Zomercursus grafisch ontwerp in branding
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Barcelona, Spanje
Talen
Engels
Studieformaat
Blended
Duur
3 weken
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
EUR 3.150
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Jul 2024
Invoering
Het gebied van visuele identiteitsontwerp voor bedrijven, producten, evenementen en diensten is aanzienlijk veranderd. Tegenwoordig zijn merken dynamischer, verschuivend, adaptief en evoluerend dan ooit. Ze zijn niet langer een statisch element en er komen steeds meer apparaten en platforms op waarop visuele identiteitssystemen kunnen worden ingezet. Dit vraagt om een strategische aanpak en een efficiënt ontwerp dat mee kan met deze trends.
De Summer Graphic Design in Branding- cursus onderzoekt de relatie tussen visuele interfaces en gebruikerservaring en probeert te begrijpen hoe deze zijn gekoppeld aan gedrukte en digitale media, sociale media, digitale verspreiding en promotieplatforms, en hoe dit allemaal van toepassing is op de omgevingen om ons heen .
Ideale studenten
Studenten profiel
Deze cursus is vooral gericht op mensen die geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van inzicht in de belangrijkste tools die worden gebruikt bij het genereren van ontwerp- en visuele communicatieprojecten en het leren van de basisconcepten die worden gebruikt in de grafische ontwerpwereld en in het bijzonder in visuele identiteit, branding en merkcultuur.
Het richt zich ook op ontwerpers uit andere vakgebieden, afgestudeerden en studenten in schone kunsten, communicatie, fotografie, uitgeverijen, reclame of drukwerk, en ondernemers die hun kennis van strategisch grafisch ontwerp willen verbreden. Universitaire studenten en afgestudeerden in Grafisch Ontwerp en visuele en interactieve communicatie.
Enige beheersing van Adobe Photoshop, Illustrator, InDesign en/of Acrobat wordt positief gewaardeerd. Studenten leren niet hoe ze deze tools moeten gebruiken tijdens de lesuren, maar zullen worden gevraagd om hun projecten te produceren met behulp van de software van hun keuze.
toelatingen
Galerij
leerplan
Methodologie
De cursus is gebaseerd op case studies en andere projectmethodologieën zoals Visual Design Thinking.
Deze zomercursus gaat in wezen over het observeren, analyseren, vergelijken, creëren en ontwikkelen van strategieën, bronnen en methodologieën om visuele identiteitssystemen te ontwerpen. Van toepassing op huisstijl, branding, bewegwijzering, evenementontwerp, productontwerp, tentoonstellingsdisplays, sociale media en digitale media.
Het stimuleert de creativiteit, stimuleert nieuwe designtrends, traint de manier van denken van ontwerpers (bewust) en moedigt hen aan om verantwoord te projecteren en te ontwerpen met het heden en de toekomst in het achterhoofd.
Formaat
Blended, 8 weken online, 1 week on-site. Dienstregeling ter plaatse: maandag, woensdag en vrijdag van 9u30 tot 15u; Dinsdag en donderdag van 9u30 tot 15u en van 16u tot 18u30.
Programma resultaat
Doelstellingen
- Een inleiding geven in de verschillende stadia van een ontwerp- en visuele communicatieproject gericht op visuele identiteitssystemen.
- Werken met verschillende representatietechnieken, modellen maken (dummies), offertes opstellen en begrijpen hoe je een project moet managen, produceren en uitvoeren.
- Nieuwe ontwerpcriteria onderzoeken op basis van een casestudy en andere projectmethodologieën (visual design thinking) en de verschillende ideeën analyseren die studenten bedenken om hetzelfde probleem binnen een specifiek project op te lossen.
- Leren over de materialen, tools, strategieën, technieken en technologie die verband houden met grafisch ontwerp en visuele communicatie.
- Het ontwikkelen van creatieve concepten en het vermogen om esthetische, functionele en effectieve ontwerp- en communicatieoplossingen voor merkprojecten te bedenken.
- Het opbouwen van de vaardigheden die nodig zijn om een goed professioneel project te presenteren.
- Trends interpreteren en gelijke tred houden met technologische en innovatieve doorbraken.