Advanced Diploma in de kinder- en jeugdzorg/Advanced Diploma in de kinder- en jeugdzorg (Versnelde optie)
George Brown College
Belangrijke informatie
Campuslocatie
Toronto, Canada
Talen
Engels
Studieformaat
Op de campus
Duur
1 - 3 Jaar
Tempo
Full time
Collegegeld
CAD 16.768 / per year *
Deadline voor aanmelding
Informatie aanvragen
Eerste startdatum
Informatie aanvragen
* huishoudonderwijs; $ 3717 versnelde optie binnenlands onderwijs | $ 15,190 voor internationaal collegegeld. Alle kosten kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd
Invoering
Leiderschapsclaims
Dit programma voor kinder- en jeugdzorg heeft nationale accreditatie gekregen van de Raad voor Onderwijsaccreditatie voor Kinder- en Jeugdzorg van Canada en is het eerste in zijn soort in de regio Greater Toronto en Hamilton en de derde in Canada die dit heeft gedaan.
George Brown CollegeHet kinder- en jeugdzorgprogramma combineert best practice-principes en een relationele benadering die verankerd is in de waarden van het VN-Verdrag inzake de Rechten van het Kind en de Ontario Association of Child and Youth Care Code of Ethics.
Studenten leren doelgericht en effectief om te gaan met kinderen, adolescenten en gezinnen die worstelen met emotionele, gedrags- en ontwikkelingsproblemen die hun vermogen om met anderen om te gaan, aantasten.
De specifieke focus ligt op het herkennen van de impact van mentale gezondheidsproblemen op kinderen en jongeren.
Studenten leren de theorie naar de praktijk te vertalen om jongeren van potentieel risico naar veerkracht te brengen. Ter voorbereiding op het veld of de klinische plaatsing moeten studenten in meerdere kleine en grote groepen binnen klassen en gemeenschapsinstellingen werken.
Ook is er de optie Versneld Diploma Verdieping Kinder- en Jeugdzorg, waarop men kan solliciteren als men al een twee- of driejarig diploma of een drie- of vierjarige opleiding heeft behaald. Dit programma begint in mei en wordt geleverd over 12 opeenvolgende maanden (drie opeenvolgende semesters).
Het bereik van de praktijk omvat:
- het beoordelen van risico's en ontwikkelingsbehoeften van kwetsbare kinderen en gezinnen
- het ontwerpen en implementeren van therapeutische interventies
- crisisinterventie en veiligheidsplanning met kinderen, jongeren en hun families
- het ontwikkelen van therapeutische relaties binnen uitdagende contexten
- toepassen van groeps- en systeemtheorieën in fysieke en sociale situaties
- het bevorderen van veerkracht en het toepassen van een op kracht gebaseerde benadering van beoordeling en interventie
Uw opties voor veldonderwijs
Binnen het programma Kinder- en Jeugdzorg speelt stageplaatsing een belangrijke rol.
Het eerste jaar biedt studenten de mogelijkheid om een solide basis van vaardigheden te ontwikkelen om op voort te bouwen. De daaropvolgende academische cursussen komen tot leven in een breed scala van begeleide veldstages in het tweede en derde jaar van het programma.
Tweedejaarsstudenten kunnen verwachten dat ze twee dagen per week stage lopen (wintersemester) en derdejaarsstudenten kunnen drie dagen per week gedurende 28 weken stage lopen (inclusief zowel het herfst- als het wintersemester).
Stages kunnen plaatsvinden in professionele settings zoals:
- residentiële zorg
- ziekenhuizen
- schuilplaatsen
- scholen
- naschoolse programma's
- gemeenschapsprogramma's
- dagbehandeling
- jeugdrecht
Van studenten wordt verwacht dat ze zowel dag- als avonddiensten werken (niet 's nachts) en kan gevraagd worden om in sommige weekenden te werken.
Voor de versnelde optie doen studenten waardevolle praktijkervaring op via twee begeleide veldplaatsingen. De eerste plaatsing vindt plaats gedurende zeven opeenvolgende weken in het zomersemester en de tweede vindt plaats gedurende vier opeenvolgende maanden in het wintersemester. Elke plaatsing is vier dagen per week.
Mogelijkheden voor veldplaatsing vinden plaats in agentschappen en instellingen die diensten aanbieden aan de gemeenschap in de Greater Toronto Area (GTA). Het CYC-programma biedt waar mogelijk ook internationale stage-ervaringen.
toelatingen
Beurzen en financiering
Beurzen voor internationale studenten bij George Brown College zijn over het algemeen toekenningen in het programma op basis van de academische prestaties van studenten (en andere criteria) op George Brown College na het begin van het academische programma.
leerplan
Benodigde cursussen
Semester 1 | Semester 2 |
|
|
Semester 3 | Semester 4 |
|
|
Semester 5 | Semester 6 |
|
|
**Op basis van de resultaten van uw plaatsingstest, moet u mogelijk COMM 1000 Introduction to College Communication volgen voordat u doorgaat naar COMM 1007. COMM 1000 telt niet als een vereiste cursus voor het afstuderen en deze extra cursus wordt aan u in rekening gebracht.
Versnelde optie Vereiste cursussen
Semester 4: mei - augustus | Semester 5: september - december | Semester 6: januari - april |
|
|
|
Programma resultaat
De afgestudeerde heeft op betrouwbare wijze aangetoond in staat te zijn om:
- Ontwikkel en onderhoud relaties met kinderen, jongeren en hun gezinnen door principes van relationele praktijk toe te passen en hun unieke levensruimte, culturele en menselijke diversiteit te respecteren.
- Beoordeel en reageer op de sterke punten en behoeften van kinderen en jongeren, inclusief complexe reacties die worden beïnvloed door ontwikkelings-, omgevings-, fysieke, emotionele, sociale en mentale gezondheidsproblemen om positieve verandering te bevorderen.
- Analyseer en evalueer de impact van de onderlinge relatie tussen familie, sociale dienstverlening, justitie en gemeenschapssystemen op kinderen, jongeren en hun gezinnen en gebruik deze informatie bij de planning van holistische zorg en bij het verminderen van systeembarrières.
- Plan, implementeer en evalueer interventies met behulp van evidence-based praktijken op het gebied van therapeutisch milieu en programmering, en groepswerk om veerkracht te bevorderen en de ontwikkeling van kinderen, jongeren en hun gezinnen te verbeteren.
- Opkomen voor de rechten van kinderen, jongeren en hun gezinnen en een anti-onderdrukkingsperspectief en culturele competentie behouden in diverse culturele contexten.
- Communicatie-, teamwerk- en organisatorische vaardigheden toepassen binnen het interprofessionele team en met gemeenschapspartners om de kwaliteit van de dienstverlening in de kinder- en jeugdzorgpraktijk te verbeteren.
- Ontwikkel en implementeer zelfzorgstrategieën met behulp van zelfonderzoek en reflectieprocessen om zelfbewustzijn te bevorderen en de praktijk als kinder- en jeugdhulpverlener te verbeteren.
- Gebruik evidence-based onderzoek, hulpmiddelen voor professionele ontwikkeling en supervisiemodellen om professionele groei en levenslang leren te ondersteunen.
Carrièremogelijkheden
Je carriere
Afgestudeerden Jeugdzorg hebben werk gevonden in:
- behandelcentra
- groepswoningen / residentiële plaatsingen
- ziekenhuizen
- educatieve instellingen
- gemeenschapsgerichte behandelprogramma's
- schuilplaatsen
- jeugd gerechtigheid
Toekomstige studiemogelijkheden
Afgestudeerden van het programma Kinder- en jeugdzorg kunnen in aanmerking komen voor een hogere status in andere programma's op George Brown College. Enkele voorbeelden zijn (maar zijn niet beperkt tot):
- Maatschappelijk werker (versneld) (C135)
- Gedragswetenschapper (versneld) (C156)
- Gemeenschapswerker (versneld) (C131)
- Voor- en vroegschoolse educatie (versneld traject) (C130)
- Aangevallen Counsellor/Advocate Program Direct Entry voor vrouwen en kinderen (C137)
- Loopbaanontwikkelingsbeoefenaar (C406)
Afgestudeerden in de kinder- en jeugdzorg komen ook in aanmerking voor een afrondingsprogramma bij de volgende instellingen:
- Kinder- en jeugdzorg aan de Ryerson University
- Kinder- en Jeugdzorg aan het Humber College
- School voor kinder- en jeugdzorg aan de Universiteit van Victoria
- Rechtvaardigheidsstudies aan de Royal Roads University
Studenten komen in aanmerking voor lidmaatschap van de Ontario Association of Child and Youth Care (OACYC), de beroepsvereniging die Child and Youth Workers in de provincie Ontario vertegenwoordigt.