
Diploma in
Diploma in informatie- en communicatietechnologie - specialisatie interactieve technologie Asia Pacific University of Technology & Innovation (APU)

Invoering
Toelatingseisen
Algemene vereisten
SPM | 3 studiepunten in ten minste 3 vakken op SPM-niveau inclusief wiskunde, met een minimum van een voldoende in Bahasa Malaysia en Sejarah (geschiedenis); |
IGSE/O-niveaus | 3 studiepunten (Grade C en hoger) in ten minste 3 vakken op IGCSE / O-niveaus inclusief wiskunde; |
UEC | 3 studiepunten (graad B en hoger) in ten minste 3 vakken in UEC, waaronder wiskunde; |
Certificaat | Pass relevant Certificaatprogramma of het equivalent daarvan; |
Een kwalificatie die APU accepteert, is gelijk aan het bovenstaande.
Opmerking: de bovenstaande toelatingseisen kunnen verschillen voor specifieke programma's op basis van de nieuwste programmanormen die zijn gepubliceerd door de Malaysian Qualifications Agency (MQA). De kwalificatie- en toelatingseisen voor de programma's worden bepaald op basis van de "Comparison List of Equivalency of International Qualifications with SPM (O-Levels equivalent) and STPM (A-Levels equivalent)", gepubliceerd door het Malaysian Qualifications Agency (MQA).
Engelse vereisten
Internationale studenten
- IELTS: 4.0
- TOEFL IBT: 30-31
- Pearson (PTE): 30
- MUET: Band 2
Programmaoverzicht
Dit APU diploma in informatie- en communicatietechnologie met een specialisatie in interactieve technologie is ontworpen om het volgende te bieden:
- Dekking van het academische aspect en het beroepsaspect van het brede gebied van computer- en informatie- en communicatietechnologie, met de nadruk op aspecten van interactie met een systeem.
- Bereid studenten voor op een loopbaan in de ICT-omgevingen met de nadruk op het ontwerpen van oplossingen, de ontwikkeling van multimedia en computergames, ondersteuning van technologische infrastructuur en interactieve toepassingen.
- Train studenten met kritische, onafhankelijke en coöperatieve leervaardigheden om reacties op voortdurende toekomstige veranderingen in industriële praktijken te vergemakkelijken.
- Studenten uitrusten met academische en professionele vaardigheden om oplossingen te plannen, ontwikkelen en onderhouden die de toepassing van technologie in een organisatorische context vereisen binnen de gestelde beperkingen.
Semester 1
Aan het begin van het programma verwerven studenten elementaire wiskundige, taal- en communicatievaardigheden, samen met kernvaardigheden op het gebied van informatietechnologie. Studenten krijgen inzicht in basisconcepten en terminologie met betrekking tot technologie en bedrijfsbeheer.
Modules
- Engels voor academische doeleinden
- Grondbeginselen van ondernemerschap
- Bedrijf beheren
- Praktische IT-vaardigheden
Semester 2
Het tweede semester bouwt voort op en breidt de basiskennis uit die in het eerste semester is ontwikkeld. Taal- en communicatieve vaardigheden worden naar een hoger niveau van onderzoek en professionaliteit gebracht. Het vermogen om problemen te analyseren en op te lossen met behulp van kwantitatieve vaardigheden en bekendheid met technologie wordt verbeterd.
Modules
- Academische onderzoeksvaardigheden
- Informatie Systemen
- Discrete wiskunde
- Professionele communicatie
Semester 3
Dit semester brengt studenten naar een nieuw niveau op het gebied van informatie- en communicatietechnologie, zoals computerprogrammering, databases, internettoepassingen en computersysteemarchitectuur. Met deze kennis kunnen studenten computerhulpmiddelen en -technieken gebruiken om veelvoorkomende problemen in de echte wereld op te lossen.
Modules
- Databasesystemen
- Besturingssystemen
- Computersysteemarchitectuur
- Programmeren met Python
Semester 4
Studenten worden blootgesteld aan meer geavanceerde ontwikkelingsconcepten, waaronder de toepassing van bruikbaarheidsprincipes in het webontwerp- en ontwikkelingsproces en de systeemontwikkelingscyclus. Tegelijkertijd maken studenten kennis met het ontwerpen en documenteren van computergames in de Digital Games Design & Re-engineering. Inzetbaarheidsvaardigheden worden geïntroduceerd via de principes van besturingssystemen, waarmee studenten worden voorbereid op het bieden van technische ondersteuning binnen een organisatie.
Modules
- Webontwikkeling
- Operationeel beheer van informatietechnologie
- Re-engineering van het ontwerp van digitale games
- Netwerken en netwerken
- Systeemanalyse en ontwerp
Semester 5
In hun laatste semester verwerven studenten basiskennis van computernetwerken om hun kennis van computertechnologie te verdiepen. Bovendien zullen ze worden blootgesteld aan multimediatechnologie om hun kennis en begrip van het gebruik van afbeeldingen, audio en video te vergroten. Studenten ontwerpen en implementeren ook algoritmen met behulp van hun tweede programmeertaal en voltooien een Software Development Project om te laten zien dat ze vaardigheden, kennis en begrip uit het volledige programma kunnen integreren, inclusief multimediatechnieken voor zakelijke presentaties en entertainment.
Modules
- Java-programmering
- Digitale beeldproductie
- Audiovisuele technologie
- Softwareontwikkelingsproject
Semester 6 - Stage (8 weken)
Studenten zullen een stage / industriële training volgen voor een minimumperiode van 8 weken om hen voor te bereiden op een soepele overgang van de klas naar de werkomgeving.
* Naast het bovenstaande moeten alle studenten ook met succes de modules Algemene studies voltooien, zoals bepaald door het Maleisische kwalificatiebureau, en voldoen aan de kredietvereisten voor co-curriculaire activiteiten.
Verdere studies
Na succesvolle afronding van dit programma met een CGPA van 2.5 en hoger; je komt in aanmerking om door te stromen naar een van de volgende opleidingen die bij APU .
- BSc (Hons) in ontwikkeling van computerspellen
- BSc (Hons) in multimediatechnologie
- BSc (Hons) in multimediatechnologie met een specialisme in VR/AR
- BSc (Hons) in informatietechnologie
- BSc (Hons) in informatietechnologie met een specialisme in:
- Beveiliging van informatiesystemen*
- Cloud computing*
- Netwerkcomputers
- Mobiele technologie*
- Internet of Things (IoT)
- Digitale transformatie
- Financiële technologie (FinTech)
- Bedrijfsinformatiesystemen
* Houd er rekening mee dat de overbruggingsmodule(s) nodig zijn voordat u doorgaat naar jaar 2.
Voor het volledige overzicht van onze diplomaprogramma's verwijzen wij u naar de brochure van het pre-universitaire programma.
Cursuskosten
Maleisische studenten | Internationale studenten |
€ 44.900 | RM 46.800 (USD 12.000) |
*De hier vermelde vergoedingen zijn exclusief deposito's en andere overige vergoedingen.
leerplan
Programma overzicht
Dit APU -diploma in informatie- en communicatietechnologie met een specialisme in interactieve technologie is bedoeld om het volgende te bieden:
- Dekking van zowel het academische aspect als het beroepsaspect van het brede gebied van informatica en informatie- en communicatietechnologie, met de nadruk op aspecten van interactie met een systeem.
- Bereid studenten voor op een loopbaan in de ICT-omgevingen met de nadruk op het ontwerpen van oplossingen, de ontwikkeling van multimedia en computerspellen, ondersteuning van technologische infrastructuur en interactieve toepassingen.
- Train studenten met kritische, onafhankelijke en coöperatieve leervaardigheden om reacties op voortdurende toekomstige veranderingen in industriële praktijken te vergemakkelijken.
- Rust studenten uit met academische en professionele vaardigheden om oplossingen te plannen, ontwikkelen en onderhouden die de toepassing van technologie in een organisatorische context vereisen binnen de ondervonden beperkingen.
Semester 1
Aan het begin van het programma verwerven studenten elementaire wiskundige, taal- en communicatievaardigheden, samen met kernvaardigheden op het gebied van informatietechnologie. Studenten krijgen inzicht in basisconcepten en terminologie met betrekking tot technologie en bedrijfsbeheer.
modules
- Engels voor academische doeleinden
- Grondbeginselen van ondernemerschap
- Zaken beheren
- Praktische IT-vaardigheden
Semester 2
Het tweede semester bouwt voort op en breidt de in het eerste semester ontwikkelde basiskennis uit. Taal- en communicatieve vaardigheden worden naar een hoger niveau van onderzoek en professionaliteit gebracht. Het vermogen om problemen te analyseren en op te lossen met behulp van kwantitatieve vaardigheden en bekendheid met technologie wordt verbeterd.
modules
- Academische onderzoeksvaardigheden
- Informatie Systemen
- Discrete wiskunde
- Professionele communicatie
Semester 3
Dit semester brengt studenten naar een nieuw niveau op het gebied van informatie- en communicatietechnologie, zoals computerprogrammering, databases, internettoepassingen en computersysteemarchitectuur. Met deze kennis kunnen studenten computerhulpmiddelen en -technieken gebruiken om veelvoorkomende problemen uit de echte wereld op te lossen.
modules
- Databasesystemen
- Besturingssystemen
- Architectuur van computersystemen
- Programmeren met Python
Semester 4
Studenten worden blootgesteld aan meer geavanceerde ontwikkelingsconcepten, waaronder de toepassing van bruikbaarheidsprincipes in het webontwerp- en ontwikkelingsproces en de systeemontwikkelingscyclus. Tegelijkertijd maken studenten kennis met ontwerp en documentatie op computerspelniveau in de Digital Games Design & Re-engineering. Inzetbaarheidsvaardigheden worden geïntroduceerd via de principes van besturingssystemen, waarbij studenten worden voorbereid op het bieden van technische ondersteuning binnen een organisatie.
modules
- Webontwikkeling
- Operationeel beheer van informatietechnologie
- Re-engineering van het ontwerp van digitale games
- Netwerken & Netwerken
- Systeemanalyse en -ontwerp
Semester 5
In hun laatste semester verwerven studenten basiskennis van computernetwerken om hun kennis van computertechnologie te verdiepen. Bovendien zullen ze worden blootgesteld aan multimediatechnologie om hun kennis en begrip van het gebruik van afbeeldingen, audio en video te vergroten. Studenten ontwerpen en implementeren ook algoritmen met behulp van hun tweede programmeertaal en voltooien een softwareontwikkelingsproject om te laten zien dat ze vaardigheden, kennis en begrip uit het volledige programma kunnen integreren, inclusief multimediatechnieken voor zakelijke presentaties en entertainment.
modules
- Java-programmering
- Digitale beeldproductie
- Audio-Visuele Technologie
- Softwareontwikkelingsproject
Semester 6 - Stage (8 weken)
Studenten volgen een stage/industriële training voor een periode van minimaal 8 weken om hen voor te bereiden op een soepele overgang van de klas naar de werkomgeving.
* Naast het bovenstaande moeten alle studenten ook met succes de algemene studiesmodules voltooien, zoals bepaald door de Malaysian Qualification Agency, en voldoen aan de kredietvereisten voor co-curriculaire activiteiten.
Verdere studies
Na succesvolle afronding van dit programma met een CGPA van 2,5 en hoger; je komt in aanmerking om door te stromen naar een van de volgende studieprogramma's die worden aangeboden op APU.
- BSc (Hons) in de ontwikkeling van computerspellen
- BSc (Hons) in multimediatechnologie
- BSc (Hons) in multimediatechnologie met een specialisme in VR/AR
- BSc (Hons) in informatietechnologie
- BSc (Hons) in informatietechnologie met een specialisme in:
- Beveiliging van informatiesystemen*
- Cloud computing*
- Netwerkcomputers
- Mobiele technologie*
- Internet der dingen (IoT)
- Digitale Transformatie
- Financiële Technologie (FinTech)
- Bedrijfsinformatiesystemen
* Houd er rekening mee dat overbruggingsmodule(s) nodig zijn voordat je doorgaat naar jaar 2.
Voor een volledig overzicht van onze diplomaprogramma's verwijzen wij u naar de pre-universitaire programmabrochure.