Undergraduate Opleiding In Industrieel Ontwerp Intensive

Umeå University, Umeå Institute of Design

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Undergraduate Opleiding In Industrieel Ontwerp Intensive

Umeå University, Umeå Institute of Design

Natuurlijk Pakket - Industrial Design Intensive (Undergraduate)

Industrial Design Intensive is een eenjarige cursus pakket dat loopt over een heel studiejaar, vanaf de herfst tot het voorjaar termijn. Het najaar term is gewijd aan de fundamentele methoden in de industriële design met de nadruk op het product ontwerp-proces, terwijl de lente term omvat basics in interaction design, service design en design management.

Het doel van de cursus is dat de student basiskennis over en inzicht in de methoden en procedures die worden gebruikt in industriële ontwerp moet verwerven. Speciale aandacht wordt gegeven aan het proces van productontwikkeling, maar andere gebieden van industriële vormgeving zijn ook geïntegreerd in de cursus, zoals interaction design, service design en design management. De cursus is vooral gericht op de methoden voor het analyseren van problemen, methoden voor ideevorming en creativiteit en methoden voor visualisatie, presentatie en communicatie.

De cursus is niet de bevoegdheid te geven aan de industriële vormgeving professioneel uit te voeren, maar is gericht op het geven studenten een basis bevoegdheid van die werkzaam zijn binnen het ontwerp gebied. Na het voltooien van de cursus zijn de studenten goed zijn uitgerust om te werken in het ontwerp-gerelateerde gebieden op basis van hun eerdere vakgebied en met specifieke kennis van het ontwerpproces.

Als uw doel is een MA graad na IDI studies, let wel dat met het oog op toepassing van een MA-programma in Zweden, is het noodzakelijk om nu al een bachelor diploma. De Industrial Design Intensieve cursus zal niet geven u een bachelor diploma op zich, maar is mogelijk in een BA-niveau diploma in een ander gebied van de studie op te nemen.

Als uw doel is een MA graad na IDI studies, let wel dat met het oog op toepassing van een MA-programma in Zweden u een Bachelor diploma nodig.

Studiemethode

Het curriculum is gestructureerd in vier van tien weken durende cursus elementen, waarbij de studenten individueel of in kleine groepen zullen werken. Het onderwijs benadrukt het belang van de groep leren en de processen waarin leren ligt in zowel theorie en praktijk. Daarom is aanwezigheid in de klas is dagelijks verplicht ten minste drie en zes uur per dag. De studie is Engels.

Wij werken met kleine studiegroepen en hoge leraar dichtheid. In vaste dienst docenten en programmaleiders, maar ook ondersteunend personeel aanwezig zijn dagelijks om UID tijdens kantooruren. Studenten worden aangemoedigd om contact met medewerkers en docenten in persoon wanneer ze het nodig hulp, begeleiding of andere studie gerelateerde vragen. Contacten tussen medewerkers, docenten en studenten zijn gemakkelijk en informeel karakter. Onze overtuiging is dat dit een van de fundamenten van een creatieve en een open leeromgeving waar studenten uit verschillende programma's, cursussen en studie niveaus hebben voortdurend contact met elkaar en met het personeel, zowel informeel als in leersituaties.

Pedagogische Foundation

Onze pedagogische strategie van het combineren van theorie en praktijk door middel van het uitvoeren van het grootste deel van het onderwijs in realistische projecten met externe partners is opgericht toen UID werd opgericht in 1989, en is ontwikkeld en verbeterd sindsdien. We streven naar een nauwe samenwerking met de omringende gemeenschap - nationaal en internationaal - in deze studentenprojecten. Daarom streven we ook naar een breed scala van externe docenten en consultants met een uitgebreide professionele ervaring van hun respectieve vakgebieden, van de maatschappij, de industrie en de universiteit, die parallel met de vaste UID docenten instrueren hebben.

Een perspectief van gendergelijkheid die is ingebouwd in de toelating, het onderwijs en het onderzoek is kenmerkend voor de pedagogische visie. In Umeå Institute of Design's gelede profiel van de gebruiker perspectief en proces oriëntatie, diversiteit en gelijke kansen perspectieven staan ​​centraal in zowel de beschrijvingen en de voltooiing van de projecten project. Een verscheidenheid van pedagogische methoden en processen worden gebruikt, zoals probleemgestuurd onderwijs, case-studies, leren door te doen, balans en variatie tussen theoretische en praktische secties, het bestuderen en testen, het adviseren in projectvorm, lezingen, discussies seminars en zelfreflectie . In het algemeen worden de studenten verwacht dat zij de verantwoordelijkheid voor hun leerproces door middel van methodische voorbereiding voor, actieve deelname aan en zelfreflectie na alle soorten onderwijs en leren situaties.

Een pedagogische bouwsteen is het werk van de studenten met een "realistische" projecten met ervaren begeleiding, vaak samen met een externe samenwerkingspartner. De leerlingen zelfstandig werken in de verschillende fasen van het ontwerpproces en ze hebben de mogelijkheid om na te denken over geslaagde en mislukte methoden en resultaten. Het werk met de verschillende fasen van het ontwerpproces in project vorm is op zichzelf een voorbeeld van probleemgericht leren.

Groep Learning

Een andere pedagogische bouwsteen is gebaseerd op de waarneming dat de leerlingen vaak leer zoveel van elkaar vanaf de docenten of docenten. Wij geloven dat kennis grotendeels is opgebouwd door groepsprocessen en ervaring en kennis die persoon waardevol aanknopingspunten voor collectief leren. Als onderdeel van deze visie op de groep leren, Umeå Institute of Design geldt openheid op presentaties en adviseren, zodat alle studenten de mogelijkheid om deel te nemen in en te leren van elkaar en van de opmerkingen van de leerkrachten en adviseurs om andere studenten. Om deze reden hebben we ook sterk benadrukken dat alle werkzaamheden moet plaatsvinden op de school tijdens de studie-uren, 08:00-05:00.

Alle resultaten van het onderzoek zijn individueel vaakst gemeld in de vorm van orale, visuele en schriftelijke presentaties, maar het proces is vaak gebaseerd op momenten van samenwerking in groepen studenten. Het belang van de studentengroep samenwerking, groepsdynamiek en groepsprocessen zijn opgenomen in het onderwijs. In het kader onderwijs streven wij ernaar om de concurrentie en de rivaliteit tussen de studenten te ontmoedigen en in plaats daarvan de leerlingen aanmoedigen om met elkaar te delen en elkaar helpen, omdat het succes van het project is gebaseerd op de som van de vele onderdelen die elk en iedereen draagt. Daarom werken we actief met het houden van een open, onderzoekende en bemoedigende sfeer in alle leersituaties en in de dag-tot-dag-activiteiten.

ONDERWERPEN

Ontwerpproces basics, 15 ECTS

De cursus biedt een overzicht van en inleiding tot de methoden en processen op het gebied van industrieel ontwerp en in het proces van productontwikkeling. Een inleiding tot visualisatietechnieken in 2D (schetsen) en 3D (modeling technieken), alsook in grafisch ontwerp, gegeven. Focus ligt op het ontwerp-proces in de ontwikkeling van fysieke producten en de visualisatie en communicatie van ideeën en design concepten. Het perspectief van een ontwerp voor iedereen en duurzame ontwerp worden ingevoerd in verband met het ontwerp-proces. Het is de bedoeling dat de student begrijpt en voert een eenvoudige toepassing van methoden voor het ontwerpen en processen in projecten begeleid.

Ontwerp implementatie, 15 ECTS

De cursus biedt een dieper onderzoek naar methoden en processen worden toegepast in industrieel ontwerp, met een speciale focus op ergonomisch design, gebruiksvriendelijkheid studies en de vorm ontwikkeling. De sub-cours omvat toegepast onderzoek in het project vorm, waarbij de nadruk ligt op methoden voor de analyse, het oplossen van problemen en de evaluatie met betrekking tot de gebruiker foucus, Design for all, ergonomie en branding in het proces van productontwikkeling. Visualisatie vaardigheden gericht in de loop omvatten schetsen en computer aided digitale modellering en fysieke 3D-modellering (schets modellen en presentatie-modellen). Een basiscursus systematisch te werken met kleur in het ontwerp is gegeven, en een keuzevak deel van de cursus geeft de student de mogelijkheid om te kiezen voor specifieke ontwerp vaardigheden of gebieden te ontwikkelen.

Interacties en uitdrukkingen, 15 ECTS

De cursus bestaat uit werken in projectvorm met het ontwerp-proces in interaction design en de ontwikkeling van niet-fysieke producten, in relatie tot elementaire cognitieve ergonomie, prototyping en visualisatie via verschillende 2D en 3D technieken. De cursus richt zich ook werken met vorm, styling en visualisatie in verwijzing naar het transport ontwerp, met inbegrip van modellering technieken, en de integratie van dit project in het werk. Tijdens de cursus werken de studenten met het produceren van een portfolio, en worden getraind in verschillende grafische en visuele hulpmiddelen om persoonlijke vaardigheden en processen uit te drukken in een ontwerp professionele context.

IDI Ontwerp communicatie, 15 ECTS

Een doel van de cursus is dat de student zal in staat zijn om problemen in het ontwerp, het ontwerp processen, design concepten en de rol van de industrieel ontwerper via verschillende media en in verschillende situaties te communiceren: in tentoonstellingen, in mondelinge presentaties en in digitale of gedrukte visuele en schriftelijk materiaal. Het ontwerpproces in service design wordt geïntroduceerd en een project op het gebied van service design wordt uitgevoerd, zowel met betrekking tot productontwikkeling en interaction design. Studenten voeren stduies van adviesbureaus, bedrijven en andere instellingen die relevant zijn voor het management en design onderwijs te ontwerpen, met betrekking tot zowel het ontwerp communicatie en de rol van de industrieel ontwerper. De rol van de industrieel ontwerper wordt bekeken vanuit een strategisch perspectief en in verband met de historische context van de industriële vormgeving beroep.

Toelating

Toelating is gebaseerd op de toepassing, academische vereisten, taalvaardigheid en home opdracht. Een selectiecommissie beoordeelt de aanvragen.

Let op: toepassingen die UID te bereiken na 15 januari zal alleen worden overwogen als studie er nog plaatsen avaliable op de baan na de eerste ronde van applicaton beoordelingen en selectie. Indien u wenst te overhandigen in een late aanvraag, gelieve ons te contacteren.

Kennisgeving van selecties resultaten wordt gegeven via universityadmissions.se


We hebben geen kennis acceptatie te geven via de telefoon, noch hebben we de mogelijkheid om te beoordelen of een opmerking over thuis opdrachten.

Een maximum van 20 studenten worden toegelaten.

Deadline

De uiterste datum voor aanmelding is 15 januari.

Programma Pre-requisites

Studenten moeten eerder hebben gedaan, en doorgegeven, een minimum van een jaar full-time universitaire studies, 60 studiepunten (60 ECTS) of het equivalent.

Studenten zijn verplicht om een ​​hoog niveau van het Engels taalvaardigheid (equivalent aan Engels B van Zweedse middelbare school) te laten zien.

Collegegeld / Application Fees

Collegegeld en de kosten van de aanvraag wordt aangerekend voor studenten van buiten de Europese Unie.

Aanvraagkosten

Inschrijfgeld kost 900 SEK (Zweedse kronen) (≈ € 96 of $ 129). Om uw aanvraag te verwerken, de kosten van de aanvraag moet worden volledig betaald.

De kosten van de aanvraag dekt de kosten in verband met de behandeling van een aanvraag.

Studenten die zijn ingeschreven voor een cursus of opleiding aan een Zweedse universiteit op het moment dat zij dienen hun aanvraag zal niet worden verplicht om een ​​eenmalige vergoeding te betalen.

De primaire methode van betaling zal online met een creditcard of bankpas zijn. Dit is veruit de beste methode van betaling als het is snel, efficiënt en veilig. Het inschrijfgeld van SEK 900 is om online te worden gemaakt.

Collegegeld

Het collegegeld voor een studiejaar in Umeå Institute of Design is SEK 270 000 (≈ € 28 700 of $ 38 800)

Methoden van betaling voor collegegeld

Studenten die nodig zijn om collegegeld te betalen een factuur ontvangen van Umeå University na de kennisgeving van de toelating is verstuurd. Details over betaling zal in de nabije toekomst worden bijgewerkt.


Belangrijke data


15 Uiterste datum januari toe te passen.
Stap 1. universityadmissions.se
Stap 2. Deadline voor thuis opdracht en motivatiebrief.


3 februari Uiterste datum voor de toepassing te betalen of overlegt documentatie van uw staatsburgerschap te bevestigen dat u niet hoeft te toepassing of collegegeld te betalen. Deadline voor bewijsstukken (vooropleiding) aan te komen in Strömsund.


Eind maart: Kennisgeving van de selectie resultaten verzonden via universityadmissions.se


3 april: Laatste datum voor geaccepteerde studenten te beantwoorden aanbod van onderzoek plaats.


Midden april: Tweede mededeling van de selectie resultaten wordt aan aanvragers op de reservelijst verzonden.


Te laat ingediende aanvragen

Let op: toepassingen die UID te bereiken na de deadline zal alleen worden overwogen als studie er nog plaatsen beschikbaar zijn op de baan na de eerste ronde van de aanvraag beoordelingen. Indien u wenst te overhandigen in een late aanvraag, gelieve ons te contacteren.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Sept. 2018
Duration
Duur
1 jaar
Voltijd
Locations
Zweden - Umeå
Startdatum: Sept. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Sept. 2018
Zweden - Umeå
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan