Fashion Marketing en Communicatie Academisch Jaar - Fall Intake
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Florence, Italië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
9 maanden
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 14.000 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
04 Sep 2024
* inschrijfgeld € 3.000 + cursusgeld € 11.000
Invoering
Deze cursus wordt gegeven in de Engelse taal
Mode is nauw verbonden met communicatie en marketing, omdat merken hierdoor hun producten, identiteit en strategie kunnen communiceren. Om deze reden is het erg belangrijk om reclamecampagnes te kunnen ontwerpen en om promotionele activiteiten te identificeren en te organiseren, via de meest geschikte communicatiekanalen, om de kenmerken van een merk over te brengen en reclame te maken voor zijn producten.
Met het Academisch Jaar Fashion Marketing en Communicatie analyseer je de relatie tussen merk, producten en publiek en de rol die marketing en communicatie spelen binnen de mode-industrie. Je onderzoekt hoe merken hun belangrijkste boodschappen communiceren via promotieplatforms zoals branding, reclame, print, digitale en sociale media, visuele merchandising, winkelomgevingen, evenementen en experimentele marketing.
De cursus gaat dieper in op positionering en doelgroeptheorieën en analyseert specifieke casestudy's van enkele van de marketing- en communicatiestrategieën die door de meest gerenommeerde merken worden toegepast.
Rooster: lessen lopen van maandag tot en met vrijdag, fulltime.
Galerij
Ideale studenten
Doelwit
Studenten die hun tweede jaar universitaire studies in communicatie, marketing of modestyling volgen, en professionals die op een van deze gebieden werken, op zoek naar loopbaanontwikkeling en aanvullende vaardigheden en kennis op een specifiek gebied.
toelatingen
Beurzen en financiering
Om deelnemers te ondersteunen bij de dekking van de deelnamekosten, heeft IED een gearticuleerd systeem van faciliteiten geactiveerd: gedeeltelijke of totale beurzen op collegegeld; Early Bird is een hulpmiddel voor studenten die hun inschrijving voor bepaalde deadlines afronden.; Financieringen met de mogelijkheid om het collegegeld in termijnen te betalen dankzij afspraken met hypotheekverstrekkers.
leerplan
Methodologie en structuur:
Het onderwijstraject is gebaseerd op het verwerven van de culturele, methodologische, technische en technologische kennis en vaardigheden in het gekozen vakgebied. De cursus wisselt theoretische lessen af met workshops en ontmoetingen met vertegenwoordigers van toonaangevende bedrijven in de sector.
Het academisch jaar bestaat uit het herfstsemester in modemarketing en een van de twee voorjaarssemesters: modecommunicatie of modestyling.
Het doel van de cursus is je te leren analytisch en kritisch te denken, zelfstandig en in teamverband te werken, effectieve communicatie te gebruiken en constructieve feedback te geven en te ontvangen.
Tijdens het herfstsemester verdiep je je in de marketingstrategieën die merken vaak gebruiken, en begrijp je hoe deze kunnen worden gemeten in termen van productiviteit, door middel van productpositionering, perceptuele kaarten en consumentenportretten.
Op basis van uw keuze concentreert u zich tijdens het voorjaarssemester op een nieuwe productlancering, herlancering en herpositionering van het merk, of u bereidt zich voor op de planning en communicatie van evenementen voor mode, te beginnen met de studie van belangrijke casuïstiek. , en leer de meest effectieve methoden om een project, een klant of een evenement te beheren met digitale tools om de geïntegreerde communicatiestrategieën te vergroten.
Ranglijsten
IED streeft ernaar een ondersteunende omgeving en samenwerkingsrelatie met partners op te bouwen. Daarom levert IED de nodige tools om toekomstige studenten te ondersteunen bij het verkennen van kansen, het nemen van weloverwogen beslissingen en het vormgeven van hun toekomst.
Dankzij de innovatieve methodologie en het professionele succes van IED-studenten hebben de ministeries van Onderwijs en Onderzoek van de landen waar IED rechtstreeks actief is - Italië, Spanje en Brazilië - de meeste IED Undergraduate en Master-cursussen officieel geaccrediteerd.
Programma resultaat
Je leert de communicatiestrategie en hoe je een geschreven, visueel en digitaal verhaal ontwikkelt en de merken waarmee je contact maakt, lanceert, promoot en ondersteunt.
Programma collegegeld
Carrièremogelijkheden
Je leert de communicatiestrategie en hoe je een geschreven, visueel en digitaal verhaal kunt ontwikkelen en de merken waarmee je verbinding maakt, kunt lanceren, promoten en ondersteunen.
De cursus gaat dieper in op positionering en doelgroeptheorieën en analyseert specifieke casestudy's van enkele van de marketing- en communicatiestrategieën van de meest gerenommeerde merken.