Geavanceerd strategisch management

London Business Training & Consulting

Programma Beschrijving

Lees de Officiële Beschrijving

Geavanceerd strategisch management

London Business Training & Consulting

Belangrijke informatie

  • Cursuscode: SM101
  • Duur: 2 weken
  • Kosten: £ 4245

Cursusbeschrijving

Ontwikkeling van strategieën op bedrijfsniveau

  • Doel en de SWOT-analyse - de bijdrage van Andrews
  • Op milieu gebaseerde opties: generieke strategieën - de bijdrage van Porter
  • Op milieu gebaseerde strategische opties: de matrix met marktopties
  • Op milieu gebaseerde strategische opties: de matrix voor de uitbreidingsmethode
  • Op hulpbronnen gebaseerde strategische opties: de resource-gebaseerde weergave
  • Op hulpbronnen gebaseerde strategische opties: kostenbesparing

Strategie-opties op bedrijfsniveau ontwikkelen

  • Strategie op bedrijfsniveau: de voordelen en kosten van diversificatie
  • Bedrijfsopties: graden van diversificatie
  • Bedrijfsstrategie en de rol van het centrum - het principe van ouderschap
  • Bedrijfsstrategie: beslissingen over de gediversifieerde productenportfolio van het bedrijf
  • De tools van opties op bedrijfsniveau: van acquisitie tot herstructurering

Strategievaluatie en ontwikkeling: het prescriptieve proces

  • Voorschrijvende strategie-inhoud: evaluatie tegen zes criteria
  • Strategievaluatie: procedures en technieken
  • Toepassen van empirisch bewijs en richtlijnen
  • Het klassieke prescriptieve model van strategisch management: het proces verkennen

De strategische route vinden voorwaarts

  • Het belang van strategiecontext
  • De op overleven gebaseerde strategische route voorwaarts
  • De onzekere strategische route voorwaarts
  • De op netwerken gebaseerde strategische route voorwaarts
  • De op leren gebaseerde strategische route voorwaarts

Organisatiestructuur, stijl en mensenkwesties

  • Strategie voor structuur?
  • De structuur van de organisatie opbouwen: basisprincipes
  • De keuze van managementstijl en -cultuur
  • Typen organisatiestructuren
  • Organisatorische structuren voor innovatie
  • Motivatie en personeel bij de uitvoering van de strategie

Implementatie en controle van het strategisch plan

  • De aard en beperkingen van het implementatieproces
  • Doelstellingen, taakstelling en communicatie van de strategie
  • Toewijzing van middelen
  • Informatie, monitoring en controle
  • The Balance Scorecard: de bijdrage van Kaplan en Norton
  • Voorgeschreven strategieplanning

Groene strategie en duurzaamheid

  • Groene strategie en duurzaamheid: de belangrijkste onderwerpen
  • Groene strategie: milieuanalyse
  • Groene strategie: bronnen analyseren
  • Groene strategie: stakeholders en organisatorisch doel
  • Groene strategie: kennis, technologie en innovatie
  • Groene strategie: strategische opties en keuze
  • Groene strategieën implementeren

Strategische verandering beheren

  • Het basisconcept van strategische verandering
  • Analyse van de oorzaken van strategische verandering
  • Voorschrijvende benaderingen voor het beheer van strategische verandering
  • Opkomende benaderingen voor het beheer van veranderingen
  • Een strategisch veranderingsprogramma ontwikkelen

Strategisch leiderschap

  • Wat is strategisch leiderschap?
  • Wat maakt een succesvolle leider?
  • Hoe leiderschapsrollen veranderen in de tijd
  • Hoe leiders omgaan met macht
  • Succesvol strategisch leiderschap

Strategie en bedrijfsmodellen

  • Wat is een businessmodel?
  • Identificatie van de elementen van het bedrijfsmodel
  • De voordelen en problemen van het bedrijfsmodel
  • Strategisch management en bedrijfsmodellen

Doelgroep

  • Hoofden van organisaties, hoofdofficieren, voorzitters, bestuursleden en directeuren.
  • Hoofden van afdelingen en senior managers
  • Degenen die de basisbegrippen willen begrijpen voor het identificeren van de toekomst van hun organisaties met de nieuwe uitdagingen en kansen die kunnen leiden tot substantiële veranderingen.
  • Degenen die niet alleen willen nadenken over de rationele benadering van strategische besluitvorming, maar ook over de creatieve aspecten van dergelijke beslissingen.
  • Degenen die de belangrijkste beoogde en opkomende initiatieven die kunnen worden genomen, willen grijpen, waarbij gebruik wordt gemaakt van middelen, om de prestaties van hun bedrijven in hun externe omgeving te verbeteren.

Leerresultaten

Na het afronden van deze CEO-training, zult u kunnen begrijpen:

  • De belangrijkste op omgeving en middelen gebaseerde mogelijkheden die organisaties ter beschikking staan, en de strategische opties die uit deze kansen voortvloeien.
  • De voordelen en problemen van deel uitmaken van een groep.
  • De opties die voortvloeien uit het deel uitmaken van een bedrijf.
  • Hoe te ontwikkelen en beslissen over strategisch management.
  • Het belangrijke onderscheid tussen strategische inhoud en strategisch proces.
  • De opties die consistent zijn met het doel van een organisatie.
  • De opties die bijzonder geschikt zijn voor de milieu- en hulpbronomstandigheden waarmee een organisatie wordt geconfronteerd.
  • De opties die valabele veronderstellingen over de toekomst maken, zijn haalbaar, bevatten aanvaardbaar bedrijfsrisico en zijn aantrekkelijk voor belanghebbenden.
  • Het onderscheid tussen de strategische context en de andere twee elementen - inhoud en proces.
  • Hoe opkomende strategische overwegingen de beslissingen veranderen.
  • De belangrijkste kenmerken van alternatieve strategische benaderingen.
  • De consequenties van gekozen strategieën.
  • De belangrijkste principes die betrokken zijn bij het ontwerpen van de structuur van een organisatie om haar strategie te implementeren.
  • De speciale overwegingen die van toepassing zijn bij het zoeken naar innovatieve strategieën.
  • Hoe managers worden geselecteerd en gemotiveerd om strategieën te implementeren.
  • Het implementatieproces.
  • Hoe taken en doelen worden gesteld.
  • Hoe middelen worden toegewezen.
  • Hoe strategische planning wordt uitgevoerd en welke invloed deze heeft op strategie.
  • Hoe strategie wordt gecontroleerd.
  • De rol van informatieverwerking en systemen.
  • De belangrijkste elementen van groene strategie en duurzaamheid.
  • De extra elementen die betrokken zijn bij het analyseren van de groene strategieomgeving en bij het identificeren van duurzame hulpbronnen en vermogens.
  • Hoe het doel verandert naarmate groene strategieën en duurzaamheidsbeginselen worden overgenomen.
  • De implicaties van groene strategie voor kennis, technologie en innovatie.
  • De impact van groene strategie en duurzaamheid op strategische opties en keuze.
  • Waarom mensen zich verzetten tegen strategische verandering.
  • De belangrijkste principes die betrokken zijn bij strategische verandering.
  • Hoe een programma te ontwerpen om veranderingen te beheren.
  • Hoe strategisch management verandert.
  • De belangrijkste elementen van strategisch leiderschap.
  • Wat maakt een goede leider.
  • Hoe leiderschapsrollen veranderen in de tijd.
  • Hoe leiders organisaties beïnvloeden en omgaan met macht.
  • De belangrijkste elementen van succesvol strategisch leiderschap.
  • Het verschil tussen een bedrijfsstrategie en een bedrijfsmodel.
  • De belangrijkste elementen van een bedrijfsmodel.
  • Hoe de belangrijkste sterke en zwakke punten van bedrijfsmodellen te identificeren.
  • Het nut van bedrijfsmodellen.
Deze school biedt programma's in:
  • Engels


Laatst bijgewerkt op September 27, 2018
Duur & Kosten
Deze cursus is Campus gesitueerd
Start Date
Startdatum
Oct. 22, 2018
Mar. 11, 2019
Duration
Duur
2 weken
Price
Prijs
4,245 GBP
Locations
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Startdatum : Oct. 22, 2018
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Nov. 2, 2018
Startdatum : Mar. 11, 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Mar. 22, 2019
Startdatum : Juli 8, 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Juli 19, 2019
Startdatum : Nov. 11, 2019
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Nov. 22, 2019
Dates
Oct. 22, 2018
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Nov. 2, 2018
Mar. 11, 2019
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Mar. 22, 2019
Juli 8, 2019
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Juli 19, 2019
Nov. 11, 2019
Verenigd Koninkrijk - Londen, Engeland
Aanmeldingslimiet Vraag informatie aan
Einddatum Nov. 22, 2019