Postgraduaat certificaat in onderwijskwalificatie in voortgezet onderwijs (TQFE) - in dienst
University of Stirling
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Stirling, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
9 maanden
Tempo
Deeltijd
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Aug 2024
* Voor actuele tariefinformatie kunt u terecht op onze website.
Invoering
Overzicht
Dit is de erkende onderwijskwalificatie voor mensen die al les geven in een vervolgopleiding – de zogenaamde In-Service. De cursus is gebaseerd op de professionele standaarden voor docenten in Scotland's Colleges (2018) en is volledig geaccrediteerd door de General Teaching Council for Scotland.
Als je een docent bent en al lesgeeft in een vervolgopleiding of vergelijkbare omgeving, kun je je eerdere ervaring en kwalificaties aanvullen met een postgraduaat in TQFE. De cursus is ook geschikt voor iedereen die werkt in andere onderwijs- en opleidingscontexten in het post-leerplichtonderwijs.
Belangrijkste redenen om bij ons te studeren
# 1 3e in Schotland en Top 5 in het VK voor onderwijs (Times and Sunday Times Good University Guide 2023)
# 2 Deze cursus is geaccrediteerd door de Algemene Onderwijsraad voor Schotland
#3 92% algemene studenttevredenheid over PGCert Tertiair Onderwijs met Onderwijskwalificatie (Vervolgonderwijs) (Postdoctorale Taught Experience Survey 2022)
leerplan
Gedurende de cursus ontwikkel je je persoonlijke en professionele vaardigheden, zodat je meer verantwoordelijkheid en leiderschap kunt aannemen in je eigen werkomgeving.
De University of Stirling geeft de TQFE-cursus al 15 jaar. De cursus integreert een reeks pedagogische technieken die tot doel hebben u aan te moedigen om zich bezig te houden met academische en beleidsliteratuur en om met uw collega's te communiceren als onderdeel van een 'professionele leergemeenschap'. Er wordt zowel face-to-face sessies als een verscheidenheid aan online technologieën gebruikt om de cursus te geven.
Professionele accreditaties
Deze cursus is geaccrediteerd door de Algemene Onderwijsraad voor Schotland.
Cursus details
De belangrijkste principes die ten grondslag liggen aan de Stirling TQFE-cursus zijn onder meer:
- het ontwikkelen van bewustzijn van de juiste professionele waarden en eigenschappen van de beroepsopleider;
- het stimuleren van innovatie op het gebied van lesgeven/leren en de bredere beroepspraktijk;
- het ondersteunen van de ontwikkeling van een 'professioneel onderzoekende' aanpak gedurende en buiten de cursus.
Onderwijs
De cursus wordt gegeven met behulp van een combinatie van lezingen, workshops voor kleine groepen en materiaal dat beschikbaar wordt gesteld via de online leeromgeving van de University of Stirling .
De aanwezigheidsvereiste voor de meeste modules is drie dagen per module, waarbij al het cursusmateriaal van tevoren online beschikbaar is.
Face-to-face-sessies
Tijdens het bijwonen van lesdagen zullen studenten grote groepslezingen ervaren, gegeven door TQFE-personeel en soms door uitgenodigde gastdocenten. De lezingen bieden de mogelijkheid om belangrijke concepten en kwesties onder de aandacht te brengen en om begeleiding te krijgen over de belangrijkste aspecten van beoordelingstaken. Lezingen worden opgenomen met behulp van het 'Listen Again'-systeem van de universiteit en zijn gemakkelijk toegankelijk voor studenten die op hogeschoollocaties aanwezig zijn.
De belangrijkste concepten die via de lezingen worden geïntroduceerd, worden de rest van de dag dieper onderzocht in seminars en workshops in kleine groepen. In de seminars/workshops wordt u aangemoedigd om te putten uit uw eigen professionele ervaring en context en om ideeën en kennis te delen met uw collega's. De mogelijkheid om met collega's uit verschillende vakgebieden in contact te komen, wordt gezien als een sleutelelement van face-to-face leren en dit wordt vaak benadrukt in de feedback van studenten.
Online
Canvas, onze virtuele leeromgeving, wordt veelvuldig gebruikt als een belangrijk onderdeel van de TQFE-cursus. Een breed scala aan digitale bronnen wordt online beschikbaar gemaakt, waaronder:
- opnames van alle colleges (binnen 24 uur na ‘levering’ op de campus beschikbaar gesteld)
- e-journals en e-books (beschikbaar gesteld via elektronische leeslijsten)
- naast 'in-house' bronnen krijgen studenten ook links naar digitale bronnen die worden aangeboden door verschillende organisaties in de FE-sector, waaronder het 'College Development Network', Education Scotland en General Teaching Council Scotland. De grote verscheidenheid aan hulpmiddelen weerspiegelt hedendaagse problemen en trends en stelt u in staat zowel visueel als auditief te communiceren.
Onze virtuele leeromgeving wordt ook gebruikt om online interactie tussen TQFE-personeel en studenten en tussen de studenten onderling te ondersteunen. Er worden discussieruimtes gebruikt om elke module te ondersteunen en deze ruimtes bieden u een flexibele mogelijkheid om deel te nemen aan een 'professionele dialoog' om uw begrip van belangrijke onderwerpen te verduidelijken en te verdiepen. De beroepspraktijkmodule maakt veelvuldig gebruik van deze gespreksfaciliteiten en krijgt zeer positieve feedback van studenten.
Beoordeling
Drie formele opdrachten zijn vereist (waarbij aan een student geen vrijstellingen zijn verleend) van elk 3.000 woorden. Als de eerste inzending als mislukt wordt beoordeeld, is één poging opnieuw toegestaan. Wanneer de herindiening wordt beoordeeld als een onvoldoende, moet de student de module opnieuw afleggen. Het slaagpercentage voor postdoctoraal werk is 50%.
Een student mag maximaal vijf assessmentpogingen (drie moduleregistraties met alleen beoordeling) per module.
Naast de formele schriftelijke opdrachten wordt van u verwacht dat u twee keer wordt geobserveerd tijdens het lesgeven en dat u een schriftelijke reflectieve evaluatie van de geobserveerde les maakt. Eén van de waarnemingen kan worden gedaan door voldoende gekwalificeerd personeel van de universiteit.
Klaslokaal uren
Studenten die in dienst zijn, volgen gedurende het academisch jaar in totaal zeven dagen (met uitzondering van academische en administratieve inductie). Omdat de cursus 'op werk gebaseerd' is, is de professionele praktijk van studenten in hun eigen omgeving een integraal onderdeel van de leerervaring.
Er is geen weekschema. Wanneer je op de campus bent, bestaat de dag uit een individuele tutorialondersteuning, gevolgd door een lezing gevolgd door een seminar en workshop.