In samenwerking met het Supply and Value Chain Center, Quinlan School of Business, van Loyola University Chicago.
Deze specialisatie is voor jouAls u een professional bent in operations management en kwaliteitscontrole, voorraadbeheer, internationale logistiek en / of als u een bedrijf leidt op het gebied van productie, dienstverlening of import en export.
Als u verantwoordelijk bent voor kostenoptimalisatie en financiën die verband houden met de activiteiten van uw bedrijf.
Als u werkt in de ontwikkeling van leveranciers, logistiek, transport, distributie of douanebeheer.
Als je productie- en industriële engineering professionals coördineert.Graduate profielAfgestudeerden van deze specialisatie formuleren, implementeren en sturen strategieën die worden toegepast op Supply Chain Management; ze worden gekenmerkt door een sterke technische basis die besluitvorming op het gebied van optimalisatie en verbetering van de toeleveringsketen ondersteunt en rechtvaardigt. Ze ontwikkelen ook een aanpak die kan leiden tot de toekomstige integratie van groene logistiek in het bedrijfsmodel van hun organisatie.
Redenen om te studeren aan ITESOJe neemt deel aan een tweetalig internationaal programma in samenwerking met de Quinlan School of Business aan de Loyola University Chicago; je kunt een deel van het programma volgen bij Loyola en een diploma behalen door deel te nemen aan een korte studiereis naar Chicago, inclusief bezoeken aan bedrijven met een uitstekende capaciteit voor supply chain management.
Je maakt deel uit van een programma waarin een groene logistieke benadering een fundamenteel principe is in alle cursussen, met een toewijding aan billijkheid in commerciële relaties en de zogenaamde "triple bottom line": een duurzaam evenwicht tussen sociale, ecologische en financiële doelstellingen .Educatief modelDe afstudeerprogramma's van ITESO weerspiegelen de specifieke benadering van de instelling voor de geavanceerde productie van kennis en leren. Het is een ideaal scenario voor de articulatie van verschillende expertisegebieden en perspectieven die inspelen op de sociale en technologische behoeften van onze samenleving en de verschillende beroepen versterken. Het is een voortdurende inspanning van studenten, professoren en tal van actoren en instellingen om een academisch gesprek te voeren dat vraagtekens plaatst bij het reductionisme van bepaalde technisch-wetenschappelijke perspectieven.
ITESO-programma's voor afgestudeerden concentreren hun leerproces rond studenten als de belangrijkste actoren. Met hun persoonlijke autonomie en waardigheid als uitgangspunt nemen studenten de dubbele rol aan van agenten en begunstigden van educatief werk, aangevuld met hun interactie met leeftijdsgenoten en de faculteit van het programma.
De afstudeerprogramma's van ITESO zijn geleidelijk in overeenstemming met sociale behoeften en institutionele oriëntaties, in een poging om de specifieke uitdagingen van lokale / mondiale ontwikkeling aan te pakken met als doel het bevorderen van sociale verantwoordelijkheid en cohesie, evenals een toewijding aan de meest onteigende sectoren van de samenleving. Van het programma en zijn afgestudeerden wordt verwacht dat ze een impact hebben op onze sociale, wetenschappelijke en academische context.
Onze afstudeerprogramma's bereiken excellentie bij het vormen van studenten door het ontwikkelen van specifieke en multidisciplinaire competenties, ondersteund door complex en kritisch denken, reflexieve praktijken, debat, de manifestatie van kennis en levenslange opgebouwde sociale en professionele ervaring, evenals de constructie van solidariteit.
De velden van academische productie - voornamelijk onze institutionele programma's op het gebied van onderzoek en interventie - zijn gebaseerd op georganiseerde praktijken binnen interne netwerken van academische basiseenheden, afdelingen of centra. Ze opereren ook in externe of interinstitutionele netwerken die ITESO in de loop der jaren heeft opgebouwd, waardoor studenten en professoren kunnen samenwerken en de middelen van contextuele en toegepaste kennis kunnen optimaliseren.
Onze afstudeerprogramma's produceren innovatieve, creatieve en kritische kennis. In die zin wordt innovatie opgevat als de implementatie van nieuwe alternatieven voor het oplossen van bestaande problemen. De toepassingen van dergelijke kennis dienen om sociaaleconomische, wetenschappelijke, technologische en culturele dynamieken en eisen te herkennen en op te lossen en worden onder meer verspreid via publicaties, ontwikkeling van prototypes, systemen, octrooien, sociale toepassingen en interventies.Studie planJe werkt samen met zowel Mexicaanse als internationale professoren, die allemaal uitgebreide ervaring op het professionele gebied van supply chain management naar de klas brengen. Je krijgt ook de kans om te netwerken met professionals en leidinggevenden in het veld.
Je ontwikkelt een praktisch interventieproject om de effectiviteit van de supply chain-processen in een echt bedrijf te verbeteren, of je kunt ervoor kiezen om te werken aan een professionele operations-simulator met internationale software om supply chain management te oefenen.
Na het behalen van je diploma in de specialisatie in Supply Chain Management, kom je in aanmerking om je studiepunten te herbevestigen en ze toe te passen op een masterdiploma aan de ITESO Business School door nog ongeveer een jaar te studeren.
Fundamentals 4 verplichte cursussenBeheer van exploitatie, levering en voorraadbeheer
Financiën en kosten in de toeleveringsketen
Duurzaam supply chain management (groene logistiek)
Internationale logistiekKeuzevakken Kies een cursusStrategie en bedrijfsmodellen
Bedrijfsfinanciën
Kwaliteitstechniek en -beheer
Internationale marketingOnderzoek, ontwikkeling en innovatie om je diploma te behalen: twee verplichte RD&I seminarsRD&I I: Onderzoek, ontwikkeling en innovatie I
RD&I II: Onderzoek, ontwikkeling en innovatie IIEen totaal van vijf cursussen van 8 studiepunten, plus twee onderzoeks-, ontwikkelings- en onderzoeksseminars van 4 studiepunten, voor een totaal van 48 studiepunten in een studiejaar.
De cursussen in het Opleidingsplan worden voortdurend herzien en er kunnen wijzigingen optreden in de volgorde of inhoud ervan.
Erkenning van de officiële geldigheid van studies (RVOE, in de initialen in het Spaans) zoals uiteengezet in ministeriële overeenkomst nr. 15018 met het ministerie van openbaar onderwijs (SEP), gepubliceerd in het officiële tijdschrift van de federatie op 29 november 1976. Modaliteit voor klaslokalen .