Meld je vóór 16 november 2021 aan om te genieten van USD 150 korting op de programmakosten. Gebruik code SMU150EBTA tijdens de betaling. Wat zal dit programma voor u doen? Na succesvolle afronding van het programma kunnen deelnemers: Ontwikkel de productmindset die nodig is om levensvatbare producten of diensten op de markt te brengen. Definieer het probleem dat een product zal oplossen terwijl u de klantreis in kaart brengt; gearticuleerde gebruikerspersona's. Gebruik design thinking om innovatieve ideeën en oplossingen voor ontwerpproblemen te genereren. Analyseer strategieën en kaders voor het ontwikkelen, vermarkten en verkopen van een product. Evalueer product road mapping en prototyping beslissingen met behulp van verschillende product management technieken en praktijken. Maak een schets van een plan om een concurrerend, schaalbaar product te maken met behulp van belangrijke strategieën en kaders voor productontwikkeling. Programmamodules Het programma bestaat uit 8 modules. Elke module wordt geleid door een SMU-faculteitsdeskundige met veldervaring die specifiek is voor de productbeheeronderwerpen die worden besproken. Module 1: Productontwikkeling in het digitale tijdperk Onderzoek de oorzaken van disruptie voor producten en bedrijven, de verschillende stadia van digitale productontwikkeling en de platformmodellen en strategieën voor het creëren van netwerkwaarde. Module 2: Productportfoliostrategie Identificeer de belangrijkste elementen van een productportfolio, productportfoliostrategieën voor bedrijven en producten met effectieve toewijzing van middelen. Module 3: Klantgerichte producten ontwerpen en ontwerpdenken Analyseer de persona van de zakelijke klant met behulp van een ontwerpdenken, ontwerp en evalueer verschillende strategieën om relevante oplossingen voor ontwerpproblemen te conceptualiseren en te genereren. Onderzoek het belang van prototyping en testen tijdens het design thinking-proces. Module 4: Kloof tussen productkansen en minimaal levensvatbaar product Identificeer de hiaten in de productkansen voor bedrijfsgroei. Schets een stevige innovatiestrategie met behulp van een productinnovatiecharter en beschrijf een minimaal levensvatbaar product terwijl u het onderscheidt van een zakelijk voorstel. Module 5: Productmanagementmethode: Lean & Agile Productontwikkeling Beschrijf en vergelijk de traditionele en nieuwe productontwikkelingsprocessen. Onderzoek de implementatie van de lean en agile bedrijfsmethodologie in een organisatie. Schets een productontwikkelingsplan met een combinatie van design thinking, land development en agile methodologie. Module 6: Prijsstrategieën en bedrijfsmodellen Schets een plan om een effectief bedrijfsmodel en prijsstrategie voor een product of dienst te creëren. Bespreek het belang van op waarde gebaseerde prijzen voor een product. Onderzoek de nieuwe businessmodellen. Module 7: Positionering & Planning Analyseer elementen van een product en ontwikkel de positioneringsstrategie. Onderzoek de positioneringsstrategie van een product gericht op waardepropositie en het doelsegment van klanten. Herken de productkenmerken die de aankoopbeslissingen van consumenten beïnvloeden. Module 8: Productlevenscyclus lanceren en beheren met behulp van gegevens Beschrijf het concept van PLC met en bijbehorende richtlijnen. Leg de overwegingen van toenemende volwassenheid en afname van PLC uit. Identificeer de fase van PLC en de stappen die een organisatie in elke fase moet nemen om succesvol te zijn. Capstone-project Ontwikkel uw productmanagementervaring en -portfolio verder. Dit diepgaande Capstone-project daagt je uit om de vaardigheden en technieken die je in week 3 tot en met week 7 hebt opgedaan, toe te passen op een realistisch scenario voor productontwikkeling. Opdrachten Grab: nieuwe grenzen ontdekken voor groei in de Zuidoost-Aziatische deeleconomie Door middel van een casestudy gericht op een van Azië's meest succesvolle start-ups, identificeer je de belangrijkste belanghebbenden binnen het Grab-ecosysteem, analyseer je de concurrentiepositie van Grab en adviseer je hoe deze positie te versterken en nieuwe zakelijke kansen te creëren. Experimenteren & Opties Waardering Kies tussen twee producten om uw R&D-middelen te investeren: Product A omvat het ontwerp van een nieuwe batterij die gebruik zal maken van lithium-iontechnologie. Product B omvat het ontwerp van een nieuwe generatie batterijen op basis van de modernste nikkel-hydridetechnologie. Productlevenscyclus Bekijk de verkoop van iPhone vanaf de introductie in 2007 tot het tweede kwartaal van 2021, inclusief de verschillende modellen en prijspunten door de jaren heen. Programma Faculteit Kapil R Tuli, Ph.D. Lee Kong Chian Hoogleraar marketing, directeur, Retail Centre of Excellence Singapore Management University Kapil R Tuli is Lee Kong Chian Professor of Marketing, Director, Retail Centre of Excellence aan de Singapore Management University. Hij heeft een Ph.D. in Marketing van de Goizueta Business School aan de Emory University, een Master in Marketing & E-Commerce aan de Texas A&M University, een postdoctoraal diploma in bedrijfskunde van de NMIMS University (Mumbai) en een bachelor in scheikunde van de Mumbai University, India. Zijn specialisaties zijn Customer Centricity, Brand Management, Customer Satisfaction, Innovation & Digital Transformation. In de loop der jaren heeft Prof Tuli zich beziggehouden met het ontwerpen en leveren van executive onderwijsprogramma's, spreken in het openbaar en adviesopdrachten met een breed scala aan bedrijven zoals Visa, Tiffany & Co, Ikea, DFS, Johnson & Johnson, United Overseas Bank, Microsoft, Sembcorp Marine, Singapore Power, Singhealth, Civil Service College in Singapore, Zuellig Pharmaceuticals, Health Promotion Board, Public Utilities Board, Urban Regulatory Authority en Prysmian Inc. Momenteel doceert Prof Tuli Marketing Management aan MBA-studenten en Managing Service Innovations aan de Masters in Innovation-studenten. Daarnaast doceert Prof Tuli ook Marketingstrategie aan Ph.D. Studenten. Door de jaren heen is Prof Tuli erkend voor zowel zijn onderzoek als zijn onderwijs. In 2015 schreef hij een case study (Jungle Beer: An Entrepreneur's Journey) die door de EFMD werd bekroond met de Best Case Study Award in Entrepreneurship. In 2016 werd Prof Tuli de eerste faculteit van een Aziatische business school die de prestigieuze Rajan Vardarajan Award van de American Marketing Association (AMA) ontving voor vroege carrière-impact in marketingstrategie. In 2017 won Prof Tuli's onderzoek naar klantoplossingen de AMA-Sheth Award voor lange impact voor een artikel gepubliceerd in het Journal of Marketing. Shantanu Bhattacharya, Ph.D. Lee Kong Chian hoogleraar operationeel management; plaatsvervangend decaan (programma's); Academisch directeur, Ph.D. in het bedrijfsleven (algemeen management) Shantanu Bhattacharya is hoogleraar Operations Management aan SMU. Daarvoor was hij van september 2002 tot juni 2014 Associate Professor of Technology and Operations Management bij INSEAD en van september 1998 tot augustus 2002 Assistant Professor of Technology and Operations Management bij INSEAD. Zijn onderwijs- en onderzoeksinteresses liggen op het gebied van technologiebeheer, operationeel beheer, beheer van de toeleveringsketen en de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten. Prof Bhattacharya is lid van INFORMS, heeft verschillende presentaties gegeven over het omgaan met onzekerheid in de high-tech industrie, en zijn onderzoek is verschenen in Management Science. Voordat hij bij SMU en INSEAD kwam werken, was Prof Bhattacharya een instructeur aan de Universiteit van Texas in Austin. Markus Karner, Ph.D. Academisch directeur, Executive Development Dr. Karner geeft interdisciplinaire cursussen die complexiteitstheorie, ecologie, evolutie en strategie combineren. Hij gebruikt deze tools om het functioneren en de evolutie van complexe adaptieve systemen te onderzoeken door middel van diversiteit, recombinatie en creativiteit. Dr. Karner geeft sinds 2005 les aan studenten en MBA-kandidaten aan de Singapore Management University. Hij is eigenaar van een in Singapore gevestigd adviesbureau, Karner Consult Pte Ltd. Zijn onderzoek maakte gebruik van moleculair-biologische hulpmiddelen in microbiële ecologie in de Middellandse Zee, de Stille Oceaan en Antarctica. Hij ontving de US National Science Foundation Medal for Services in Antarctica. Dr. Karner publiceerde zijn oorspronkelijke onderzoek in het prestigieuze tijdschrift Nature en andere peer-reviewed publicaties en schreef een leerboek over biologische modellen voor het bedrijfsleven. Zijn onderzoek werd gefinancierd door de National Science Foundations van Oostenrijk en de VS, en door de Commissie van de Europese Gemeenschappen. Patrick Tan, Ph.D. Senior Docent Strategisch Management; Academisch directeur, ITI; Cursuscoördinator, ITI-traject Dr. Tan heeft meer dan 30 jaar senior regionale managementervaring bij banken en verzekeringsmaatschappijen. Hij heeft functies bekleed in regionaal en landelijk algemeen management, verkoop en bedrijfsontwikkeling, operaties, klantenservice en IT. Daarnaast is Dr. Tan betrokken bij het opstarten van bedrijven in Singapore, Indonesië, Thailand en China. Onderzoeksinteresses omvatten Strategie, inclusief de toepassing van Sun Tzu Art of War op het bedrijfsleven; Ontwerp bedenken; Bedrijfsmodelinnovatie en -beheer van bedrijven in Azië-Pacific. Srinivas K. Reddy, Ph.D. hoogleraar marketing; Directeur, Centrum voor Marketing Excellence; Academic Director, LVMH-SMU Asia Luxury Brand Research Initiative Naast zijn huidige universitaire rol, was professor Reddy ook de Associate Dean of General Management die toezicht hield op de MBA- en de Executive MBA-programma's. Daarvoor was hij Executive Director en Group Head, Corporate Strategy and Leadership Development bij Maytas. Voorafgaand aan de periode bij Maytas was hij de Robert O. Arnold Professor of Business en de directeur van het Coca-Cola Center for Marketing Studies, Terry College of Business aan de University of Georgia. Professor Reddy's expertise ligt op het gebied van branding, innovatie, ontwikkeling van nieuwe producten, marketing en concurrentiestrategie met betrekking tot nieuwe merken en diensten. Het onderzoek van prof. Reddy is gepubliceerd in Journal of Marketing, Journal of Marketing Research, Management Science, Social Networks, Statistical Science, Journal of International Business Studies, Marketing Letters, Journal of Retailing, Journal of the Academy of Marketing Science, Decision Support Systems en Tijdschrift voor bedrijfsonderzoek. In 2006 ontving hij de prestigieuze SUR-beurs van IBM om bedrijfsinnovatie en innovatieconversie te bestuderen. Hij heeft executive programma's geraadpleegd en gegeven voor IBM, Coca-Cola Company, United Parcel Service, Miller Brewing, Pfizer, Eli Lilly, Bristol-Myers-Squibb, Satyam Computer Services, Chase, Turner Broadcasting, Cox Interactive Media, Equitable, Ford Foundation , Price Waterhouse Coopers, MasterCard, Unilever, Sembcorp, MSIG, SingHealth, Randstad, Schneider Electric en Infineon. Programma Leerreis 140 videocolleges 50+ industriële voorbeelden 24 Opdrachten 8 Discussieborden 1 Capstone-project Waarom inschrijven voor productbeheer? Het succes van een bedrijf hangt af van de effectiviteit van het productbeheerproces. Of u nu nieuwe producten op de markt wilt brengen of bestaande wilt verbeteren, de productlevenscyclus vereist management en leiderschap om waarde aan klanten te leveren. Bijna 70% van de ondervraagde productmanagers was het ermee eens dat productbeheer een leidende rol is. 84% van de ondervraagde productmanagers en leiders zei dat ze in de eerste plaats verantwoordelijk zijn voor de productstrategie. bron: Alpha, 2020 57% van de productmanagers zegt dat productbeheer binnen hun organisatie is ingevoerd, maar zich nog steeds ontwikkelt. bron: Product Management Festival, 2020 43% van de productmanagers zegt dat ze worden gezien als leiders en belangrijke onderscheidende factoren binnen hun organisatie. bron: Product Management Festival, 2020 Voor wie is dit programma bedoeld? Het programma is bedoeld voor zowel technische als niet-technische professionals. Representatieve rollen en sectoren die hiervan kunnen profiteren, zijn onder meer: Industrieën: IT-producten en -diensten, bank- en financiële diensten, farmaceutische producten, advies en meer Functies: Technologisch management, algemeen management, bedrijfsvoering en advies Dit programma is ideaal voor professionals die nieuwe producten/diensten willen ontwikkelen, inkomsten en winstgevendheid willen verhogen, disruptieve bedrijfsmodellen willen conceptualiseren met een productgerichte benadering, productportfolio's en bedrijfsstrategie willen beheren en meer marktkansen voor bedrijfsgroei willen identificeren.
-