Cursus in Fashion Marketing - herfstsemester
IED – Istituto Europeo di Design Florence
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Florence, Italië
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
4 maanden
Tempo
Full time
Collegegeld
EUR 8.100 *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
04 Sep 2024
* Inschrijfgeld € 2.000 Cursusgeld € 6.100
Invoering
Deze cursus wordt gegeven in de Engelse taal.
Gezien de evolutie van de afgelopen jaren, globalisering, nieuwe levensstijlen, technologische innovatie, veranderingen in consumenten- en koopgedrag, nieuwe en veranderende mode en concurrentievermogen, vereist het navigeren door de complexe modewereld een combinatie van elementen zoals een zorgvuldige strategie en een nauwkeurige verkoop. plan om het succes van een merk op de markt te kunnen bepalen.
In dit opzicht stelt het Fall Semester of Fashion Marketing je in staat om de verschillende fasen van het strategische marketingproces binnen het modesysteem te begrijpen en te verdiepen.
Door op een schematische en pragmatische manier thema's te onderzoeken zoals het concept van branding, marktonderzoek, nieuwe communicatietechnologieën, public relations-activiteiten, productpositionering, nieuwe trends, distributiekanalen, bieden wij u de cognitieve en operationele tools die nodig zijn om de merken te ondersteunen opereren in deze sector met het formuleren van gericht en effectief beleid en tactieken.
Rooster: lessen lopen van maandag tot en met vrijdag, fulltime.
Doelgroep: studenten die hun tweede jaar universitaire studies in communicatie, marketing of modestyling volgen, en voor professionals die in een van deze velden werken, die carrière willen maken en aanvullende vaardigheden en kennis op een specifiek gebied willen bereiken.
Methodologie en structuur: Dit onderwijstraject wisselt theoretische lessen af met workshops en ontmoetingen met vertegenwoordigers van toonaangevende bedrijven in de sector en internationale ontwerpers. Onderwerpen als branding en modemarketing, die de basis vormen voor het maken van effectieve en strategische marketingplannen, coherente merkfilosofie, beeldconstructie en uiteindelijk goede verkoop, zullen zowel in de klas als tijdens het projectwerk en de presentaties grondig aan bod komen.
Je werkt in contact met modefabrikanten van de productie 'Made in Italy', gericht op het op een innovatieve manier communiceren en promoten van de tastbare en immateriële waarden van Italiaanse producten in de hedendaagse modemarkt.