Zomercursus modefotografie in Rome
IED – Istituto Europeo di Design Rome
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Rome, Italië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 weken
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 3.100
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
01 Jul 2024
Invoering
Als je een passie hebt voor modefotografie en je wilt je portfolio opbouwen, of als je op zoek bent naar een creatieve ervaring, dan biedt dit programma je de technische en methodologische vaardigheden om een modefotoshoot op een buitenlocatie in Rome op te zetten , met een prachtige achtergrond, waar duizenden jaren geschiedenis zich vermengen met de hedendaagse stad.
Onze docenten zullen je door het hele proces begeleiden, van het eerste concept tot het moodboard, evenals de studio-opnames, de keuze van de externe locatie, de organisatie van het creatieve team en het beheer van de modellen, zodat je kan alle elementen van het verhaal dat u wilt vertellen samenvoegen.
Methodologie en structuur
Onder begeleiding van ons onderwijzend personeel, bestaande uit bekende professionals, zoals stylisten, fotografen en visagisten, en door zowel praktische als theoretische lessen, maak je kennis met de internationale mode-industrie en de apparatuur die moet worden gebruikt, evenals met mode en stijlen door de eeuwen heen.
Daarnaast leer je hoe je een creatief team aanstuurt, de locatie kiest, de onderwerpen selecteert, de shoot regisseert, enzovoort.
Tijdens het eerste deel, via een historische excursie naar modefotografie en door middel van een reeks shoots in een studio, verwerf je de nodige culturele kennis en technische vaardigheden.
In het tweede deel ga je in op de ontwikkeling van het project, door het maken van een moodboard en de keuze van de locatie en van de kleding en accessoires, om zo de statische fotoshoot tot leven te brengen.
Het programma gaat verder met de buitenopname en tot slot met de selectie van de foto's, bewerking en postproductie.
Galerij
Ideale studenten
Het programma staat open voor afgestudeerden van de middelbare school, universiteitsstudenten of professionals uit andere vakgebieden die praktische en intensieve ervaring willen opdoen in de wereld van mode en imago.
Kandidaten moeten een middelbare schooldiploma hebben, een bovengemiddelde kennis van het Engels (overeenkomend met B2-niveau), basiskennis van fotografische technieken (belichting, lenzen, inlijsten) en fotobewerkingsvaardigheden met Photoshop.
Beurzen en financiering
Lees meer op onze website:
leerplan
Studie plan
Het modesysteem en zijn esthetiek
Een kort overzicht van de geschiedenis van modefotografie, met bijzondere aandacht voor de rol van redactionele fotografie buitenshuis. Daarna kijk je naar het complexe systeem van relaties tussen modefotografie en reclame en tussen reguliere en onafhankelijke tijdschriften, voordat je de reikwijdte van de fotograaf onderzoekt en hoe deze omgaat met de tijdschriften waarvoor hij werkt, de verzoeken van uitgevers en promotionele eisen.
Fotografische technieken voor mode
In de afgelopen twintig jaar zijn de verlichting en apparatuur die beschikbaar is voor modefotografie aanzienlijk geëvolueerd. Tijdens deze module gebruik je zowel fotografische als bioscoopverlichtingsapparatuur en niet-conventionele instrumenten, beheerd met een diepgaande kennis van de fotografische techniek die altijd een middel is om een doel te bereiken en wordt gebruikt om de mode en haar esthetiek aan te vullen.
Elementen van schoonheid en styling
Styling en make-up komen aan bod in hun vele verschillende aspecten en esthetische, culturele en professionele implicaties, met verwijzingen naar esthetiek als illustratie van een tijd in de geschiedenis en een ethisch ideaal.
Vanuit een professioneel oogpunt onderzoekt de module de rol van styling en make-up in zijn verschillende toepassingen, in een redactionele functie, een catalogus of een lookbook, en de elementen die samenkomen om een modebeeld te creëren, worden geharmoniseerd, door interactie met de fotograaf en met de locatie en de set.
Studio
Studio-ontmoetingen zijn gewijd aan de presentatie van casuïstiek en aan het bedenken, plannen en plannen van shoots.
Kunstrichting
Een fundamenteel onderdeel in het concept van een foto, dat de verschillende visuele opties analyseert en het creatieve proces kanaliseert, afhankelijk van of het werk voor een redactionele functie is of om een merk of product te benadrukken, en dat een benadering van het hele werk hanteert die geeft het een onderscheidend karakter vanuit het oogpunt van inspiratie en stijl, met als doel een boodschap te versterken door middel van beeld.
Organisatie en productie van de modeservice
Deze module behandelt de vragen met betrekking tot een fotoshoot in de buitenlucht: van de keuze van de locatie tot de casting, evenals de logistiek en de keuze van de meest competente teamleden. Ten slotte verwerft u de nodige soft skills om de onverwachte gebeurtenissen die kenmerkend zijn voor dit beroep en die zich voordoen in omstandigheden die niet uitgesteld of herhaald kunnen worden, aan te pakken en snel op te lossen.
Moodboard
Het moodboard is een essentieel hulpmiddel om een opnameproject te bedenken - net als elk ander creatief project - en dit aan een klant te presenteren. In deze module wordt het moodboard opgesplitst in zijn vele verschillende aspecten, inspiratie-elementen, visuele trends en culturele referenties. Er zullen brainstormsessies en workshops over merkpersoonlijkheid worden gehouden om te onderzoeken hoe deze tool kan worden gebruikt door middel van het zoeken naar afbeeldingen en het selecteren van trefwoorden om merkpersoonlijkheid en het visuele en conceptuele territorium te definiëren.
Na-productie
Deze module heeft een technische en artistieke ondersteunende functie die van toepassing is op de postproductiefase van het geproduceerde materiaal, en het helpt je om oplossingen te bedenken om het in de planningsfase voorgestelde resultaat te bereiken, vooral op het gebied van toning.
Review, Bewerken, Portfolio
Deze laatste module leidt u door het fundamentele proces van het analyseren van het geproduceerde materiaal en het selecteren van de beste werken en het gebruik van digitale bewerking afhankelijk van het te bereiken doel. Het resultaat is een portfolio georganiseerd met een duidelijke visuele vertel- en communicatiebenadering die volledig getuigt van de ervaring en de vaardigheden die zijn opgedaan voor verdere professionele ontwikkeling.