Geavanceerd diploma in spel - kunst
George Brown College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Toronto, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
3 jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
CAD 20.946 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* huisonderwijs | $ 18,450 voor internationaal collegegeld. Alle kosten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd
Invoering
Videogames zijn een van de belangrijkste vormen van artistieke expressie geworden in de eenentwintigste eeuw. Game art vereist een combinatie van talenten, hard werken en passie. The Game - Art driejarig geavanceerd diploma is een rigoureus studieprogramma dat zich richt op de principes en technieken van het maken van videogamekunst die nodig zijn om in de industrie door te breken.
Als student van dit programma ontwikkel je zowel tweedimensionale als driedimensionale artistieke vaardigheden door conceptkunst, sprite- en pixelkunst, modellering, texturen, animatie en leveldesign te leren. Je krijgt les van docenten met ervaring in de branche en wordt begeleid door lokale leiders in de game-industrie. Je ontwikkelt games voor commerciële, educatieve en andere doeleinden.
Je krijgt de unieke kans om games van commerciële kwaliteit te ontwikkelen in een gesimuleerde videogamestudio-omgeving, soms in samenwerking met industriepartners en gameprogrammeurs. In het tweede jaar kies je of je je specialiseert in gamemodellering of game-animatie.
Voordat je afstudeert, stel je een portfolio/demo van je creatieve werk samen, waarmee je je vaardigheden op het gebied van game-ontwikkeling aantoont en het door jou gekozen specialisatiegebied belicht. Verwacht wordt dat afgestudeerden van het Game Development-programma een baan zullen vinden in de game-industrie op instapniveau.
Uw opties voor veldonderwijs
Studenten met goedgekeurde portfolio's komen in aanmerking voor niet-verplichte externe veldstages in semester 5 en/of semester 6.
toelatingen
Beurzen en financiering
Beurzen voor internationale studenten bij George Brown College zijn over het algemeen toekenningen in het programma op basis van de academische prestaties van studenten (en andere criteria) op George Brown College na het begin van het academische programma.
leerplan
Benodigde cursussen
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Specialisatie gamemodellering
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
Specialisatie game-animatie
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
**Op basis van de resultaten van uw plaatsingstest, moet u mogelijk COMM 1000 Introduction to College Communication volgen voordat u doorgaat naar COMM 1007. COMM 1000 telt niet als een vereiste cursus voor het afstuderen en deze extra cursus wordt aan u in rekening gebracht.
Programma resultaat
De afgestudeerde toont het vermogen om:
- Analyseer de verschillen in gamegenres om games te ontwikkelen die voldoen aan de behoeften van specifieke markten.
- Analyseer de geschiedenis van videogames om verschillende benaderingen van game-ontwikkeling te vergelijken.
- Ondersteun de ontwikkeling van games door concepten uit verschillende rollen in de industrie te identificeren en met elkaar in verband te brengen: programmeren, ontwerpen en kunst.
- Draag als individu en als lid van een game-ontwikkelingsteam bij aan de effectieve afronding van een game-ontwikkelingsproject.
- Ontwikkel strategieën voor voortdurende persoonlijke en professionele ontwikkeling om de werkprestaties in de game-industrie te verbeteren.
- Alle werkzaamheden uitvoeren in overeenstemming met relevante statuten, voorschriften, wetgeving, industriestandaarden en ethische codes.
- Ontwikkel pre-productie en conceptuele kunst voor games en gaming door de selectie en toepassing van relevante ontwerptools en tekentechnieken.
- Creëer originele game-items om te voldoen aan de vereisten die worden beschreven in game-ontwerpdocumenten en/of creatieve instructies.
- Doe mee aan originele wereldbouw en levelontwerp binnen een reeks game-engines om te voldoen aan de eisen van de industrie en de markt.
- Genereer het ontwerp van de gebruikersinterface in overeenstemming met Game Design-documenten om zowel de esthetiek als de functie van de gameplay te optimaliseren.
Carrièremogelijkheden
Je carriere
Afgestudeerden van dit programma hebben de nodige vaardigheden verworven om te werken in verschillende game- en digitale mediastudio's, met een loopbaan in:
- Karakter kunst
- 2D omgevingskunst
- 3D-omgevingskunst
- 3D-modellering
- 3D animatie
- Karakter modellering
- Level ontwerp
- Filmische animatie
- Speciale effecten
- Textuur ontwerp
- Gebruikersinterfaceontwerp
- Kwaliteitsverzekering
Toekomstige studiemogelijkheden
Afgestudeerden komen mogelijk in aanmerking voor toelating tot de postdoctorale programma's van George Brown. Studenten die dit programma met succes hebben afgerond met een gemiddeld cijfer van 3,0 of hoger, komen mogelijk in aanmerking voor directe toelating tot het Game Design-programma.