Executive certificaat in luxe management en ontwerpinnovatie
Continuing and Professional Education at The New School
Belangrijke informatie
Campuslocatie
New York, Verenigde Staten
Talen
Engels
Studieformaat
Blended
Duur
12 maanden
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
USD 46.000 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Nov 2024
* nader te bepalen
Invoering
Het Luxury Management and Design Innovation (EMiLUX) executive programma, dat gezamenlijk wordt aangeboden door Parsons, de #1 designschool in de Verenigde Staten, en ESSEC, gerangschikt als het vijfde beste executive onderwijsprogramma ter wereld, is ontworpen voor professionals en ondernemers die een wereldwijd perspectief en diepere kennis van internationale luxemarkten terwijl ze aan hun werk blijven werken.
Hoogtepunten van het programma:
- Parttime executive programma van 12 maanden.
- Zeven meeslepende residenties van 1 week op locatie in wereldwijde luxe hubs in verschillende landen, online cursussen, luxe- en winkelrondleidingen en bedrijfsbezoeken.
- Een ondernemersproject dat praktijkervaring biedt en deelnemers in staat stelt een idee te testen door middel van de oprichting van een nieuw bedrijf of de ontwikkeling van een product of markt in een bestaand bedrijf.
- Gegeven door Parsons en ESSEC-faculteiten die door de industrie erkende leiders en vakdeskundigen zijn.
- De mogelijkheid om een levenslang professioneel netwerk te creëren van collega's die werken op het snijvlak van design, innovatie en de luxebusiness.
leerplan
Deelnemers zullen zeven weken durende persoonlijke meeslepende residency-modules bijwonen en tussen de modules door deelnemen aan zes online leermodules van elk zes weken. Elke persoonlijke residentie wordt afgesloten met een eindexamen om de leerdoelen te beoordelen.
Programma Onderwerpen:
- Fundamenten van luxe | Frankrijk
- Modecreatie, ontwerp en systeeminnovatie | Verenigde Staten
- Strategie en Go-to-Market | Verenigde Arabische Emiraten
- Luxe en mode in het digitale tijdperk | Japan en China
- Het groothandelsmodel | Zwitserland en Frankrijk
- Gemaakt in Italië: beheer van de waardeketen | Italië
- Klantervaring en de nieuwe grenzen in luxe en mode | Verenigde Staten
Programma resultaat
Als student Luxury Management & Design Innovation krijg je:
- Diepgaande kennis van de luxe zakelijke omgeving en de impact van gebruikersgerichte ontwerpstrategieën, waarde-innovatie en agile methoden op wereldwijde merken.
- Inzicht in bedrijfs- en operationele modellen, veranderend consumentengedrag, uitdagingen en oplossingen voor de toeleveringsketen en de groeiende complexiteit van de wereldeconomie.
- Het vermogen om uiteenlopende klantverwachtingen te managen en digitale merkervaringen te creëren om beter contact te maken met het publiek.
- Kennis van de basisprincipes van ondernemend denken en een stappenplan voor het lanceren van een lean start-up.
- Mogelijkheden om professionele relaties op te bouwen met een wereldwijd netwerk van leidinggevenden in luxe bedrijven.