EMI Emerging markets Initiative (sociale verantwoordelijkheid en business)

Universidad Externado de Colombia - School of Management

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

EMI Emerging markets Initiative (sociale verantwoordelijkheid en business)

Universidad Externado de Colombia - School of Management

Overzicht

Emerging Market Initiatives (EMI) is een programma dat is gericht op het creëren van bewustzijn en nieuwe oplossingen voor het omgaan met sociale en milieukwesties in opkomende economieën. Het programma omvatte meer dan 134 studenten, afkomstig van 43 universiteiten die in ten minste 29 verschillende landen over de hele wereld zijn geplaatst.

EMI is samengesteld voor 4 initiatieven: Transforming Small Business (TSB), EMI Workshops, Base of Pyramid (BOP) en Corporate Social Responsibility (CSR), dat deelnemers stimuleert om als consultant te werken aan oplossingen voor kleine en middelgrote ondernemingen. (KMO's)

Missie en doelstellingen

Onze missie is om nieuwe manieren te leren om zaken te doen om sociale en milieukwesties te verbeteren, met als doel ongelijkheid, uitsluiting en armoede te verminderen door middel van het MKB in opkomende markten.

Onze doelstellingen zijn:

  1. vormen wereldwijde, creatieve en verantwoordelijke leiders
  2. ondersteuning van economische, sociale en milieu-initiatieven in het MKB
  3. de rol van de particuliere sector in sociale kwesties vergroten
  4. verbind relevante actoren voor betere resultaten

EMI vervult momenteel haar missie door jonge professionals uit de hele wereld te trainen en hen voor te bereiden op de realiteit van zakendoen in opkomende markten. Nieuw opgeleide consultants passen hun vaardigheden dan onmiddellijk toe door adviesdiensten aan te bieden voor het MKB in Colombia. Aangezien onze klantbedrijven vaak niet over de middelen beschikken om dergelijke services te betalen, bieden we deze kosteloos aan.

Geschiedenis

In 1998 lanceerde de School of Management van de Universidad Externado de Colombia, na het erkennen van een kans om de moeilijke economische omstandigheden in het land te helpen verlichten, een programma dat gericht was op het opleiden van businessstudenten in consulting en het ondersteunen van bottom-up economische ontwikkeling in Colombia. Dit programma kreeg de naam Plan Padrinos, de internationale versie van Transforming Small Business (TSB) en heeft sindsdien meer dan 2000 kleine en middelgrote ondernemingen (MKB) getroffen door de inspanningen van bijna 1500 studentenconsulenten.

Gezien het succes van Transforming Small Business (TSB), breidde de School zijn initiatieven uit met consultingwerk gericht op het aanzetten tot beste praktijken op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (CSR) om te voldoen aan de internationale normen van het Global Compact-initiatief van de Verenigde Naties, Global Reporting Initiative en andere organisaties. , evenals om advies te omvatten dat gericht is op het oriënteren van bedrijven om producten en diensten te produceren die de onderkant van de piramide (BOP) -markten bedienen; al deze werden ondersteund door EMI-workshops die studenten opgeleid in de nieuwste trends en methodologieën voor toepassing in innovatieprocessen. Verdergaand, heeft de school deze initiatieven geconsolideerd in wat nu Emerging Market Initiatives (EMI) wordt genoemd en zijn doel verruimd om de verantwoorde economische ontwikkeling te ondersteunen en daarmee de kennis van de opkomende markteconomie uit te breiden.

Voordelen

De uitkomsten van Emerging Market Initiatives zijn WIN-WIN.

Internationale vrijwilligers ontvangen ongelooflijke beloningen door hun zomer door te brengen met EMI. Voor deelnemers heeft de Universiteit een aantal beurzen (opleiding van het programma), afhankelijk van het aantal studenten; in alle gevallen dragen de deelnemers reiskosten, accommodatie en voedsel. Degenen die geïnteresseerd zijn in het verkrijgen van unieke ervaring en blootstelling die hun concurrentievermogen op de arbeidsmarkt zullen verbeteren, zullen de volgende voordelen genieten:

-instructie en training over:

  • opkomende marktomstandigheden en kansen
  • het raadplegen van concepten en werkwijzen

ongeëvenaarde netwerkmogelijkheden met deelnemers van over de hele wereld en topinstellingen

-de mogelijkheid om theorie in de praktijk te brengen en impact te hebben

-ontwikkeling van soft skills zoals:

  • internationale werkteams
  • leiderschap en innovatieve mindset
  • creatie en verdediging van ideeën en voorstellen

- de unieke ervaring van het bezoeken van kwetsbare gemeenschappen

- sluit het contact met het MKB uit Colombia

Natuurlijk hebben MKB-organisaties enorm veel profijt. Zoveel ontbreken formele bedrijfsopleidingen, permanent beleid van innovatie, of zelfs de middelen om te betalen voor adviesdiensten van derden, klantenbedrijven winnen.

Applicatievereisten

Om in aanmerking te komen voor hulp bij veldbezoek, moet u al zijn toegelaten tot EMI en bevestigde plaatsing (in een of meer projecten). U moet dan de volgende documenten indienen:

CV met sociale achtergrond

Voltooid registratieformulier

EMI Juli-deadline: 30 april 2018

Contact

Neem contact met ons op om mee te doen:

emi@uexternado.edu.co

jose.mosquera@uexternado.edu.co

(57) 1-342-0288 ext. 1223

Management school

Universidad Externado de Colombia

Calle 12 # 1-17 este. Bogota Colombia

EMI 2018 Agenda

Programma van EMI maart 2018

Schema van EMI juli 2018

Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op May 10, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Juni 2019
Duration
Duur
Voltijd
Price
Prijs
Gratis
Scholarship dat de programmakosten zal omvatten
Locations
Colombia - Bogota, Bogotá
Startdatum : Juni 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan
Dates
Juni 2019
Colombia - Bogota, Bogotá
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Vraag informatie aan