Lees de Officiële Beschrijving

Strategische marketing

BELANGRIJKE INFORMATIE

  • Cursuscode: MPRS101A
  • Duur: 4 dagen
  • Prijs: £ 2180

CURSUSBESCHRIJVING

de marketingomgeving

  • De externe omgeving begrijpen
  • De prestatie-omgeving begrijpen
  • De interne omgeving begrijpen
  • Marketingaudit

Marketingstrategie

  • Strategische marketingplanning - activiteiten
  • Implementatie
  • Marketingprogramma's beheren en besturen
  • Marketing planning

Marktsegmentatie en positionering

  • Het STP-proces
  • Marktsegmentering op consumentenmarkten
  • Segmentatie in zakelijke markten
  • Doelmarkten
  • Segmentatiebeperkingen
  • positionering

Internationale marktontwikkeling

  • Internationale marktontwikkeling: een groeistrategie
  • Internationale concurrentiestrategie
  • Internationale marktselectie
  • Internationale marketingomgeving
  • Criteria voor selectie van marktsignalen

Doelgroep

Dit marketing seminar is geschikt voor:

  • Chief Communications Officers
  • Marketing en communicatie directeuren, managers, leidinggevenden en personeel.

Leerresultaten

Na het voltooien van deze marketingworkshop , zult u kunnen begrijpen:

  • Drie kerngebieden van de marketingomgeving.
  • Belangrijkste kenmerken in verband met de marketingomgeving.
  • PESTLE-analyse en hoe deze wordt gebruikt om de externe omgeving te begrijpen.
  • Het milieu scanproces.
  • Porter's Five Forces industrie-analysemodel.
  • Hoe de producten- / dienstenportfolio van een organisatie te analyseren om resourceplanning te ondersteunen.
  • Het strategische planningsproces en de belangrijkste invloeden die de marketingstrategie bepalen.
  • Hoe de huidige omstandigheden te analyseren en marketingstrategieën te formuleren.
  • Verschillende soorten strategische marketingdoelen en bijbehorende groeistrategieën.
  • Concepten in verband met de strategische marktactie.
  • De belangrijkste problemen in verband met de implementatie van de strategie, inclusief de principes van marketingstatistieken.
  • Sleutelelementen van een marketingplan.
  • Principes van marktsegmentatie en het STP-proces.
  • De kenmerken en verschillen tussen marktsegmentatie en productdifferentiatie.
  • Consument en business-to-business marktsegmentatie.
  • Verschillende targetingstrategieën.
  • Het concept van positionering.
  • Hoe het gebruik van perceptuele kaarten kan helpen bij het positioneringsproces.
  • Internationale marktontwikkeling als een strategie voor marktgroei.
  • Verschillende vormen van internationale marketingstrategie.
  • Belangrijke drijfveren voor internationale marktontwikkeling.
  • Criteria voor het identificeren en selecteren van internationale markten.
  • Hoe omgevingsfactoren de keuze van internationale marketingstrategiebeslissingen beïnvloeden.
  • Verschillende internationale markttoegangsmethoden.

WAT ZIT ERBIJ:

  • 24 uur klassikale training
  • Apple iPad
Opleiding te volgen in:
Engels

Zie 131 andere vakken van London Business Training & Consulting »

Laatst bijgewerkt op September 27, 2018
Deze cursus is Campus based
Begindatum
Mei 28, 2019
Sept. 24, 2019
Duration
4 dagen
Voltijd
Prijs
2,180 GBP
Op locaties
Op datum
Begindatum
Mei 28, 2019
Einddatum
Mei 31, 2019
Aanmeldingslimiet
Begindatum
Sept. 24, 2019
Einddatum
Sept. 27, 2019
Aanmeldingslimiet
Begindatum
Jan. 2020
Aanmeldingslimiet

Mei 28, 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum
Mei 31, 2019

Sept. 24, 2019

Location
Aanmeldingslimiet
Einddatum
Sept. 27, 2019

Jan. 2020