Keystone logo
ISAG - European Business School CE - Expertise in wijnbeheer
ISAG - European Business School

CE - Expertise in wijnbeheer

Porto, Portugal

54 Hours

Engels, Portugees

Deeltijd

Aanvraagdeadline

Mar 2024

EUR 815 / per year *

Op de campus

* Tabel in gebruik voor het academiejaar 2021/2022

Invoering

BESCHRIJVING

Expertise in Wine Management is een baanbrekende cursus, die alle interessegebieden van de wijnhandel omvat, aangeboden door de beste professionals op elk gebied.

Het is een cursus die de theoretische presentatie van thema's aanvult met een zeer sterk praktisch leeraspect, door middel van meerdere wijnproeverijen en casestudy's, waardoor men de concepten veel gemakkelijker kan begrijpen.

Expertise in Wine Management bereidt studenten op een gedifferentieerde manier voor omdat het transversale kennis samenbrengt van alle gebieden die belangrijk zijn voor de sector, met voordelen die in het bijzonder mogelijk maken:

  • Aan huidige professionals, om de werkgebieden van hun gesprekspartners binnen bedrijven beter te kennen, waardoor de informatiestroom tussen afdelingen beter wordt;
  • Voor wijnliefhebbers, spreek met degelijkheid en kennis over de urgente kwesties van de sector;
  • Voor degenen die op zoek zijn naar een baan in de wijnsector, de tools krijgen om een globale en strategische visie op de wijnwereld te hebben, om een verschil te maken op de arbeidsmarkt;
  • Geef ondernemers een compleet perspectief van het bedrijf.

DOELEN

Aan het einde van de cursus moet de stagiair:

  • Een holistische visie op de wijnsector aannemen;
  • De dynamiek en interactie waarnemen van alle sectorgebieden die wijn ondersteunen, van productie tot levering aan de eindconsument;
  • Begrijp wijn als landbouwproduct en als bedrijf;
  • Begrijp het strategische perspectief van wijn in Portugal en plaats het in de internationale context, gezien de concurrentie;
  • Ken de belangrijkste internationale wijnregio's en de verschillende soorten wijn die daar worden geproduceerd;
  • Begrijp de invloed van het terroir, de aandrijfsystemen, de druivensoorten en welke factoren een wijn in de wijngaarden beïnvloeden;
  • Het werk van de oenoloog kennen, de processen van wijnmaken, mengen, rijpen en rijpen van wijnen;
  • Weet hoe u een professionele wijnproeverij moet opzetten, begrijp de wijnproeverij en onderscheid de belangrijkste soorten wijn;
  • Ken de regels voor het kiezen van gerechten en wijnen, zowel door benadering als antagonisme. Wijnen uit de hele wereld weten te verbinden met internationale gerechten. Leer innoveren en verrassen met unieke en opwindende ervaringen;
  • Identificeer de specifieke kenmerken van marketing in de wijnwereld; consumentengedrag van wijn; strategieën en wetgeving;
  • De presentatie van wijnen waarderen en weten hoe ze op de markt moeten worden gebracht. Creëer partners in de markt;
  • Weet waar wijnen op de markt worden gebracht in Portugal en de wereld. De specifieke kenmerken van distributiekanalen en de beste benaderingen voor elk kanaal kennen;
  • Ken de bijzonderheden van de belangrijkste landen die wijn kopen. Weet hoe u prioritaire markten moet definiëren. De sterke en zwakke punten van Portugese wijnen op elke markt kennen en de ruimte veroveren op het internationale toneel;
  • Begrijp de specifieke kenmerken van wijncommunicatie, de eigen kanalen, voorschrijvers en de beste manieren om effectief te zijn in de overdracht van informatie over wijnen.

141263_IMG_7657.JPG

INHOUD VAN DE CURSUS

1STE JAAR

- Voorbereidingscursus - Harmonisatie van kennis

- Internationale wijncultuur

- Wijnbouw

- Oenologie

- Wijnproeven I

- Wijnproeven II

- Combinatie van eten en wijn

- Wijnmarketing

- Onderhandelings- en verkooptechnieken

- Distributietrends

- Internationalisering

- Communicatie

- Praktische gevallen> Distributie

- Bewijs van gebreken

- Case studies en deskundig bewijs

- Case studies: productie

leerplan

Programma collegegeld

Ideale studenten

Over de school

Vragen