TRENDSPOTTING EN STRATEGISCHE VOORUITZICHTEN
Future London Academy
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Afstand leren
Duur
5 uur
Tempo
Full time, Deeltijd
Collegegeld
GBP 990 / per course
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Beurzen
Ontdek mogelijkheden voor beurzen om je studie te financieren
Invoering
De toekomst is moeilijk te voorspellen. Maar we kunnen beter met deze onzekerheid omgaan en voorbereid zijn op verschillende realiteiten. Leer de tools en frameworks die u helpen de toekomst beter te begrijpen, specifieke inzichten te verzamelen die relevant zijn voor uw bedrijfscategorie en deze te gebruiken om te groeien en te innoveren.
Voor wie is dit programma?
- Bedrijfseigenaren en leiderschapsteams
- CEO's, CIO's en hoofden van innovatie
- Straten en innovatiemanagers
- Ontwerpers en onderzoekers
- Futuristen en trendsetters
Je zult leren
- Hoe u trends vroeg kunt herkennen en erop kunt berijden, niet overgeleverd zijn aan uw categorie en een inhaalslag spelen
- Hoe verschillende toekomstige mogelijkheden uit te spelen en ze af te zetten tegen strategie, waarbij 'oh shit'-momenten worden vermeden
- Hoe u weet waar u moet investeren en wat slechts een 'hype' is
- Hoe u beter met onzekerheid om kunt gaan en toekomstige mogelijkheden veilig kunt verkennen
- Leren en voorbereid zijn op verschillende realiteiten
HAAL HET MEESTE UIT UW TOEKOMST
ECHTE INDUSTRIE INZICHTEN
Begrijp hoe u trends en prognoses in uw bedrijf kunt gebruiken. Leer van nieuwe casestudy's en echte voorbeelden.
PRAKTISCHE GEREEDSCHAP & SJABLONEN
We hebben alle inhoud zorgvuldig samengesteld om deze inspirerend en toepasbaar te maken. De cursus bevat tools en downloadbare sjablonen die u kunt bewaren.
ALLEEN DE BESTE CONTENT
Vergeet saaie academische cursussen en stoffige theoretische lezingen. We hebben de meest actuele en toepasbare content geselecteerd voor drukke professionals die hun leren willen toepassen om te groeien en te innoveren in hun bedrijf.
PROGRAMMA STRUCTUUR
HOOFDSTUK 1 - DENKEN OVER DE TOEKOMST
Wat moeten we weten als we het beste uit de toekomst willen halen
Begrijp hoe u productieve gesprekken over de toekomst kunt beginnen met uw klanten en collega's.
▶ ︎ Fundamentele kaders om over de toekomst na te denken en deze samen met anderen te verkennen
▶ ︎ Hoe u naar mogelijkheden zoekt, niet naar voorspellingen
▶ ︎ Consumenten-, macro- en categorietrends
▶ ︎ Valkuilen en denkvallen
HOOFDSTUK 2 - TRENDONDERZOEK
Hoe spot je trends en maak je ze los van een directe hype?
Leer de tools waarmee u trends kunt onderzoeken, ontdekken en analyseren, samen of alleen.
▶ ︎ Horizon scannen: gegevens verzamelen en observaties doen over de toekomst
▶ ︎ Trendsanalyse: hoe gegevens te analyseren en patronen te ontdekken
▶ ︎ Trends vergelijken met gegevens / observaties
HOOFDSTUK 3 - TOEKOMSTGERICHTE MERKEN
Hoe kunt u trends gebruiken om uw merk toekomstbestendig te maken?
Nu de branche zo snel verandert, moeten merken zich snel aanpassen om hun publiek betrokken te houden. Hoe begrijp je de toekomst van consumenten, categorie en cultuur om beter met je klanten te communiceren?
▶ ︎ Inzicht in de mentaliteit van early adopter en toekomstige doelgroepen
▶ ︎ Inzicht in uw categorietrends
▶ ︎ Inzicht in culturele trends
HOOFDSTUK 4 - TOEKOMSTGERICHTE INNOVATIE
Bereid u voor - maak nieuwe producten en diensten die zijn gebaseerd op toekomstige inzichten
Begrijp de tools die u helpen bij het sturen van uw productstrategie en het creëren van baanbrekende innovatie
▶ ︎ Gebruik de tool voor het in kaart brengen van witruimten - vind kansen buiten de kern
▶ ︎ Waar u uw inspanningen kunt investeren om in de toekomst groots te winnen
▶ ︎ Hoe te plannen voor de korte, middellange en lange termijn
HOOFDSTUK 5 - TOEKOMSTGERICHTE STRATEGIE
Maak uw bedrijfsactiviteiten klaar voor wat de toekomst brengt
De arbeidswereld verandert voor onze ogen. Wat is de toekomst van werk en hoe kan uw bedrijf zich hierop voorbereiden? Oefen de tools die helpen bij het voorstellen van mogelijke toekomstige scenario's en hoe het bedrijf zich daarop kan voorbereiden
▶ ︎ Hoe u trends kunt gebruiken om na te denken over de toekomst van het bedrijfsleven
▶ ︎ Voorbeelden van bedrijven die de toekomst voor hen hebben laten werken
▶ ︎ Hoe waarde en groei te creëren door een betere bedrijfsvoering
GEMAAKT DOOR
Programma curatoren
Sébastien Van Laere
Oprichter van Superframe
Na meer dan een decennium van inzicht en vooruitziendheid te hebben gebruikt om merk-, innovatie- en bedrijfsstrategieën te ontwikkelen voor enkele van de grootste wereldwijde merken, startte hij Superframe om bedrijven te helpen veerkrachtiger te zijn. Hij heeft wereldwijd gewerkt met senior bedrijfsleiders in verschillende sectoren, waaronder consumententechnologie, mode, luxe, detailhandel, place-making en media. In zijn werken gebruikt hij trends en inzichten van experts en early adopters om een beeld te schetsen van mogelijke toekomsten. Door deze vooruitziende blik opent hij de geest van mensen voor nieuwe mogelijkheden en hoe deze te vangen. Sébastien gelooft dat bedrijven door de toekomst en het heden sterk te verbinden, een langetermijnvisie creëren die de prestaties op korte termijn verbetert.
Galerij
Over de school
Vragen
Vergelijkbare cursussen
Programma voor sociaal ondernemerschap voor internationale studenten
- Johannesburg, Zuid-Afrika
Executive Cursus Ondernemerschap
- The Hague, Nederlanden
Zomercursus Business and Entrepreneurship
- Oxford, Verenigd Koninkrijk