Marketing Management
London Business Training & Consulting
Belangrijke informatie
Campuslocatie
London, Verenigd Koninkrijk
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 week
Tempo
Full time
Collegegeld
Informatie aanvragen
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
Invoering
Overzicht
Deze cursus brengt een uitgebreid begrip van de theoretische en praktische problemen met marketingmanagement. De focus van de modules weerspiegelt het veranderende marketinglandschap en de tools die nodig zijn om te excelleren in het veld. Wanneer organisatorisch succes wordt ondersteund door het werven en behouden van klanten, is marketing wellicht de belangrijkste commerciële discipline. Marketingmanagement voedt u met eigentijdse kernconcepten die op de markt kunnen worden toegepast.
De cursus omvat ook een bezoek ter plaatse aan een organisatie die relevant is voor de cursus, zodat deelnemers inzicht kunnen krijgen in hoe hun tijdgenoten in de echte wereld functioneren.
De cursus wordt afgesloten met een samenvatting van de belangrijkste leerpunten, gevolgd door een actieplanningsoefening om de verworven kennis en vaardigheden direct toe te passen bij uw terugkeer naar het werk. Ondersteuning na de cursus is ook beschikbaar met betrekking tot de implementatie van uw actieplan, tot zes (6) maanden na voltooiing van de cursus.
Agenda
Marktplanning – segmentatie, targeting, positionering
- Segmentatie Analyse
- Consumenten targeten
- Marktpositionering en herpositioneringsstrategie
- Klantprofiel opbouwen
Productlevenscycli begrijpen
- Planning van de productlevenscyclus
- Groei schalen
- Overgangen en dalingen beheren
- Cross-product servicestrategieën
Marketingcommunicatie, branding en design
- Maak winnende marketingcampagnes
- Merkprincipes
- Design Management
- Geïntegreerde marketingoplossingen
Bezoek ter plaatse
- Bedrijfsbezoek aan een relevante organisatie.
- Een inzicht in de interne werking van bedrijven.
- Een kans om te leren door interactie met praktiserende professionals.
Cursusoverzicht
- Samenvatting en samenvatting van de belangrijkste leerdoelen
- Actieplanning
Doelgroep
Deze cursus is geschikt voor:
- marketingmanagers, senior managers, merkmanagers
- Accountdirecteuren, team bedrijfscommunicatie, datawetenschappers
- Marketingdirecteuren, ontwerpdirecteuren
- Directeuren, leiders en ondernemers
Leerresultaten
Na afronding van deze cursus bent u in staat om:
- Gebruik geavanceerde marketingmanagementprincipes en pas deze toe op het marketingplan.
- Stem zowel de marketing- als de merkstrategie voor Strategische Business Units (SBU's) op elkaar af.
- Los slecht presterende aspecten op en breng een revolutie teweeg in het marketingbeheer in de organisatie.
- Ontwikkel een praktisch perspectief op hedendaagse werkpraktijken in uw vakgebied.
- Implementeer een actieplan op uw werkplek met behulp van de kennis en vaardigheden die tijdens de cursus zijn opgedaan.