
Cursus in
Procesmanagement Convertas

Beurzen
Invoering
Verschillende procesbeoordelingen worden gepresenteerd en besproken. Lean-principes zullen worden uitgelegd en gebruikt om deelnemers te helpen begrijpen hoe processen kunnen worden verbeterd door middel van mapping in service- en productieorganisaties. Deze cursus zal de deelnemers betrekken bij verschillende eenvoudige en complexe proces mapping oefeningen.
De cursus daagt de deelnemers uit door het gebruik van actuele casestudy's en scenario's. Hoorcolleges, groepsdiscussies en presentaties worden gebruikt om de leerdoelen te bereiken.

Doelen
- Definieer processen en hun belang voor het goed functioneren van een organisatie
- Identificeer de internationale normen voor benaderingen van processen
- Bestudeer verschillende methodes voor procesbeoordeling
- Genereer procesanalysekaarten en maak proceskaarten voor verbetering
- Verifieer de noodzaak om processen te meten als een verbeteringstool
Wie zou moeten bijwonen
Individuen die betrokken zijn bij verbeteringsprojecten, processen-identificatie, werkontwerp, productiviteitsverbetering of initiatieven voor kwaliteitscontrole.
modules
Dag 1: Procesdefinities en -elementen
- Procesdefinitie
- Procesbenadering van verbetering
- Voordelen van process mapping
- Elementen van een proces
- Voordelen van proceskaarten
- Attributen van een proceskaart
Dag 2: Procesbenadering begrijpen volgens internationale kwaliteitsnormen
- Procesbenadering begrijpen
- Proceskenmerken
- De aanpak Plan, Do, Check, Act (PDCA)
- Mogelijkheden in termen van verkorting van cyclustijd en defecten
- Niet toegevoegde waarde uitgelegd
Dag 3: benaderingen van procesevaluaties
- Kernbegrippen
- Mapping-proces
- Typen kaartgereedschappen
- Proceshiërarchie
- Verwerk kaarten symbolen
- 'IDEF0' proceskaart
- Lean denken om afval in processen te verminderen
- De acht soorten afval die in processen worden aangetroffen
- 5S: een kader om uw werkplek te organiseren en te onderhouden
- Failure Mode and Effects Analysis (FMEA)
Dag 4: Procesanalyse en verbetering
- Klantgerichte processen
- Ondersteunende processen
- Management processen
- Diagnose van een proces
- Analyseren en verbeteren van een proces
- Schildpad diagram
- Procesmappen gebruiken om basisoorzaken te identificeren
- Twaalf hoeksteengereedschappen om stroomlijnen te verwerken
- Probleemoplossende technieken
- Procesauditing als een hulpmiddel voor continue verbetering
- Process mapping in Six Sigma-projecten
Dag 5: Procesmeting en benchmarking
- De noodzaak om te meten
- Process Key Performance Indicators (KPI's)
- Benchmarking en de balanced scorecard
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Ontwikkeling van senior managementvaardigheden
Geavanceerd facilitair management
Geavanceerd strategisch management