Global Ecologies Studio zomerschool
Burren College of Art
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Galway, Ierland
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 Maand
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 4.800 / per month *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* inclusief lesgeld, studio en huisvesting op basis van bezetting van twee kamers in accommodatie met eigen kookgelegenheid
Invoering
De Global Ecologies Studio Summer School is een gecombineerde studio- en wetenschapscursus die wordt aangeboden aan studenten die op zoek zijn naar een mogelijkheid om hun studiokunstpraktijk te verkennen terwijl ze verschillende concepten uit ecologie en aardsystemen onderzoeken. Deze cursus is gevestigd in de Burren van West-Ierland en biedt een unieke ervaringsgerichte en waarneembare locatie om de relaties tussen landschap en de sociale sfeer te verkennen.
We zullen onderzoeken, met een combinatie van wetenschap en beeldende kunst, hoe onze sociale en aardse ecologieën naast elkaar bestaan en met elkaar samenhangen. We zullen onderzoeken hoe antropogene invloeden grootschalige interacties van klimaat, oceanen en de biosfeer vormgeven om onze gedeelde omgeving te definiëren. Klassikale bijeenkomsten zullen seminars bevatten over het wetenschappelijke discours rond ecologisch denken, evenals discussies over de hedendaagse beeldende kunstpraktijk door docenten en bezoekende Ierse kunstenaars, en lokale experts van The Burren. Meerdere excursies en excursies in het lokale landschap en de culturele omgeving zullen een belangrijk onderdeel van de cursus zijn. Milieu- en sociale rechtvaardigheid, ecologisch denken en activisme zullen centrale thema's zijn.
Studenten kunnen tot zes studiepunten verdienen na succesvolle afronding van de zomerschool (3 studio, 3 wetenschap) 200/300 niveau.
De beoordeling vindt plaats op basis van de volgende criteria:
- Kwaliteit van deelname en actieve betrokkenheid.
- Kwaliteit van primair en secundair onderzoek inclusief journaling, schetsboeken, creatieve input, projectplanning en resolutie.
Deelnemende studenten hebben een speciale studioruimte om hun eigen creatieve praktijk te verkennen in reactie op de concepten die in de klas worden gepresenteerd. Van studenten wordt verwacht dat ze hedendaagse ecologische theorie lezen, schrijven, onderzoeken en hun bevindingen en ideeën voor de klas verwoorden. Deelname van studenten zal worden gedaan door een verscheidenheid aan kunst- en ontwerpinstellingen die zijn aangesloten bij het PALS-consortium, een programma van de Association of Independent Colleges of Art & Design (AICAD). Studenten kunnen anticiperen op een meeslepende, stimulerende en intellectueel verrijkende ervaring die kritische dialoog en internationale connectiviteit bevordert terwijl ze hun eigen artistieke groei nastreven.
De cursus wordt gezamenlijk gegeven door Hugh Pocock en Emily Bosanquet.
Hugh PocockHugh Pocock, geboren in Nieuw-Zeeland en opgegroeid in de Verenigde Staten, probeert de dynamiek van natuurlijke en culturele verschijnselen te integreren. Pococks werk bewoont de ruimte waar het "natuurlijke" en het "technologische" onafscheidelijk zijn. Organische materialen, zoals water, lucht, zout, hout en aarde en de processen van arbeid en industrie zijn de platforms waarop Pococks werk is gebouwd. De geschiedenis en metafoor van de menselijke relatie tot natuurlijke hulpbronnen, tijd en energie behoren tot de vraagstukken die Pocock onderzoekt in zijn sculpturen, installaties, performances en video's. De afgelopen twee decennia heeft hij zijn werk getoond in Los Angeles, San Francisco, New York, Santa Fe en Baltimore, maar ook internationaal in de voormalige Sovjet-Unie, Duitsland en China. Zijn werk is tentoongesteld in galeries en musea, waaronder het Portikus Museum in Frankfurt, Duitsland, het Wexner Museum, het Santa Monica Museum of Art en het Baltimore Museum of Art. Het werk van Pocock is ook gebouwd voor ‘niet-kunstlocaties’, zoals privéwoningen, bioscopen en boerderijen. Hij ontving zijn BFA van het San Francisco Art Institute en voltooide vervolgens zijn MFA aan UCLA in New Genres. Hugh Pocock is een fulltime faculteitslid aan het Maryland Institute College of Art en is de co-directeur van MICA's nieuwe Major "Ecosystems, Sustainability and Justice". Hij is sinds 2010 de MICA PALS Fellow. | Emily BosanquetEmily Bosanquet is een wetenschapspedagoog die geïnteresseerd is in interdisciplinaire praktijken als een manier om de verbanden te onderzoeken tussen natuurlijke fenomenen, sociale en culturele dynamiek en de politieke, juridische en economische instellingen die ons leven organiseren. Bosanquet geeft les aan het Pacific Northwest College of Art (PNCA), waar ze publiceerde en presenteerde over kunst- en wetenschappelijke methodologieën. Ze doceert ook secundaire wetenschappen in verschillende gemeenschappen binnen de openbare schoolsector. Bosanquet heeft als geoloog en milieuwetenschapper gewerkt in Australië, Zuidoost-Azië en de Verenigde Staten. Ze studeerde aan de Universiteit van Edinburgh, Schotland, en behaalde een diploma van de Universiteit van Californië, Santa Barbara en Lewis & Clark College, Portland, Oregon. Bosanquet is de oprichter en directeur van het Art + Science Initiative bij PNCA en de vertegenwoordiger van het Partnership for Academic Leadership in Sustainability. Ze bekleedt momenteel de functie van projectdirecteur voor 2020 ACIAD / NOAA Fisheries Art & Science Fellowship in samenwerking met de Independent Colleges of Art & Design en NOAA Fisheries. |
Burren College of Art Summer School biedt een geconcentreerde, op het individu gerichte cursus van gericht en toegewijd leren. Dit programma speelt zich af in de historisch rijke en ecologisch unieke context van de Burren in het westen van Ierland en is ontworpen om studenten te helpen een samenhangend geheel van visueel werk te ontwikkelen. Het programma staat open voor kunstenaars en kunststudenten, maar kan ook interessant zijn voor personen met kennis op het gebied van geschiedenis, archeologie, antropologie, ecologie of milieuwetenschappen. De artistieke praktijk en haar creatieve methodologieën zullen worden gebruikt als een middel om interdisciplinaire verbanden te onderzoeken tussen bepaalde sites en de historische, culturele, sociale en ecologische verhalen die hen omlijsten. Studio-projecten zullen de nadruk leggen op betrokkenheid bij toegewezen onderwerpen, met speciale technische assistentie die geschikt is voor elk studentenniveau en concentratie.
Kunst + wetenschap: waarom beide?
Wat echt uniek en verrijkend is aan het volgen van een wetenschapscursus in combinatie met een studiopraktijk, is de mogelijkheid die je hebt om de wetenschappelijke inhoud te maken en erop te reageren; het transformeren, vertalen en situeren van de wetenschap in de culturele sfeer, waardoor een ander soort toegang, ondervraging en reactie mogelijk wordt. Als we nadenken over de sociale en ecologische zorgen waarmee we als samenleving worden geconfronteerd - verlies van biodiversiteit, waterschaarste, klimaatverandering, ecologische en sociale rechtvaardigheid - kunnen we wetenschappelijk onderzoek opnemen naast creatief onderzoek, maken en samenwerken met wetenschappers en gemeenschappen om nieuwe kritische manieren te bevorderen om de zorgen te betrekken en te conceptualiseren.
Global Ecologies Studio zal uw kunstpraktijk ontwikkelen en informeren, u ondersteunen terwijl u een onafhankelijke kritische denker en maker wordt, omringd door een peergroep van internationale kunstenaars, en u in contact brengen met regionale professionals terwijl u vertrouwd raakt met het huidige ecologische discours. Je krijgt toegang tot de faculteit met uitgebreide ervaring in het lesgeven aan kunstacademies en met sterke professionele praktijken, en wordt ondergedompeld in de fascinerende culturele geschiedenis en de inspirerende en landschappelijke schoonheid van het Burren-landschap.
Admissions
Als reactie op de veranderende situatie met betrekking tot de coronaviruspandemie hebben we de Global Ecologies Studio Summer School van dit jaar verplaatst naar de zomer van 2021 en accepteren we momenteel doorlopend aanvragen tot en met 29 januari 2021. Mochten er beperkingen zijn die studenten verhinderen van reizen naar Ierland voorafgaand aan de start van het programma, kunnen we ons restitutiebeleid verlengen om volledige restitutie te kunnen geven tot twee weken voor de start van de Summer School.
Aanvragen worden uitgenodigd van niet-gegradueerde kunststudenten, maar ook van postdoctorale studenten, onafhankelijke kunstenaars of geïnteresseerde onderzoekers uit aangrenzende velden binnen de geesteswetenschappen en natuurwetenschappen.
Om een idee te krijgen van wie je bent als kunstenaar en de manieren waarop je ideeën en concepten schriftelijk uitdrukt, vragen we als onderdeel van het aanmeldingsproces om het volgende ter overweging in te dienen:
- 3-10 afbeeldingen van recent werk
- Een schrijfvoorbeeld van een recente niet-gegradueerde klas. Dit kan een lange of een korte vorm zijn, geschreven materiaal dat een op onderzoek gebaseerd of meer persoonlijk verhaal kan zijn.
- Intentieverklaring (een korte verklaring van ongeveer 500 woorden die schetst wat u hoopt te bereiken met uw tijd doorgebracht in Burren College of Art ).
- Vertaling
- Eén aanbevelingsbrief
Alle aanmeldingsmaterialen kunnen online worden ingediend via de AICAD SlideRoom-portal.
Collegegeld
De vergoeding voor het 4-weekse programma is € 4620 , inclusief lesgeld, studio en huisvesting op basis van bezetting van een tweepersoonskamer in zelfstandige accommodatie.
Annuleringsbeleid
Al het collegegeld en de kosten zijn ten minste 4 weken voor aanvang van het programma verschuldigd. The Burren College of Art aanvaardt geen verplichting om enige vergoeding, of een deel daarvan, na deze datum terug te betalen.
toelatingen
leerplan
Studenten kunnen maximaal zes studiepunten verdienen bij succesvolle afronding van de zomerschool (3 studio, 3 wetenschap) 200/300-niveau.
De evaluatie zal gebaseerd zijn op de volgende criteria:
- Kwaliteit van participatie en actieve betrokkenheid.
- Kwaliteit van primair en secundair onderzoek, inclusief journaling, schetsboeken, creatieve input, projectplanning en resolutie.
Deelnemende studenten hebben speciale studioruimte om hun eigen creatieve praktijk te verkennen in reactie op de concepten die in de klas worden gepresenteerd. Van de studenten wordt verwacht dat ze de hedendaagse ecologische theorie lezen, schrijven, onderzoeken en hun bevindingen en ideeën voor de klas verwoorden. De deelname van studenten zal worden aangetrokken door een verscheidenheid aan kunst- en ontwerpinstellingen die zijn aangesloten bij het PALS-consortium, een programma van de Association of Independent Colleges of Art & Design (AICAD). Studenten kunnen anticiperen op een meeslepende, stimulerende en intellectueel verrijkende ervaring die kritische dialoog en internationale connectiviteit bevordert, terwijl ze hun eigen artistieke groei nastreven.
De cursus wordt mede gegeven door Hugh Pocock en Tamaru Hunt-Joshi.
Programma resultaat
Kunst + Wetenschap: waarom beide?
Wat echt uniek en verrijkend is aan het volgen van een bètaopleiding in combinatie met een studiopraktijk, is de mogelijkheid die je hebt om de wetenschappelijke inhoud te maken en erop te reageren; het transformeren, vertalen en situeren van de wetenschap in de culturele sfeer, waardoor een ander soort toegang, ondervraging en reactie mogelijk wordt. Als we nadenken over de sociale en ecologische problemen waarmee we als samenleving worden geconfronteerd - verlies aan biodiversiteit, waterschaarste, klimaatverandering, ecologische en sociale rechtvaardigheid - kunnen we wetenschappelijk onderzoek naast creatief onderzoek, maken en samenwerking met wetenschappers en gemeenschappen integreren om nieuwe kritische manieren te bevorderen om de zorgen te betrekken en te conceptualiseren.
Global Ecologies Studio zal uw kunstpraktijk ontwikkelen en informeren, u ondersteunen terwijl u een onafhankelijke kritische denker en maker wordt, omringd door een groep internationale kunstenaars, en u in contact brengen met regionale professionals terwijl u vertrouwd raakt met het huidige ecologische discours. Je hebt toegang tot een faculteit met uitgebreide ervaring in lesgeven aan kunstacademies en met sterke professionele praktijken, en wordt ondergedompeld in de fascinerende culturele geschiedenis en de inspirerende en landschappelijke schoonheid van het Burren-landschap.