Hedendaagse Latijns-Amerikaanse verhaal

Pontificia Universidad Católica Argentina

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Hedendaagse Latijns-Amerikaanse verhaal

Pontificia Universidad Católica Argentina

Cursus beschrijving:

Het seminar bestaat uit kritisch lezen en thematische en formele analyse van de Latijns-Amerikaanse verhalen die het beste de diversiteit van gender in de XIX, XX en XXI eeuw vertegenwoordigen. Aan de ene kant zullen we het verhaal als een literair genre in Latijns-Amerika door de theorie, technieken en de productie van de zogenaamde "meesters van het korte verhaal 'Quiroga, Cortazar, Borges, Rulfo, Donoso en García Márquez te verkennen. Aan de andere kant, analyseren we het verhaal in directe relatie tot de literaire traditie, sociale context, het historische moment en specifieke literatuuronderzoek van elke auteur en beweging. We besteden bijzondere aandacht, maar niet uitsluitend, de schrijvers van de barok en neo-barokke -Alejo Cubaanse Carpentier, Jose Lezama Lima, Reinaldo Arenas en Virgilio Piñera voor deze generatie een keerpunt in Latijns-Amerikaanse literatuur in het algemeen. Daarnaast zullen we het laatste deel van de cursus aan de studie van korte verhalen geschreven door vrouwen Luisa Valenzuela, Cristina Peri Rossi en Zoé Valdés, onder meer aan het concept van -Individuele en sociale identiteit en meerdere maskers te evalueren wijden. De verhalen zullen worden benaderd vanuit een historisch en maatschappelijk perspectief stilistische, esthetische en structurele -aspecten theoretische, technische, literaire en. Op zijn beurt, in een aantal specifieke gevallen, passen we de tekst naar het scherm om een ​​dialoog tussen literatuur en film te openen.

Doelstellingen:

Het belangrijkste doel van deze cursus is om studenten de sociale basis, het historisch kader en de relevante esthetische beweging voor kritisch lezen van teksten. In aanvulling op hun opleiding in de technieken van tekstanalyse, het seminar is gericht op de productie van persoonlijke meningen en opmerkingen voor de ontwikkeling van kritisch denken te stimuleren.

Onderdelen van het eindcijfer:

  • Aanwezigheid en participatie in de klas 35%
  • mondelinge presentatie en leiderschap 20%
  • Creatief werk (schrijven en commentaar) 10%
  • Eindexamen 35%

klassen:

De lessen hebben een theoretische en praktische aanpak. In hen, zal cruciaal perspectieven, theoretische en analytische verhalen, films en toegewezen onderwerpen worden besproken. De student die verantwoordelijk is voor de mondelinge presentatie van de dag die verantwoordelijk is voor de sociaal-historische / esthetische introductie van het onderwerp / auteur in kwestie zal zijn en direct de uitwisseling van ideeën. De bespreking en analyse van de verhalen en artikelen lezen en films lende standpunten of klasse, zullen verschillende formaten hebben: lezingen, debatten, quizzen, het lezen van gidsen en productie, de toepassing oefeningen, etc. De sleutel tot het succes van de klassen is de groep interactie, gebaseerd op de individuele bijdragen van de studenten, die het materiaal voor zijn komst naar de klas om ideeën, meningen, standpunten en meningen te lezen verrijken nemen zal lezen en analyse deelneemt. De methodologie zal interactieve, communicatieve, uitgebreid en kritisch te zijn, om vooral actieve participatie van studenten.

leraar: Prof. Clara M. Albertengo, PhD

Deze school biedt programma's in:
  • Spanish (Argentina)
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Feb. 2019
Duration
Duur
1 semester
Voltijd
Locations
Argentinië - Buenos Aires, Buenos Aires
Startdatum : Feb. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Startdatum : Feb. 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Feb. 2019
Argentinië - Buenos Aires, Buenos Aires
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan