Spelletjes En Geschiedenis: Het Spelen Met De Tijd En Cultuur

Helsinki Summer School

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Spelletjes En Geschiedenis: Het Spelen Met De Tijd En Cultuur

Helsinki Summer School

Games en Geschiedenis: Het spelen met tijd en cultuur

ORGANISATOR:

Departement Wijsbegeerte, Geschiedenis, Cultuur en Kunst Studies, Universiteit van Helsinki

Verwante Degree Programma:

  • historicus kandiohjelma
  • historicus maisteriohjelma
  • Kulttuuriperinnön maisteriohjelma
  • Magisterprogrammet i kultur och kommunikation

DATA:

8.-2017/08/24

PRIJZEN:

850-1400 EUR

Met dank aan:

6 ECTS

COÖRDINATOR:

Derek Fewster

Target studenten

De cursus is bedoeld voor alle geïnteresseerde studenten met een aantal eerdere studies in de geschiedenis. Het wordt aanbevolen voor studenten in hun derde jaar of daarbuiten.

De deelnemers moeten ook een zekere mate van ervaring van video-games, georganiseerd rollenspel en / of bordspellen (zoals het omgaan met de regel boeken, met behulp van spel interfaces, rasters of het netwerk providers [bv STEAM], en vertrouwdheid met basisstructuren en opties van video games.) de toegang van studenten tot een of meer games op de STEAM of een andere game platform in de loop is een noodzaak. Voldoende digitale bronnen zal worden geregeld voor de studenten in staat zijn om de cursus opdrachten te doen.

Synopsis

Deze cursus duurt een blik op de zich voortdurend ontwikkelende gebied van bestuur en videospelletjes vanuit het oogpunt van een historicus. Werken met lezingen, workshops en presentaties van studenten, onderzoekt games als design, geschiedschrijving, leermiddelen en elementen van historische en culturele bewustzijn.

De doelstellingen van de cursus zijn drieledig. Ten eerste, om de deelnemers te voorzien van een fundamentele culturele geschiedenis van bestuur en video games, zoals gerelateerd aan begrippen in de moderne Game Studies. Ten tweede, te presenteren en te bespreken historische cultuur, beelden en de aanwezigheid in de moderne video en tabletop games. En ten derde, om de deelnemers met ideeën en tools voor het analyseren, plannen, produceren en begrijpen van historische interpretaties en voorstellingen in de wereld van games bieden.

Het laatste deel van de cursus bestaat uit een seminar waar de deelnemers een team werken op papier zal presenteren op sommige gerelateerd spel of onderwerp voor openbare verspreiding.

Leerdoelen

De studenten zullen leren spellen en games hoe te gebruiken in het onderwijs hebben ontwikkeld in de geschiedenis, de concepten van het spel studies, hoe de moderne game design werken, hoe historiciteit beoordelen in games, hoe relevant spellen te analyseren als een vorm van historische communicatie een vorm van geschiedschrijving.

De cursus niet als zodanig deal met sport games, spelletjes voor kinderen, kaartspelen of gokken, maar beschouwt de gebruikte historische inhoud in games, de keuzes van de game ontwerpers, de mogelijke educatieve aspecten (bewust of niet), de stijl en de de sfeer aanwezig, en de recente trends in de video en tabletop spelletjes of andere manier weergeven van elementen van historische of culturele recreatie, vertolking of onderwijs.

Houd er rekening mee dat bij de behandeling van videospelletjes, zal de cursus gericht op het PC-platform in plaats van de wereld van de consoles.

Methoden natuurlijk formaat en onderwijs

Lezingen, demonstraties, bordspel workshops en seminars met het team-werkende studenten die een studie en de verspreiding van een set spel of een gerelateerd onderwerp.

Het formaat zullen de studenten nodig hebben om toegang te krijgen tot games en werken aan hun opdrachten buiten de gemeenschappelijke lezingen en workshops. Indien mogelijk, zal de cursus 1-2 kortere excursies in Helsinki naar relevante plaatsen te maken direct na de colleges.

Middelen en beoordelingscriteria

  1. Participatie tijdens de colleges (20%).

  2. Een ingediend en beoordeeld case study voor de seminars, gepresenteerd als een team werk van twee of drie samenwerkende studenten. Elke groep zal dus zowel indienen van een geschreven tekst / powerpoint (30%) en geven een 20-30-minuten durende presentatie van het spel (30%).

  3. Een schriftelijk verslag van het bordspel sessies (10%).

  4. Een individueel ingediend gratis essay van minimaal 8000 tekens (ca. 3 pagina's), het bespreken van persoonlijke reflecties op het onderwerp 'Games en Geschiedenis' in relatie tot de lezingen en lessen gepresenteerd (10%).

Indelingsschema: 5 = uitstekend 4 = zeer goed 3 = goed 2 = gemiddeld 1 = slecht = 0 mislukken.

Alle schriftelijke opdrachten van 2-4 moet worden ingediend voor een geslaagd resultaat. Een opkomstpercentage van ten minste 80% van de lezingen en seminars is ook vereist.

Deze school biedt programma's in:
  • Engels
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Aug. 2018
Duration
Duur
17 dagen
Voltijd
Price
Prijs
850 EUR
850-1400 EUR
Locations
Finland - Helsinki
Startdatum : Aug. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Aug. 2018
Finland - Helsinki
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan