;
d) Maak communicatiemiddelen met behulp van tools en technologieën, namelijk geolocatie en Quick Response;
Ontwikkel en implementeer beleid en acties voor online handel en webpaginabeheer:
a) Implementeer online verkooppagina's met behulp van en aanpassing van gespecialiseerde platforms;
b) webpagina's implementeren met behulp van contentmanagementsysteemplatforms (CMS);
Creëer procedures en instrumenten om activiteiten op sociale netwerken te controleren en te monitoren:
a) Key performance indicators definiëren volgens de in het plan geschetste doelstellingen;
b) Opzetten en voeden van informatiesystemen met het oog op een efficiënte monitoring;
c) Lead value indicatoren berekenen;
d) Controle van praktijken die inherent zijn aan gegevens- en informatiebeveiligingsnormen;
PROFESSIONELE OUTLETS
Digital Marketing Manager en Facilitator | Digital Strategy Manager van een bedrijf | Platform- en websitebooster | Manager mobiele marketing, e-mailmarketing, sociale advertenties
TAAL VAN ONDERWIJS: Portugees
leerplan
CURSUS INHOUD
1STE JAAR
1e semester
- Wet toegepast op digitale media
- Grondbeginselen van beheer
- HET
- Inleiding tot digitale marketing
- De Engelse taal
- Marketing
2e semester
- Elektronische handel
- Marketing communicatie
- Ondernemerschap en Innovatie
- Strategische marketing voor digitale media
- Multimediaal
- Portugese en zakelijke communicatietechnieken
2E JAAR
1e semester
- Beheer van digitale marketing
- Integratiesystemen
- Mobiele marketing
- Monitoring en controle van digitale marketing
- Digitaal marketingplan
- Webdesign
2e semester
- Stage
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
PROFESSIONELE UITJES
Digital Marketing Manager en Facilitator | Digital Strategy Manager van een bedrijf | Platform- en websitebooster | Mobiele marketingmanager, e-mailmarketing, advertentieweergave op sociale media.