Geavanceerd diploma in spel - programmeren
George Brown College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Toronto, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
CAD 16.872 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* huisonderwijs | $ 15,190 voor internationaal collegegeld. Alle kosten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd
Invoering
Of het nu online of console, mobiel of pc is, de game-industrie in Canada is groot en groeit snel. Spelontwikkelaars en uitgevers in de Greater Toronto Area variëren van kleine gespecialiseerde eenheden tot middelgrote bedrijven tot Microsoft, Nintendo en andere marktleiders.
Computerprogrammeurs zijn de fundamentele hulpbron voor bedrijven die computergebaseerde games ontwikkelen, produceren, distribueren en op de markt brengen. Onze brancheadviseurs vertellen ons zelfs dat de technische vaardigheden het meest gevraagd worden - een eis waar dit George Brown-programma op gericht is.
Als student in dit driejarige Game - Programming advanced diploma-programma leer je de technische vaardigheden die nodig zijn om succesvol te zijn op de arbeidsmarkt door "de taal van gaming" (C en C++), evenals kunstmatige intelligentie, 3D te leren grafische afbeeldingen en nog veel meer.
Het extra voordeel van dit programma is dat je gedurende het hele programma ook les krijgt van de faculteit van George Brown's School of Design, waarbij je nauw samenwerkt met ontwerpstudenten om games te maken, alle aspecten van de game-industrie te verkennen en te leren werken in teams, net zoals jij zou in de branche. De lessen vinden plaats op George Brown - Waterfront Campus, avondcursussen kunnen vereist zijn.
Opmerking: studenten die in januari (winterperiode) met het programma beginnen, moeten lessen volgen tijdens de zomermaanden (mei tot augustus).
toelatingen
Beurzen en financiering
Beurzen voor internationale studenten bij George Brown College zijn over het algemeen toekenningen in het programma op basis van de academische prestaties van studenten (en andere criteria) op George Brown College na het begin van het academische programma.
leerplan
Benodigde cursussen
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
**Op basis van de resultaten van uw plaatsingstest, kan van u worden verlangd dat u COMM1000 Introduction to College Communication volgt voordat u doorgaat naar COMM1007. COMM1000 telt niet als een vereiste cursus voor afstuderen, en deze extra cursus wordt in rekening gebracht. Ga naar georgebrown.ca/assessment voor meer informatie.
Keuzevakken
Alternatieve studiemogelijkheden
Studenten die zich meer willen concentreren op het kunst-/vermogensontwikkelingsaspect van game-ontwikkeling, zijn mogelijk meer geïnteresseerd in ons Game - Art Advanced Diploma-programma (G119), dat is gecentreerd in de George Brown School of Design. Hoewel er in beide programma's verschillende cursussen worden gegeven, raden we je aan om te overwegen welk programma het beste aansluit bij je doelen voordat je een definitieve beslissing neemt.
Programma resultaat
De afgestudeerde heeft op betrouwbare wijze aangetoond in staat te zijn om:
- Analyseer de verschillen in gamegenres om games te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van specifieke markten.
- Analyseer de geschiedenis van videogames om verschillende benaderingen van game-ontwikkeling te vergelijken.
- Ondersteun de ontwikkeling van games door concepten uit verschillende rollen in de industrie te identificeren en met elkaar in verband te brengen: programmeren, ontwerpen en kunst.
- Draag als individu en als lid van een game-ontwikkelingsteam bij aan de effectieve afronding van een game-ontwikkelingsproject.
- Ontwikkel strategieën voor voortdurende persoonlijke en professionele ontwikkeling om de werkprestaties in de game-industrie te verbeteren.
- Alle werkzaamheden uitvoeren in overeenstemming met relevante statuten, voorschriften, wetgeving, industriestandaarden en ethische codes.
Carrièremogelijkheden
Je carriere
Onze afgestudeerden zullen in veel gebieden van de digitale game-industrie kunnen werken, waaronder:
- Ontwikkeling van software of hardware
- Uitgever
- ISP en game portal ontwikkeling en onderhoud
- website ontwikkeling
- leverancier van distributiemiddleware en tools
- productie bediende
- inhoud/IP-eigenaar
Industrie
"Canada's videogame-industrie wordt erkend als een wereldwijde krachtpatser voor game-ontwikkeling en heeft een belangrijke rol gespeeld bij het verschuiven van wat ooit een 'niche-industrie' was naar een blockbuster-industrie en aanjager van innovatie. In 2015 droeg de industrie meer dan $ 3 miljard bij aan de Canadese economie en zorgde het voor 20.400 voltijdse equivalenten (FTE) banen in het hele land, een stijging van respectievelijk 31 procent en 24 procent sinds 2013.
"De groei van de industrie, zowel wereldwijd als in Canada, is explosief geweest en zal naar verwachting in de toekomst doorzetten De Canadese videogame-industrie doorkruist het land met 472 actieve studio's die videogames ontwikkelen, publiceren en distribueren. De sector is voornamelijk geconcentreerd in de provincies Quebec (29,4 procent), British Columbia (27,1 procent) en Ontario (22,9 procent). - Entertainment Software Vereniging van Canada
Leerzaam Pathways
Afgestudeerden van Game - Programmeren hebben de mogelijkheid om zich aan te melden voor het BSc (Honours) Computer Games Design-programma aan de Universiteit van Gloucestershire, beginnend in niveau 6.