Diploma in modemanagement
George Brown College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Toronto, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
2 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
CAD 17.149 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* huisonderwijs | $ 16,490 voor internationaal collegegeld. Alle kosten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd
Invoering
Leiderschapsclaims
Het Fashion Management-programma is het enige academische programmacurriculum in Canada dat wordt goedgekeurd door de American Apparel and Footwear Association (AAFA).
Het Fashion Management-programma bereidt je voor met de essentiële kennis en vaardigheden die nodig zijn om te voldoen aan de kernbehoeften van de Canadese mode-industrie. Je krijgt een diep begrip van textiel, productie-inputs en -processen, en beweging in de toeleveringsketen, evenals het beheer van de waarde, kosten en kwaliteit van kleding. Je zult ook in staat zijn om de tools van marketing en merchandising toe te passen om het productsucces in de markt te maximaliseren. Dit programma is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van de huidige Canadese markt, die is verschoven naar productontwikkeling, nichemarkten en omnichannel-retail.
Het Fashion Management-programma is het enige academische programmacurriculum in Canada dat door de American Apparel and Footwear Association (AAFA) is aangemerkt als een aangesloten school. Voordelen voor u zijn onder meer een up-to-date curriculum, connectie met de branche en toegang tot brancheonderzoeksmateriaal dat exclusief beschikbaar is voor leden.
De concepten van het ontwikkelen, inkopen en op de markt brengen van een product vanaf het eerste idee tot de verkoop in de detailhandel worden geïntroduceerd. Je test en lost problemen op voor kwaliteitsborging; het ontwikkelen van inkoop-, merchandising- en marketingplannen; onderzoek logistieke processen en werk als een team om een winkel te beheren.
De structuur van dit programma geeft je flexibiliteit bij het kiezen van een carrièrepad. Na het eerste studiejaar verwerf je ook relevante kennis van de sector door ervaring in het veldonderwijs. De praktijkervaring kan liggen in het kopen van mode, productie, distributie, detailhandel, groothandel of een gerelateerd marketinggebied. Studenten hebben de mogelijkheid om te netwerken met potentiële werkgevers tijdens ons FashionWorks branche-evenement.
Opmerking: studenten die in januari beginnen, hebben een alternatieve volgorde van cursussen en zullen pas afstuderen als hun veldonderwijscomponent is voltooid. Instroomstudenten in januari voltooien semester twee van mei tot augustus en gaan door naar semester drie in september van hetzelfde academische jaar.
De School of Fashion and Jewellery biedt een gevarieerde, praktische leeromgeving, inclusief veel buitenschoolse activiteiten voor studenten.
Programma-eisen
Het Fashion Management-programma vereist dat studenten toegang hebben tot een persoonlijke laptop of desktopcomputer en betrouwbare internettoegang voor synchrone lessen.
toelatingen
Beurzen en financiering
Beurzen voor internationale studenten bij George Brown College zijn over het algemeen toekenningen in het programma op basis van de academische prestaties van studenten (en andere criteria) op George Brown College na het begin van het academische programma.
leerplan
Benodigde cursussen
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
*Voor de start in september is Field Education Experience van mei tot augustus. Voor de start in januari is Field Education Experience van juli tot december.
**Op basis van de resultaten van je plaatsingstest kan van je worden verlangd dat je COMM 1000 Introduction to College Communication volgt voordat je doorgaat naar COMM 1007. COMM 1000 telt niet als een vereiste cursus voor afstuderen en deze extra cursus wordt in rekening gebracht .
Keuzevakken
†Programma keuzevakken variëren van semester tot semester. Dit zijn voorbeelden van enkele van de keuzevakken van het programma die kunnen worden aangeboden:
- FASH1252 Mode zakelijke communicatie
- FASH2082 Modejournalistiek - Een inleiding
- FASH1054 Portfolio-ontwikkeling
- FASH1084 Modepromotie en reclame
- FASH1089 Sociale media voor modemarketing
- FASH2048 Textiellaboratorium
- FASH2076 Modeproject- en evenementenplanning
- FASH2077 Ontwerp van textieloppervlakken
- FASH2078 Gebreide productontwikkeling
- FASH1229 Kostuumproductie voor film en theater
- GHUM1049 Ontwerp en kleur
Programma resultaat
De afgestudeerde heeft op betrouwbare wijze aangetoond in staat te zijn om:
- Identificeer textielmaterialen, beoordeel hun geschiktheid en compatibiliteit en selecteer voor eindgebruik.
- Gebruik basisboekhoudkundige concepten en financiële analyse om rapporten te interpreteren en zakelijke beslissingen te nemen.
- Neem optimale inkoopbeslissingen op basis van onderzoek en analyse van binnenlandse en wereldwijde bronnen.
- Gebruik merchandisingconcepten en retailwiskunde om koopwaar, assortiment en koopplannen te ontwikkelen.
- Communiceer visueel door de juiste tools en werkwijzen te gebruiken om productontwikkelingspakketten, verkoopmateriaal en merchandisingdisplays te maken.
- Pas de principes van logistiek en supply chain management toe om een succesvol modebedrijf te runnen.
- Gebruik effectieve interpersoonlijke en teamvaardigheden om leiderschap, management en verkoopexpertise in een modebedrijfsomgeving te verbeteren.
- Evalueer producten door de principes van kwaliteitscontrole toe te passen om aan de juiste normen te voldoen.
- Leg de organisatie en werking van de Canadese mode-industrie uit, haar rol binnen de wereldeconomie, en identificeer de krachten die erop van invloed zijn.
- Maak onderscheid tussen de processen en systemen die bij de productie van kleding worden gebruikt om productiebeslissingen te nemen.
- Pas het productontwikkelingsproces toe door visueel materiaal, technische specificaties en kostenanalyse op te stellen voor een product of producten gericht op een specifieke doelmarkt.
- Ontwikkel, communiceer en pas een marketingplan toe door marketingonderzoek, strategieën en tactieken te combineren.
- Analyseer ethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheidsprincipes om best practices in de mode-industrie te ontwikkelen.
- Ontwikkel professionele doelen door blootstelling aan de industrie met de nadruk op levenslang leren en persoonlijke groei.
Carrièremogelijkheden
Je carriere
Al meer dan 45 jaar zorgt dit programma voor een gevarieerd, flexibel personeelsbestand voor de kledingindustrie. Afgestudeerden zijn ingehuurd door kledingfabrikanten, ontwerpers, groothandelaren, importeurs en grote en onafhankelijke detailhandelaren.
Afgestudeerden zijn werkzaam in functies die leiden tot een loopbaan zoals:
- Productontwikkelaar/coördinator
- Assistent koper
- Assistent planner
- Productie Manager
- Kwaliteitscontroleur
- Kostprijs analist
- Inkoper
- Verkoper
- Winkel manager
- Retail planning en toewijzing
- Sourcing manager
- Logistiek/distributiemanager
Toekomstige studiemogelijkheden
Afgestudeerden komen mogelijk in aanmerking voor toelating tot postdoctorale programma's van George Brown, waaronder International Fashion Management en Sustainable Fashion Production.
Studenten die dit programma met een vastgesteld minimumcijfer succesvol afronden, kunnen in aanmerking komen voor aansluiting bij andere programma's of voor cursusvrijstellingen bij andere instellingen in Canada, internationaal en bij een aantal universiteiten in de Verenigde Staten waarvan de kledingprogramma's worden erkend en onderschreven door de American Apparel and Footwear Association (AAFA). Het Fashion Management-programma is het enige modeprogramma in Canada dat wordt onderschreven door de AAFA.