Postgraduaat in data-analyse en marketing
ESPM – Brasil
Belangrijke informatie
Campuslocatie
São Paulo, Brazilië
Talen
Portugees
Studieformaat
Afstand leren, Op de campus
Duur
2 semesters
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
BRL 1.462 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* tot 35 termijnen van BRL 1.462,58 + 1 termijn van BRL 1.610,59
Invoering
Presenteer en beschrijf de geavanceerde toepassingen van data-analyse en big data op verschillende gebieden, zoals marketing, financiën, investeringen, productplanning en -controle, personeelsbeheer, enz. Het is de bedoeling dat de student een breed beeld krijgt van de huidige mogelijkheden om technologische middelen in te zetten bij de analyse en voorspelling van resultaten, alsook om toekomstige trends in het domein te presenteren. Zodat u nieuwe projecten met deze kennis kunt ontwikkelen en eraan kunt deelnemen.
Modaliteit
HYFLEX. Wees vrij om persoonlijk deel te nemen aan live lessen bij ESPM-units of virtueel via Zoom. Neem persoonlijk deel om meeslepende ervaringen te beleven en te netwerken. Of doe virtueel mee, waar u ook bent, zodat het het beste bij uw planning en locatie past. College-opnames beschikbaar om discussies terug te kijken (genereert geen verzuimvergoeding).
* In de HyFlex graduate programma's is er een verplichte face-to-face bijeenkomst op zaterdag per discipline, gemiddeld één zaterdag per maand.
In samenwerking met IBM
Door de samenwerking met IBM onderzoekt de cursus de integratie tussen de analytische capaciteit van het werken met gegevens uit databaserecords, sociale netwerken, geolocatie, enz., En de markt- en bedrijfsvisie. Deze integratie komt steeds vaker voor bij bedrijven. Door een postdoctorale opleiding in Big Data en Marketing Intelligence op te zetten, proberen ESPM en IBM leidinggevenden op te leiden door hen een sterke en solide basis te geven in het beheer van software- en technologieoplossingen, maar door focus, passie en loyaliteit te ontwikkelen. . De visie zal zijn om een referentie te zijn in dit hybride opleidingsveld, systematisch bij te dragen aan het genereren van kennis en het voldoen aan en anticiperen op de vraag van bedrijven en de samenleving. De missie van de cursus is om professionals te trainen in het gebruik van technieken in de geïntegreerde gebieden van marketing en BigData, waarbij synergie wordt gezocht tussen de kennis van deze gebieden door een omgeving op te bouwen met de nadruk op het individu en zijn invoeging in de huidige technologische ruimte.
Ideale studenten
voor wie het bedoeld is
Marketing-, business-, kwantitatieve analyse- en/of technologieprofessionals, aan het begin van hun carrière, maar met enige professionele ervaring die geïnteresseerd zijn in het kennen of uitbreiden van hun kennis op het gebied van Market Intelligence en Big Data. Leden van Marketing-, Business Intelligence-, Business Intelligence- of Technology-teams.
Aangewezen voor professionals aan het begin van hun carrière en in de fase van professionele groei.
leerplan
wat ga je leren?
Alle cursusdisciplines hebben een les gewijd aan de deelname van een speciale gast, leider van een relevant bedrijf en relevant voor het thema van elk onderwerp.
Nivellering
- Grondbeginselen van marketing (onderwijs op afstand)
- Grondbeginselen van financiën (afstandsonderwijs)
Beheer
- Project management
- Ondersteuning voor analyse en besluitvorming
- Leiderschap en digitale cultuur
afzet
- Marktintelligentie
- Design Thinking en nieuwe bedrijfsmodellen
- CRM en consumenteninzichten
Technologie
- IT- en data-infrastructuur
- Informatie-architectuur
- Database- en BI-beheer
- Kunstmatige intelligentieconcepten en -praktijken
- Big Data en zakelijke toepassingen
integratie
- Multidisciplinair Integraal Project (Begeleiding, Besturen en Projectuitwerking)
De lessen worden gegeven op de ESPM-graduate campus en kunnen op andere locaties worden gegeven, vooraf gepland door de professor. De EAD-disciplines, aangegeven in het cursusprogramma, vinden gelijktijdig plaats met de face-to-face disciplines en in de beginperiode van de cursus.
Programma resultaat
Het concept van data-analyse komt naar voren als een nieuwe grote kracht in organisaties
Werken met gegevens uit verkooprecords, sociale netwerken, geolocatie, gedragsvoorspellingsmodellen, consumenteninzichten , wordt steeds minder ongebruikelijk voor bedrijven. Traditionele prognosemodellen worden vaak traag als we rekening houden met extreem grote hoeveelheden gegevens. En dat is wanneer het concept van data-analyse naar voren komt als een nieuwe grote kracht in organisaties. De vraag die moet worden beantwoord, is hoe informatie coherent en snel in realtime en in ongecontroleerde hoeveelheden kan worden geanalyseerd, waardoor de besluitvorming van bedrijven strategisch kan worden beïnvloed? Volume, Variety, Velocity en Veracity definiëren de basisdimensies van Big Data. Om in deze dimensies te werken, is het nodig om de informatie zo te organiseren dat we deze op een redelijke en haalbare manier effectief kunnen analyseren. In wezen de analytische technieken kennen die de manipulatie van grote hoeveelheden gegevens met zich meebrengen, is de taak van nieuwe managers.