Foundation Degree in Game Design en Productie
Online United Kingdom
DUUR
2 up to 3 Years
TALEN
Engels
TEMPO
Full time, Deeltijd
DEADLINE VOOR AANMELDING
Aanvraagdeadline
EERSTE STARTDATUM
Sep 2025
COLLEGEGELD
GBP 7.450 *
STUDIE FORMAAT
Op de campus
* deeltijd: £11.100 (£3.700 per jaar)
Invoering
Geïnspireerd door het International Game Developers Association curriculum framework, geïnformeerd door feedback van studenten en in reactie op de eisen van de industrie, omvat deze Foundation Degree het ontwerp en de productie van elektronische games. Net zoals de industrie samenwerking tussen specialistische sectoren vereist, werk je samen met studenten uit andere disciplines, zoals bedrijfskunde en marketing, om een product op de markt te promoten. Aan het einde van deze cursus heb je een gameproduct ontworpen en geproduceerd om op de markt te brengen.
toelatingen
leerplan
Course content
De cursus omvat de volgende onderwerpen:
- Conceptueel gamedesign – de drijvende krachten achter elektronische gameplay in termen van betrokkenheid en motivatie van de speler.
- Programmeerconcepten – de algemene principes en concepten van het programmeren in C++.
- Interactie tussen mens en computer – met de nadruk op grafische interfaces, bruikbaarheid en feedback.
- Programmeren voor games – de algemene principes en concepten van gameprogrammering stellen leerlingen in staat om 2D- en 3D-programmeermethoden toe te passen die in games worden gebruikt.
- Spelnarratief en contextueel spel – methoden voor het implementeren van een narratief door de contextualisering van de gameplay en de spelomgeving.
- 2D- en 3D-kunst voor computerspellen: breng gamebeelden over via digitaal getekende conceptuele kunst en 2D-gamekunst en gebruik 3D-modelleringstechnieken om eenvoudige gamecomponenten te creëren.
- Game engines – met een focus op 3D engines, zoals UDK en Unity, waarbij hun architectuur en functies worden beoordeeld om een kleine game te ontwikkelen.
- Game studies – gaming en de rol ervan in de samenleving om de semiotiek en het vocabulaire van elektronische games te decoderen om zo een eigen spelsysteem voor te stellen.
- Spelplatforms – platformtypen en hun ontwikkeling, onderzoek van zowel hardware- als softwarearchitecturen, installeren, configureren en oplossen van problemen.
- Geluid en animatie – de psychologie van geluid voor games, technieken voor het maken van geluid, animatietechnieken en -principes.
- Gameproductie – deelname aan de productie van een werkend spel, het selecteren van teamleden, het monitoren en behalen van doelstellingen om het projectresultaat te behalen.
- Promotie en ondernemerschap – identificeer gebieden voor commerciële ontwikkeling, virtuele netwerken, sociale media en technieken voor de promotie en marketing van uw eigen spel.
Carrièremogelijkheden
- IT-bedrijfsanalisten, architecten en systeemontwerpers
- Programmeurs en softwareontwikkelaars
- Grafisch en multimedia ontwerpers
Programma levering
Assessment methods
De beoordeling vindt plaats via cursuswerk en formele examens.