Postdoctoraal in ontwerp voor innovatiestrategie

Algemeen

Beschrijving van opleiding

De Postgraduate Degree in Design for Innovation Strategy biedt specifieke ontwerp- en innovatiemethodologieën en tools om nieuwe zakelijke kansen te identificeren en waardevolle oplossingen te creëren.

Wereldwijde trends zoals technologische verandering, bevolkingsgroei, schaarste van hulpbronnen of klimaatverandering vormen een grote uitdaging voor bedrijven. Een op innovatie gebaseerde strategie is essentieel voor duurzame groei op de lange termijn. En in die zin speelt design een sleutelrol bij het bevorderen en faciliteren van innovatie.

De postdoctorale opleiding leidt leiders op die in staat zijn om complexe ontwerpprocessen te beheren en nieuwe uitdagingen aan te gaan die innovatie bevorderen. Daartoe stelt het programma een dynamische methodologie en een praktische benadering voor rond de analyse, uitwisseling van informatie en bespreking van cases, evenals conferenties, lezingen en workshops.

144778_hands-people-woman-working.jpg

doelstellingen

De cursus is bedoeld om professionals op te leiden om het beheer van complexe ontwerpprocessen te leiden en nieuwe uitdagingen aan te gaan om kansen te benutten door kennis en methodologieën toe te passen om innovatie te bevorderen:

  • Deelnemers een reeks vaardigheden bijbrengen om innovatie door middel van ontwerp te promoten, ontwikkelen en beheren, zowel in een project als binnen een organisatie.
  • Bied de kennis en methodologische instrumenten die nodig zijn om innovatieprojecten te ontwikkelen en te beheren, van het creëren van nieuwe producten en diensten tot het creëren van nieuwe bedrijfsmodellen of het herdefiniëren van processen, altijd vanuit het perspectief van design thinking.
  • Begrijp ontwerpmethodologieën en -processen waarmee ideeën in de praktijk kunnen worden gebracht.

methodologie

De cursus volgt een praktische insteek en wordt gecombineerd met hoorcolleges en hoorcolleges. Studenten kunnen leren en experimenteren met docenten in een nauwe samenwerkingsomgeving. De verwachting is dat de lessen actieve workshops worden met een praktische methodiek waarbij gebruik wordt gemaakt van de theoretische inhoud die door de docenten wordt aangeleerd.

Het programma zal worden toegepast in een dynamische omgeving, waarbij verschillende soorten lessen worden gecombineerd voor een grotere professionele verrijking:

  • Presentaties waarin prestigieuze professionals onderwerpen presenteren die vervolgens aan de hand van case studies worden geanalyseerd.
  • Discussie- en analysesessies om te praten over verschillende werkmodellen, methodologieën, tools en toepassingen.
  • Technische lessen over tools en middelen gegeven door prestigieuze professionals in de sector.

Om de nieuwe kennis die tijdens de cursus is opgedaan toe te passen, zullen studenten twee onderzoeksprojecten uitvoeren die de fasen van analyse, ontwikkeling, toepassingsplan en presentatie van resultaten omvatten.

Student profiel

  • Afgestudeerden en afgestudeerden in elke discipline van ontwerp, ingenieurs, architecten en marketing-, communicatie- en zakelijke professionals.
  • Marketing- en communicatiespecialisten.
  • Professionals op het gebied van zakelijke en strategische planning.
  • Ondernemers en industriëlen uit meerdere sectoren die op zoek zijn naar een nieuwe benadering van hun productieprocessen, technieken en methodologieën om de focus van hun bedrijf te heroverwegen.
  • Andere professionals met aantoonbare ervaring op het gebied van design, innovatie of marketing.

Arbeidsverlaters

Deelnemers verwerven de kennis om in bedrijven en organisaties op verschillende gebieden te werken en ontwikkelen enkele van de volgende functies:

  • Coördineren en ontwikkelen van ontwerpinnovatieprocessen en implementeren als een strategisch instrument.
  • Identificeer zakelijke kansen via de verworven methodologieën.
  • Strategische visie voor het bedenken en ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.
  • Beheer en promotie van creatieve cultuur in het bedrijf.
  • Beschikken over de vaardigheden en visie om in multidisciplinaire teams te werken.

coördinatie

Guido Charosky

Design and Innovation Consultant, medeoprichter Drop-Design for Innovation, innovatieadviesbureau gericht op het creëren van uitzonderlijke producten en diensten, gericht op de gebruikerservaring en het bedrijfsmodel. Industrieel ontwerper van de Universiteit van Buenos Aires, Master (DEA) in Innovatieprojecten van de Polytechnische Universiteit van Catalonië en Postgraduaat in Business Management van de School of Industrial Organization.

Eerder werkte hij als Experience Design Lead bij HP en als Design & Innovation Manager bij Loop Business Innovation consultancy.

Hij heeft ruime ervaring op verschillende gebieden van design en innovatie in verschillende sectoren. Hij heeft samengewerkt met multinationals, MKB's en startups en heeft projecten uitgevoerd in Argentinië, de Verenigde Staten, Spanje, Engeland, Italië en Dubai. Hij heeft artikelen geschreven voor internationale tijdschriften en conferenties.

Zijn werk is gepubliceerd in verschillende tijdschriften en kranten en heeft designprijzen gewonnen in Duitsland, de Verenigde Staten, Argentinië, Spanje en Japan.

bedrijven

Bedrijven die hebben samengewerkt met de master: Urb & Drive.

credits

De didactische planning van alle IED-mastercursussen is gebaseerd op de criteria die zijn vastgesteld door de European Higher Education Area (EHEA). IED Master hanteert een creditsysteem dat de structuur volgt van het European Credit Transfer System (ECTS). IED Master geeft uitsluitend zijn eigen privécertificaten uit.

Laatst bijgewerkt op nov 2020

Over de school

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future.

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future. Lees Minder