Extensie Cursus In Coolhunting - Trendonderzoek

IED – Istituto Europeo di Design Rio de Janeiro

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Extensie Cursus In Coolhunting - Trendonderzoek

IED – Istituto Europeo di Design Rio de Janeiro

Dit programma is in het Portugees Docenten

Zorg voor hulpmiddelen voor het bewaken van de trends en bewegingen van een markt in voortdurende transformatie.

  • 5e klasse van Coolhunting
  • Startdatum: Maart
  • Klassen: dinsdag en donderdag - 19u30 tot 22u30
  • Openingstijden: 60 uur
  • Portugese Taal

Omschrijving en doelstellingen:

De speciale cursus Cool Hunting - Trends Survey stelt studenten in staat om coolhunting onderzoeksmethode die op grote schaal wordt gebruikt in de trends onderzoeksbureaus, reclamebureaus, de gebieden van R & D, branding en innovatie te oefenen. De student wordt gestimuleerd om na te denken over het huidige moment, waardoor het in contact komen met theorieën en onderwerpen die debatten over hedendaagse genereren en het voorbereiden van het aan het denken voor te bereiden op de nieuwe gedrags trends.

Een ander doel is om de professional die werkt als coolhunter presenteren, wat het doet, hoe is uw dag tot dag, het plaatsen van de student in contact met het onderzoek bronnen en professionals die al werkzaam zijn in deze markt, evenals oefening praktijk coolhunter, zetten de student-onderzoeker in de situatie trends, met de begeleiding van docenten.

De cursus heeft tot doel:

  • Zorg voor gereedschappen voor het bewaken van de trends en bewegingen van een markt in voortdurende transformatie; - Een aanvulling op de opleiding van professionals die willen worden in de voorhoede van hun vakgebied; - Stimuleer het denken over de consumptie en de moderne consument; - Aanmoedigen en bevorderen van een innovatief en kritisch denken aan de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten; - Denaturaliseren concepten klaar en lange termijn denken te stimuleren; - Geef de student de mogelijkheid om ervaring om innovatie vast te leggen door middel van de bewaakte veldwerk.

Doelgroep:

Professionals en studenten van het gebied van design, mode, communicatie, reclame, marketing en antropologie.

Cursus onderwerpen:

  • Individuen, consumptie en consumptiemaatschappij.
  • Trends, rages en mode.
  • Steden, straten en het gedrag in de stedelijke omgeving.
  • Technologische innovaties en hun invloed op het gedrag van het individu.
  • Onderzoek en etnografie: laat het veld. Voorbereiding en de keuze van methodieken.
  • Hoe om te zoeken? Wat om naar te kijken? Welk onderzoek?
  • Hoe maak je een coolhunting rapport te maken.
  • Het dagelijkse leven van een coolhunting professional.
  • Analyse, selectie en organisatie van de veldgegevens.
  • De verschillende bronnen en nieuw onderzoek.
  • Hoe om te bepalen wat is "hot"?
  • Global gedrag en de relatie met de site.
  • Veldonderzoek begeleid door docenten.

Wat de student leert?

  • Begrijpen wat ze zijn en hoe consumentengedrag trends structureren en hoe ze hun signalen vast te leggen.

  • Inzicht in de cultuur op de hedendaagse materiaal.

  • Basics van stedelijke antropologie en stedelijke etnografie.

  • Urban etnografie praktijk.

  • De praktijk bij de voorbereiding van een trend onderzoek: verzamelen, onderzoek en analyse-instrumenten.

  • De praktijk bij de voorbereiding van de trend onderzoeksrapporten (coolhunting).

  • Inzicht over het beheer van coolhunter onderzoek carrière.

  • Reflectie over de consumptie en de moderne consument.

  • De IED Rio behoudt zich het recht voor om de cursus uit te stellen als je niet een quorum te krijgen.

Coördinatie:

Flavia Mendonça

Flavia Mendonça is journalist en studeerde af in de manier van UFRJ en UVA, respectievelijk. Hij werkte tien jaar in het gebied waar is gespecialiseerd in vraagstukken met betrekking tot mode, design en consumentengedrag trends voor internationale bedrijven die gespecialiseerd zijn in de trend onderzoek WGSN, Stylus, Trend Buero, evenals magazines en websites JC Report, L 'Officiel Brazilië, Condé Nast Traveller, Lonely Planet, ABC Design, onder anderen.

Freelancer, ook geserveerd met branded content en marketing strategieën en marktonderzoek voor bedrijven zoals Melissa, Dell Anno, Bake en Lambretta Watches. Hij werkte als docent en onderzoeker bij het Center for Future Scenario van de Pauselijke Katholieke Universiteit / PUC-Rio (2007-2012).

Deze school biedt programma's in:
  • Portuguese (Brazil)


Laatst bijgewerkt op October 23, 2017
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Mar. 2018
Duration
Duur
60 uur
Deeltijd
Locations
Braziliƫ - Rio de Janeiro
Startdatum: Mar. 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Mar. 2018
Braziliƫ - Rio de Janeiro
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan