Vroegschoolse educatie (opeenvolgend diploma / GBC-graad)
George Brown College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Toronto, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
CAD 17.034 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
May 2024
* huisonderwijs | $ 15,190 voor internationaal collegegeld. Alle kosten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd
Invoering
Early Childhood Education (Consecutive Diploma/Degree) is een vierjarig programma dat leidt tot zowel een Early Childhood Education (ECE)-diploma als een Honours Bachelor of Early Childhood Leadership (ECL)-graad van George Brown College .
Jaar 1 & 2 – Behaal je ECE-diploma
In de eerste twee jaar van dit programma behaal je je ECE-diploma. Gedurende die tijd leer je hoe je kinderen kunt ondersteunen terwijl ze opgroeien. Je bestudeert deze holistische ontwikkeling van zuigelingen (vanaf zes weken), peuters, kleuters en schoolgaande kinderen (tot 12 jaar). Je leert hoe je programma's plant en implementeert die het leren van kinderen ondersteunen en je krijgt de kans om in contact te komen met gezinnen en de bredere gemeenschap.
Jaar 3 en 4 – Verdien je ECL-diploma
In de tweede twee jaar behaal je je ECL-diploma. Gedurende deze tijd ga je dieper in op leiderschap en bestudeer je pedagogiek en beleid met betrekking tot de sector voor jonge kinderen.
In het voorjaars-/zomersemester volgend op het derde jaar loop je 10 weken stage* in de sector en krijg je de kans om je te focussen op een onderzoeks-, beleids- of praktijkgebied. Je leert onderzoek doen en rondt een onderzoeksproject af in een vakgebied naar keuze.
*Let op: Dit is een onbetaalde stage en is een verplicht onderdeel van de opleiding.
Gedurende het programma zul je aanzienlijke ervaring opdoen in het veld, waarbij je afwisselt tussen leren in de klas en plaatsing in het veld. Deze lesmethode helpt je om je vaardigheden als ECE-beoefenaar en als leider op te bouwen, terwijl je leert om belangrijke concepten uit de klas toe te passen in een echte omgeving. Werkgevers waarderen deze aanpak omdat het onze afgestudeerden klaar maakt om vanaf de eerste dag als leiders in de sector voor jonge kinderen aan de slag te gaan.
Dit aansluitende diploma/opleiding biedt een aantal duidelijke voordelen:
- collegegeld voor de eerste twee jaar in plaats van hoger collegegeld
- lessen met George Brown College docenten die nationale leiders zijn in toegepaste ECE
- praktische training op een van de 12 laboratoriumscholen voor kinderopvang van George Brown, verspreid over de Greater Toronto Area
- directe toegang tot het derde jaar van de George Brown College opleiding
- uitgebreide carrièremogelijkheden en richting door zowel een diploma in ECE als een diploma in ECL te behalen
Let op: hoewel George Brown College alle leden van onze universiteitsgemeenschap aanmoedigt om zich te laten vaccineren, vereisen we dat alleen studenten die in onze residentie, The George, gaan wonen of die varsity-atleten zijn, worden gevaccineerd voor de herfst van 2021. Sommige van onze vakgebieden plaatsingspartners kunnen eisen dat studenten volledig worden gevaccineerd voordat ze bij hun bureau worden geplaatst. Als zodanig zijn studenten die niet volledig zijn gevaccineerd tegen COVID-19 mogelijk niet in staat om het vereiste veldplaatsingsonderdeel van hun programma binnen het reguliere geplande tijdsbestek af te ronden.
Uw opties voor veldonderwijs
Plaatsing in het veld speelt een belangrijke rol in dit programma door studenten de mogelijkheid te bieden om de klastheorie te integreren en toe te passen in de praktijk. Stages worden aangeboden in semester 1, 2, 3 en 4 voor twee dagen per week, 14 weken per semester. Gedurende deze tijd krijgen studenten de kans om met kinderen van verschillende leeftijdsgroepen in verschillende omgevingen te werken.
Om de leerresultaten van studenten te ondersteunen en ervoor te zorgen dat onze studenten toegang hebben tot faciliteiten die de best practices weerspiegelen die wij als essentieel beschouwen, bezitten en exploiteren we 12 kinderopvangcentra verspreid over de Greater Toronto Area (GTA). Deze laboratoriumscholen stellen je bloot aan het soort omgevingen waar je uiteindelijk zult werken en waardevolle diensten verlenen aan de families en gemeenschappen die ze dienen.
toelatingen
Beurzen en financiering
Beurzen voor internationale studenten bij George Brown College zijn over het algemeen toekenningen in het programma op basis van de academische prestaties van studenten (en andere criteria) op George Brown College na het begin van het academische programma.
leerplan
Benodigde cursussen
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Programma resultaat
De afgestudeerde heeft op betrouwbare wijze aangetoond in staat te zijn om:
- Creëer leercontexten om zorgzame, responsieve relaties mogelijk te maken, op te bouwen en te onderhouden in partnerschappen met kinderen, gezinnen en gemeenschappen die sociale, culturele en taalkundige diversiteit waarderen en respecteren, inclusief de wereldvisies van inheemse volkeren en de Franstalige identiteit.
- Co-creëer, faciliteer en denk na over onderzoekende en op spelen gebaseerde programma's voor vroege jaren en kinderopvang en pedagogische benaderingen om het leren van kinderen, holistische ontwikkeling en welzijn te ondersteunen door de capaciteiten, interesses, ideeën en ervaringen van kinderen te volgen.
- Co-ontwerp en onderhoud inclusieve leeromgevingen voor jonge kinderen om rechtvaardige, toegankelijke en zinvolle leermogelijkheden voor alle kinderen, hun families en gemeenschappen in een reeks van vroege jaren en kinderopvangomgevingen te waarderen en te ondersteunen.
- Werk samen met kinderen, gezinnen, collega's, instanties en gemeenschapspartners om veilige en gezonde vroege leeromgevingen te creëren, onderhouden, evalueren en promoten ter ondersteuning van onafhankelijkheid, het nemen van redelijke risico's en een gezonde ontwikkeling en welzijn.
- Gebruik observatiestrategieën om de sterke punten en uitdagingen van kinderen te identificeren en vast te stellen wanneer kinderen en gezinnen baat kunnen hebben bij extra ondersteuning of gemeenschapsmiddelen.
- Gebruik professionele communicatie in interacties met kinderen, gezinnen, collega's, werkgevers, de regelgevende instantie, overheidsinstanties en kinderservicebureaus om te voldoen aan de wettelijke en ethische normen van de sector voor jonge kinderen.
- Handelen in overeenstemming met de relevante wet- en regelgeving, de ethische code en praktijknormen van het College of Early Childhood Educators, het beleid en de procedures van het bureau en de principes van evidence-informed practice en nadenken over hun impact op de eigen rol in de vroege jaren en kinderopvang instellingen.
- Identificeer, rapporteer en documenteer wanneer een kind zich in een situatie van vermeend risico op, of daadwerkelijke verwaarlozing of misbruik bevindt, in overeenstemming met de wetgeving, de ethische code van het College of Early Childhood Educators en de praktijknormen, beleidslijnen en procedures.
- Creëer en ga partnerschappen aan met families, gemeenschappen, collega's, interdisciplinaire professionals, autoriteiten en kinderopvangorganisaties om te pleiten voor hoogwaardige programma's en diensten voor jonge kinderen en kinderopvang.
- Neem deel aan reflectieve praktijk en continu professioneel leren in overeenstemming met de principes van levenslang leren, op bewijzen gebaseerde praktijken in de sector voor jonge kinderen en vereisten van het College of Early Childhood Educators.
Carrièremogelijkheden
Je carriere
Afgestudeerden kunnen werk vinden in verschillende omgevingen voor jonge kinderen, waaronder:
- centra voor kinderopvang
- centra voor jonge jaren
- hele dag kleuterschool
- ouder informatiecentra
- pediatrische speelkamers
- instellingen voor speciaal onderwijs
- geïntegreerde kleuterscholen
- therapeutische kinderdagverblijven
- thuiszorg
- inloopprogramma's voor gezinnen
- diensten voor vroegtijdige interventie
- gezinsondersteunende programma's
De opkomende Best Start Child and Family Centres zullen worden geïntegreerd met bestaande programma's voor jonge kinderen en afgestudeerden zullen goed gepositioneerd zijn om leidinggevende posities binnen deze centra op zich te nemen.
Carrièremogelijkheden
Afgestudeerden van deze opleiding hebben de kennis en praktijk om de pedagogiek en het curriculum te beïnvloeden. Ze zullen bereid zijn om naar een toezichthoudende, directeurs- en curriculumleiderschapspositie te gaan in een volledige reeks programma's voor jonge kinderen naarmate hun carrière zich ontvouwt of naarmate ze verder studeren.
Dit programma bereidt afgestudeerden voor op functies als geregistreerde opvoeders voor jonge kinderen, in samenwerking met gecertificeerde leraren in de dagprogramma's voor vroeg leren die de junior en senior kleuterschool vervangen.
Leerzaam Pathways
Studenten die het Early Childhood Education-programma afronden met een GPA van 2,50 of hoger, gaan het derde jaar in van het Honours Bachelor of Early Childhood Leadership (C301)-programma.
Toekomstige studiemogelijkheden
Je Early Childhood Education-diploma geeft je krediet voor opleidingen aan andere instellingen. Hiermee kom je ook in aanmerking voor toegang tot Ontario's College of Early Childhood Educators.